HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
Re: HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
To Derby-Senda
Zítra podávací čerpadlo vyndám a vyčistím.
Šponky v naftovém filtru byli ale po tom co se vyměnilo vysokotlaké čerpadlo už tam nejsou.Od té doby jsem to cca 2X kontroloval.
To ČERT_z_Bx"
Jen aby nedošlo k nedorozumění.
Chytá mi to na třetí převalení motoru,tz.tak cca 2 vteřiny točí startér a chytne,ne na třetí startování.
Pár HDI mají kamarádi,jedno bratr a všem to startuje stejně jako teď mě takže bych to viděl jako normální.
Zítra podávací čerpadlo vyndám a vyčistím.
Šponky v naftovém filtru byli ale po tom co se vyměnilo vysokotlaké čerpadlo už tam nejsou.Od té doby jsem to cca 2X kontroloval.
To ČERT_z_Bx"
Jen aby nedošlo k nedorozumění.
Chytá mi to na třetí převalení motoru,tz.tak cca 2 vteřiny točí startér a chytne,ne na třetí startování.
Pár HDI mají kamarádi,jedno bratr a všem to startuje stejně jako teď mě takže bych to viděl jako normální.
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
- Bydliště: 239219013
- Kontaktovat uživatele:
Re: HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
Oproti TD které chytí na první převalení staruje HDi déle pokud to ostaním startuje stejně neřešil bych mě třeba jednu dobu dlouho dobíhalo po chcípnutí neřešil jsem a přestalo to
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Re: HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
Takže zázrak se nekoná,dnes při -3 jsem opět HDI nemohl nastartovat.
Podávací čerpadlo v nádrži jsem měl venku,vyčistil jsem ho a zdá se že funguje normálně.
Nicméně kdyby bylo před smrtí a dávalo třeba menší tlak než má nemohlo by to dělat ono,že nemůže protlačit ztuhlou naftu a déle mu to trvá?
Co ventilek v palivovém filtru,nemohl by špatně těsnit?
Podávací čerpadlo v nádrži jsem měl venku,vyčistil jsem ho a zdá se že funguje normálně.
Nicméně kdyby bylo před smrtí a dávalo třeba menší tlak než má nemohlo by to dělat ono,že nemůže protlačit ztuhlou naftu a déle mu to trvá?
Co ventilek v palivovém filtru,nemohl by špatně těsnit?
Re: HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
Vyměnil jsem víko palivového filtru za kus z normálně startujícího HDI ale bez nějaké změny.
Nicméně jsem vypozoroval že auto musí min den nebo dva stát a musí mrznout aby nešlo natočit.
Teď jsem s ním každý den jezdil,stálo max 16 hodin a vždy startovalo na otočení.Nemůže padat nafta?
Nicméně jsem vypozoroval že auto musí min den nebo dva stát a musí mrznout aby nešlo natočit.
Teď jsem s ním každý den jezdil,stálo max 16 hodin a vždy startovalo na otočení.Nemůže padat nafta?
Re: HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
Neměla by, máš tam dvě čerpadla, jedno utopené v naftě v nádrži, druhé pod rozvody, předpokládám že po zapnutí klíčku ti první čerpadlo natlačí tak jako tak, i kdyby tam byl vzduch. stálo by za to změřit tlaky vystupující z čerpadel, je možné že buďto to v nádrži ti vytvoří menší předtlak nebo to druhé při nízkých otáčkách nevytvoří prahový tlak, to je tlak kdy elektronika dostane povel začít otevírat vstřiky. PaM se dotazoval na kouř, je možné že nízké kompresní tlaky už nedokáží způsobit počáteční samozápal, vznět nafty, až do okamžiku kdy olej který maže motor nebo nevznícená nafta, dotěsní vůle mezi opotřebenými pístními kroužky a stěnou válce. Nechal bych zkontrolovat i kompresní tlaky válců. Šedý kouř je projevem špatného spalování.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
Přehodil jsem čerpadlo z normálně jezdícího HDI a opět beze změny.
Zkusím tedy změřit tlaky,jaké hodnoty to má mít za studena?
Přemýšlím že bych přece jen pořídil diagnostiku,kde se nechá sehnat Lexie za rozumné peníze?
Zkusím tedy změřit tlaky,jaké hodnoty to má mít za studena?
Přemýšlím že bych přece jen pořídil diagnostiku,kde se nechá sehnat Lexie za rozumné peníze?
Re: HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
Tak včera se mi taky dotočilo podávací čerpadlo v nádrži. Asi týden už upozorňovalo nezvykle nízkými otáčkami. Vozil jsem sebou v autě asi 5 let náhradní, které kdysi pro nás Xantiak hromadně koupil a dnes šlo do provozu. Auto má momentálně 243tis, z toho je 85tis najetých mnou a celou dobu dávám poctivě do nafty VIF
http://vkubos.sweb.cz/P1110010.JPG
http://vkubos.sweb.cz/P1110010.JPG
2.0 HDi 80kw Break
Yamaha XJR 1300
Yamaha XJR 1300
Re: HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
Tak ať replika dlouho slouží.
Jinak podle fotky komutátoru co jsi dal sem, tak jsi musel už nějakou dobu u filtru vidět malé měděné šponky, podle zkušeností se čerpadlo vydírá několik desítek tisíc km než se zastaví v této fázi, že už se neroztočí. Každopádně jestli jsi neměnil filtr, tak jak budeš vypustit šroubem zespod, pořádně vyčistit od šponek a dát nový, ať ještě brzo neměníš regulátor tlaku, pokud by se Ti šponky dostali za filtr chybnou výměnou filtru, tak je o další starost postaráno.
Jinak podle fotky komutátoru co jsi dal sem, tak jsi musel už nějakou dobu u filtru vidět malé měděné šponky, podle zkušeností se čerpadlo vydírá několik desítek tisíc km než se zastaví v této fázi, že už se neroztočí. Každopádně jestli jsi neměnil filtr, tak jak budeš vypustit šroubem zespod, pořádně vyčistit od šponek a dát nový, ať ještě brzo neměníš regulátor tlaku, pokud by se Ti šponky dostali za filtr chybnou výměnou filtru, tak je o další starost postaráno.
Xantia HDi 80kW Lucifer
Re: HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
Filtr jsem měnil před 7mi tisíci a v nádobce nebylo vůbec nic, co by stálo za řeč, I filtr vypadal čistě, až jsem si říkal, že ho měním zbytečně a to už jsem intreval výměny kapánek přetáhl. Ty už taky asi jezdíš s replikou, že? Je na to spoleh? Tělo té repliky je o něco štíhlejší (skoro 3mm přes ten falc za který čepadlo drží plastová packa) a nedrželo spolehlivě v tom černém plastu, tak jsem ten plast po vložení čerpadla stáhl šroubovací hadicovou sponou a pak to bylo ok. Taky jsem použil původní kablíky k čerpadlu, protože u té repliky byly očka z o polovinu tenčí mědi a nepůsobily na mě příliš bytelně.
2.0 HDi 80kw Break
Yamaha XJR 1300
Yamaha XJR 1300
Re: HDI - problém s volnoběžnými otáčkami
Jj, je trošičku užší, káblíky jsem použil taky původní originál. Akorát se divím, že jsi neměl teda žádné šponky, protože ožrané to máš docela slušně a kam se tedy poděli, když né na filtr. Nejvíc na něm, teda jestli už ho třeba nevyměnil, už jsem mu nějakou tu dobu nepsal, má najeto Václav od Jihlavy, ten ho tam má snad už tak 4-5 rokem.
Xantia HDi 80kW Lucifer