mrazek píše:Čus bus , Po natankování plné nádrže jsem jezdil do té doby až mi to chcíplo na nedostatek krmení. Spotřebu mám 5,56 na sto , najezdil jsem 1170 km na nádrž.
No, já do nádrže běžně natankoval, a to mi to nechcíplo, normálně sem dojel k benzínce , 68, 67,5, a posledně i 70,15 litrů nafty. Tak že když ti takhle propočítám spotřebu, tak mi u tebe vychází na 5,995
To, že do starší vytahané nádrže Xantie se vejde 70 litrů, mám potvrzeno od více lidí.
Pame, s naplněnou trubkou po hranu víčka nebo jen někde dole?? Já nalil. páč už zase jezdím na LTO plnou až po hranu hrdla a najel jsem 1278Km. Průšvih je, že to mám v 25litrových barelech, ale nikdo mi nezaručí, jestli tam je opravdu 25 litrů, já si myslím že víc, ale dodavatel si nechá zaplatit za barel jako za 25 litr. Takže vlastně ani nevím kolik se mi vejde
sakra, jak to spočítám???? kdysi jsem znal vzoreček na jednoduchý výpočet spotřeby a zapomněl jsem ho
Vyjet nadrz "do mrte" je nesmysl - to spotrebu zkresli. Idealni je jak rikal PaM, dojet na stejnou benzinku a dotankovat do plna. Nejlepsi je v tomto Shellka, protoze jeji nafta nepeni a tak dvakrat po sobe natankujete prakticky do stejne miry. Anebo tankovat tak, az vydim hladinu na stejnem miste..
Mám pár doplnění k této diskusi z vlastních poznatků - zejména z provozu předchozí Xantie (Xa2 1.9TD break r.99 - od 2002 a 89t.km do 2007 a 215t.km): 1. Měření spotřeby vozidla - obecně: Běžnými prostředky obyčejného motoristy je obtížně zjistitelná přesná spotřeba: Vliv na to má jak způsob měření (dotankování na plnou i "vyjetí nádrže do sucha" - jak přesné? Nádrž pod sedadly je plochá, ale jak dolní tak horní část není zcela rovná (bubliny vzduchu - kolik decinek?) a ani "úplné vyjetí nádrže" není přesné - při jakém sklonu vozidla (nebo v jaké zatáčce) to nasálo vzduch ...? Dále - tankujeme zpravidla PHM z podzemních nádrží a zejm. v létě (vyšší teploty) se její objem zvýší ohřátím... Proto dle mne lze takto "nelaboratorně" zjišťovat spotřebu PHM s přesností na desetiny litrů - počítání takto zjištěné spotřeby na setinky a tisícinky litrů/100km má (pro mne) hodnotu předvolebních slibů... 2. Měření spotřeby vozidla - u mých Xantií: U předchozí Xantie jsem sledoval spotřebu dlouhodobě - a to tak, že jsem vždy dotankovával plnou nádrž ("na 3. brknutí" a dotočit na celé litry - pokud jsem po pár km neodstavoval auto (možnost "přetečení" nádrže ohřátím nafty v ní v garáži... - tehdy mi nevoní). Tankování - množství NM, stav tachom. a cenu za 1L i vypočtenou spotřebu [natankováno(děleno) ujeté km (násobeno 100) = L(100km] jsem si celých 5 let provozu zapisoval (i s pozn. - např. dálnice, sníh, déšť, přívěs...). Jezdil jsem docela svižně, ale bez zbyteč. akcelerací a brzdění. Spotřebu jsem měl dlouhodobě cca 6,2 - 6,3L/100km a v zimně cca 6,3 - 6,6L/100km (dle sněhu, teplot). Naftu jsem tankoval převážně u pump Chemis engine - měli je naftu z rafin. v Schwechatu (nerafinovali ruskou, ale přev. arabskou a norskou ropu). Párkrát jsem tankoval i u pump Slovnaft (z ruské ropy) - motor měl subjekt. měkčí chod, ale spotřeba byla o 0,2 - 0,3L vyšší... Ač jsem měl pumpu cca 500m od domu - jezdil jsem o 4km dál... (u "naší pumpy" brali naftu od kohokoli, kdo nabídl nízkou cenu...). 3. Skutečný objem nádrže Xant.2 break - nechtěně zjištěný: Papírově má nádrž 65L - ale skutečně je její objem podstatně vyšší - včetně kalů vespod, které za provozu nenasajete... Nechtěně jsem musel vyčistit plnou nádrž - natankováno 56L ("na 3. brknutí"), ale Natural (k ČS přijel známý - a při pozdravu s nim jsem omylem hmátl na vedlejší pistoli, strčil ji od nádrže, "zacvakl" a šel s ním pokecat... naštěstí jsem reklamoval cenu proti ceně na tabuli a obsluha mne taktně upozornila, že jsem bral a platím Natural...). Poodjel jsem od stojanu (cca 10m), odstavil auto, zavolal syna se Š120 aby mne odtáhl domů. V garáži jsme spolu otevřeli nádrž a vybrali ji skoro "dosucha" (nechtě vyčistili). Naplnili jsme po hrdlo 4 20L kanystry (plechové do kterých jsem tankovával běžně 21 - 21,5L) a pár deci "vyžbryndali" na podlahu. Tedy - nádrž u mé Xantia 1.9TD break r.99 (a snad jsou u Xantií všechny stejné..?) měla-má čistý objem minimálně 84L! To vše na upřesnění k předchozím příspěvkům...