Hlavní menu
Xanticlub poradna
Galerie
Zjištění roku výroby
Nejčtenější články
Neexistuji vhodna data! |
Komentáře
ke článku: Výměna oleje v převodovce Xantia 1,9 TD
ze dne 02.10.2005, autor článku: bliaf Pár připomínek ke článku:
1. Výpustný šroub oleje je sice na 21 klíč, ale uvnitř šroubu je čtyřhraný otvor. Vzhledem k tomu, že tento šroub je velmi nízký a často nejde tak lehce povolit, doporučuju jej povolovat pomocí čtyřhranného klíče, který se zastrčí do tohoto šroubu. Při povolování pomocí 21 to rádo sklouzne a rozbiješ si kotníky na rukách o nápravu apod. 2. Při nalévání oleje je třeba mít auto ve vodorovné poloze, pokud máš zvednutou levou stranu, ve chvíli kdy ti začne olej vytékat je ho tam již moc. 3 Ve chvíli kdy vytíká olej z kontrolního otvoru zašpuntovat a já tam ještě nalívám cca 0,5 deci oleje. 4. Zásadně používám a doporučuji olej TOTAL. I když jiní výrobci mají stejnou specifikaci, ze zkušeností některých z vás víme co olej jiné značky dokáže. 5. Na výpustný šroub (a možná i kontrolní - to si nepamatuju) patří před zašroubováním pečlivě očistit, odmastit a dát nějakej silikon na utěsnění. Co se týká množství oleje, my jsme to s Mírou řešili jednoduše. Předepsaná náplò je 1,8 litru, odlili jsme tedy dvě deci a tím pádem je tam předepsaný obsah a nemusím ani kontrolní šroub povolovat.
Komentář ze dne: 06.10.2005 07:38:27 Reagovat
Autor: [HonzaBK] - Jan (sustacek@blansko.cz) Titulek: TOTAL Tak jsem se opět tento týden přesvědčil (naštěstí ne na mém autě), že do převodovky jedině Total. Kamarádovi měnil cca před 2 měsícama kamoš gufera na převodovce a nalil tam novej ojel se specifikací tak jak má být, ale jinou značku a kamoš najel cca 10 tis. km a diferenciál začal vyluzovat zajímavé zvuky!! Byla to sice pouze C15, ale ono jiná převodovka na vrakovišti stojí cca 3 tisíce, takže 300 za olej je skoro totéž, akorát je tam o nulu míò. Takže do převodovky jedině TOTAL.
Tuto vymenu jsem nyni absolvoval o vikendu. Pokud menite prev.olej na kanale, neni treba auto davat na zvedak, sundavat kolo a kryt motoru. Staci auto nechat v jizdni poloze, kola vytocit doleva - i tak je ke kontrolnimu otvoru docela dobry pristup. Spravne mnozstvi oleje jsem kontroloval opatrnym dolevanim a kontrolou kontr. otvoru (neustale povolovani a utahovani kontrolniho sroubu) - pokud jste na to sami, tak asi nic jineho nezbyva ;-). Vlezlo se hotam presne 1.8 l. Je to mnohem jednodussi, nez vymena jakekoliv jine naplne, clovek se u toho take mene¨"nababra". Pouze doporucuji ten ctyrhran na vypustny sroub, ja jsem po pocatecnim prekvapeni snadno zvitezil se starou celokovovou klikou od dveri :-) (tu jsem drive pouzival na vymenu oleje BX). Na tesneni vypustneho sroubu jsem pouzil dutou medenou podlozku k tomu urcenou (cca 10 CZK).
Komentář ze dne: 17.11.2005 11:40:47 Reagovat
Autor: [2.0i] - Miloš (2.0i@seznam.cz) Titulek: Celoživotní olej Èetl jsem celý článek a olej v převodovkách Citroenu jsou až na pár automatů celoživotně na jednom oleji,jinak řečeno,není servisní interval na výměnu.Samozřejmě,že tím nic nepokazíte.
Tak se mějte a řazení zdar :)))
Komentář ze dne: 18.11.2005 08:44:19 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@) Titulek: celoživotní náplně celoživotními jsou označované náplně které mají výměnnou lhůtu 5 let a více, neb za 5 let má auto po své plánované životnosti.
Komentář ze dne: 22.11.2005 08:17:33 Reagovat
Autor: neregistrovaný - Páa (ludanek.n@seznam.cz) Titulek: Hodnoceni: 1*. Podle tohodle clanku to musi zvladnout snad kazdy, moc diky. Preji pekne pohoupanicko.
Ahoj. Dobrej návod. Hned jsem se do toho pustil. Ten výpustní šroub šel 21 klíčem lehce povolit. Co mně ale zarazilo, bylo to, že vypouštěný olej byl černej, jako by byl z motoru a bylo ho tam jenom asi tak půl litru. Dolil jsem tam 1,7 l a už to začalo přetíkat. Zatím to nevypadá, že by to nějak netěsnilo. Díky ahoj.
Komentář ze dne: 11.02.2006 14:36:57 Reagovat
Autor: [pajator] - Pavel (pajator@centrum.cz) Titulek: 2.0CT Ahoj, němel byste někdo fotku, kde je nalévací otvor na převodovce u motoru 2.0i Turbo? Nějak ho nemůžu najít... :-) Díky ;-)
Komentář ze dne: 30.04.2007 21:37:42 Reagovat
Autor: [IrčanTD] - Josef (abc125@centrum.cz) Titulek: Dobrá rada vše urychlí Musím pochválit přínos Zdeòkova příspěvku stran výměny převodové oleje, podstatně zvýšil tempo mé práce a potvrzuji správnost všech informací.
Irčan TD
Komentář ze dne: 23.09.2007 20:07:23 Reagovat
Autor: [czeXit] - czeXit (czexit@macosxgeek.com) Titulek: diky tak jsem se dneska rozhoupal olej vymenit, muj sice nebyl uplne cerny ale spinavy byl dost. Nechal jsem ho vykapat a nalil jsem ho tam 1,8L bez nejakeho mereni, snad to xantia prezije ;)
protoze jsem ale "sikovnej", asi 15 minut jsem zkoumal jak sundat spodni cast od vzduchoveho filtru a pak jsem nekde ztratil tu cepicku ze sroubu, tak jsem tam udelal zatim takove provizorium nez tam neco napasuju... :) kazdopadne diky moc za navod, mam knizku od haynese, ale tam to nalejvaji tim mericim otvorem a doslova tam pisou ze je to "extremne otravne/neprijemne" :)
Komentář ze dne: 31.01.2008 22:29:55 Reagovat
Autor: [ppistik] - Stafan (ppistik@seznam.cz) Titulek: O velkej Zdenecku Oj tys ale fistron.
Dekuji za odbornej vyklad. Ja jenom doplnim ze tendutej sroub se docela blbe povoluje. Ale jinak to bylo na jednicku s hvezdickuo. Není to vůbec otrava,ale musí na to být speci pumpička na olej,kterou se to tam nalije,mají to v některých servisech,používá se to sem tam.Tolik jen dodatek,vím že doma není nad lití přes odvzdušòovák jj.
|
Poslední komentáře
Kalendář
Inzerce
4.4.2024 - 723789210
nabídka (Auto-moto) Nabízím 2x plato do krá… 12.3.2024 - 731216260 nabídka (Auto-moto) chladičová stěna (nový… |
Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.