Ahoj,
vie niekto co je to EGR ventil a ake su priznaky jeho zanesenia?
Ja mam problem s mojou xantiou (2.1TD) od augusta.
Auto proste ide ako ma a obcas ho trhne,potom zostane stat uplne a nechce nastartovat.
Potom sa ochladi motor a auto zasa ide,toto sa opakuje stale dokola.
Mal som to uz vo vela servisoch a nikto nevie co to presne je,nakoniec to hodia na cerpadlo.
Aj to sa uz pokusam zohnat lebo potrebujem aby to auto slapalo.
(Tak mi namiesto 2.1 Td elektronicke,poslali 1.9TD mechanicke-250 euro tam...ale to len tak pomimo...)
Tak teraz som cital ze EGR ventil je dost castou poruchou nasich xantii...
Tak dik za pripadne reakcie a ja sa ozvem zasa ak sa jedneho dna nejde niekto kto pride na pricinu poruchy.
Cafte.
EGR ventil + zaslepení
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 27. čer 2011 22:31:42
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
EGR pouští při nízkých otáčkách výfukové plyny zpět do sání. Je to z důvodu ekologických, snižování emisí. Občas se stane, že je zasraný a zasekne se otevřený = auto ztrácí výkon atd... Mám jej zaslepený a neřeším jej.
Re: EGR ventil
Hledej závadu všude jinde jen ne v EGR ventilu, odmonti jej a místo těsnění dej zaslepovací těsnění a přimontni ho zpět. Na emisich ani jinde to nikdo nepozná ale zlepší se chod motoru, tím že se nebude v nízkých otáčkách dostávat do sání teplý, vyhořelý vzduch. EGR ventil je uplně stejná debilita jako FAP filtr, jsou to obě kurvítka výkonu a zvedače spotřeby. Pokud máš motor v pořádku, bez spalování oleje a podobně, stejně ti bude v pohodě plnit emisní normy.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: EGR ventil
S ventilom EGR je najlepšie urobiť tak, ako radí Čert. Najväčší problém bude asi prístup ...
Majki a nie je problém s imobilizérom? Na čerpadle je ihla prívodu paliva. Jej cievku treba skúsiť napojiť priamo na plus od baterky, len problém je, že napr. ja ju mám "opancierovanú" a potreboval by som vybrať čerpadlo a plazmou odpáliť tie skrutky alebo ich nejako odvŕtať. V starej poradni sa to riešilo, skús pohladať tam vo vlákne Imobilizér ...
Majki a nie je problém s imobilizérom? Na čerpadle je ihla prívodu paliva. Jej cievku treba skúsiť napojiť priamo na plus od baterky, len problém je, že napr. ja ju mám "opancierovanú" a potreboval by som vybrať čerpadlo a plazmou odpáliť tie skrutky alebo ich nejako odvŕtať. V starej poradni sa to riešilo, skús pohladať tam vo vlákne Imobilizér ...
Xantia Break 1,9TD r.v.1996
Re: EGR ventil
majky333 ná 2,1 td , tam je Epic, ten nemá klasickej stopventil, tam je to řízené těma selenoidama , to není jak na 1,9 ...
Když tato závada nastane, mít nachystené polorozebrané čerpadlo kvůli přístupu a proměřit hned ty selenoidy jak kde je napětí a kde ne, porovnat to s hodnotama které si naměříš dopředu když to ještě studené funguje. Nemám ale potuchy jak to tam má chodit.
Jinak co se týče IMO na 1,9td, tak tam to dokážu sundat přímo na autě bez odmontovánín čerpadla. Teda zatím se mi to vždycky podařilo, dělal sem to 3x . je to pakárna ...
Když tato závada nastane, mít nachystené polorozebrané čerpadlo kvůli přístupu a proměřit hned ty selenoidy jak kde je napětí a kde ne, porovnat to s hodnotama které si naměříš dopředu když to ještě studené funguje. Nemám ale potuchy jak to tam má chodit.
Jinak co se týče IMO na 1,9td, tak tam to dokážu sundat přímo na autě bez odmontovánín čerpadla. Teda zatím se mi to vždycky podařilo, dělal sem to 3x . je to pakárna ...
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34
EGR zaslepeni
Tak jsem dnes chtel zaslepit EGR trubku a zjistil jsem, ze mi chcije, doslova chcije, zrejme (99%) vodni cerpadlo. Tak jsem uz pri jednom sundal silentblok motoru, trubky turba at se alespon dostanu k tomu EGR.
Nejvetsi problem ale mam s EGR - bud jsem levy, nebo se musim vyspat - nebo si necham poradit...
EGR jsem otevrel u sberneho potrubi sani, dal tam vystrihly plisek, ale nevim jak to dostat zpet. Pristup je tam ted trochu lepsi, kdyz motor je dole, ale nevim jak tu trubku pridrzet na miste a zasponkovat a cim. Mate nekdo nejakou radu? Samotnemu se mi to nedari. Potreboval bych alespon 4 male ruce a vhodne naradi - ale nevim jake.....
Nejvetsi problem ale mam s EGR - bud jsem levy, nebo se musim vyspat - nebo si necham poradit...
EGR jsem otevrel u sberneho potrubi sani, dal tam vystrihly plisek, ale nevim jak to dostat zpet. Pristup je tam ted trochu lepsi, kdyz motor je dole, ale nevim jak tu trubku pridrzet na miste a zasponkovat a cim. Mate nekdo nejakou radu? Samotnemu se mi to nedari. Potreboval bych alespon 4 male ruce a vhodne naradi - ale nevim jake.....
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34
Re: EGR zaslepeni
Odšroubuj EGR od parohu výfuku ( 2x inbus) a podlož to tam plechem ...
EGR otevírá na volnoběh, v otáčkách by měl být zavřený.
Tu sponku zacvakneš obyč cvikačkama - štípačkama
EGR otevírá na volnoběh, v otáčkách by měl být zavřený.
Tu sponku zacvakneš obyč cvikačkama - štípačkama
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34
Re: EGR zaslepeni
Dobra, muzu to podlozit plechem tam, nicmene otevrene to mam ted u sani a potrebuju to tam zavrit. Nastroj je dobry, ale s nim se tam nedostanu.... Ale vyspim se a uvidim...