Já nestačím zírat copak má roberto na svém BENZÍNU nějaký tep.výměník OLEJ-VODA? Nemá...jak ti jen toto mohli odpovědět ze servisu???Ptal jsem se tě už jednou:BYLA TAM TA VRSTVA MASTNOTY ČI NEBYLA DŘÍVE?NEBO TO PROSTĚ NEVÍŠ?
sima píše:Já nestačím zírat copak má roberto na svém BENZÍNU nějaký tep.výměník OLEJ-VODA? Nemá...jak ti jen toto mohli odpovědět ze servisu???Ptal jsem se tě už jednou:BYLA TAM TA VRSTVA MASTNOTY ČI NEBYLA DŘÍVE?NEBO TO PROSTĚ NEVÍŠ?
ja se v motorech moc nevyznám, tak nevím zda benzin má to a diesel ono ..no auto mám od taťky a ten si neuvědomuje že by tam byl olej při kontrole kolik tam je vody, zas ale ta nádobka je černá a podle mě to jde lehce přehlédnout, já jsem na to přišel náhodou když jsem dolíval destilku a přelil jsem to
Když už tam ten olej či mastnota je,je těžké se jí zbavit,odebereš vrch z expanzky a za čas se tam objeví znova,stačí minimum mastnoty-oleje někde v systému.Musí se to komplet vyčistit a to není jen tak,nestojí to za tu námahu kolikrát... co bych dělal já:sledoval bych hladinu oleje a jeho stav a hlavně taky vody,zda nepřibývá,či se ti nezdá že je v ní oleje očividně více,zda ti funguje normálně chlazení motoru za jízdy a spouštění sahar.Teď už nejsou hice,čili xantie by měla mimo město uchladit většinou i bez sahary,teplota bývá běžně mezi 75-90C,přes 90 to málokdy vyleze. Taky se dá udělat zkouška přítomnosti spalin v chladičce,či tlakovka,ale ta tlakovka kolikrát nic neodhalí,navíc tobě se voda neztrácí. Čili pokud nechceš dělat jen z plezíru těsnění pod hlavou a minimálně zarovnání hlavy,což něco stojí jezdil bych dál a sledoval zda je vše OK.Je to na tobě-jo a když by vyměnili těsnění pod hlavou a nevyčistili řádně chl.systém tak se oleje v chladičce nezbavíš a není ani zaručeno odstranění oleje v případě vyčištění chlad.okruhu a hadic.. Prostě pokud nemáš prdlé těsnění pod hlavou,můžou tam být zbytky oleje z předešlé poruchy-prdlé těsnění hlavy.Je-li tomu tak,ničemu by to nevadilo. Můžeš max udělat dvě věci-zkoušku přítomnosti CO-spalin v chladičce a když nic,tak ještě tlakovku,pro tvůj klid,to je tak jediné co mě napadá rozumného udělat.
mě jediné rozumné napadá,přestat to řešit a jezdit a jezdit,dokud to jede,až se ti bude ztrácet olej nebo voda,nebo to bude hulit jak lokomotiva,tak pak teprve něco řeš. jinak budeš furt něco vyměňovat a nedoplatíš se.
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Rád bych doplnil, že je to rok, co mi měnili těsnění pod hlavou, hlavu rovnali a od té doby je v expanzce stále olej. Občas propláchnu, ale po delší trase se tam vždy zase nějaký objeví. Olej neubývá, voda až do teď též, ale vypadá to,že se odporoučelo víčko Teče mi kolem něj. Zkusím otočit to gum. těsnění než bude po svátcích a koupím nové.
Brodyssi, zkusil bych přetáhnout hlavové svorníky o 30stupňů, mě to na starém motoru pomohlo. Zároveň poznáš zda jsou svorníky stažené rovnoměrně. Stává se to když po výměně těsnění servisák nechá staré svorníky a ušetří cca 700 až 800 Kč za sadu nových.
Tohle pomáhá,na pažoutovi to taky pomohlo,nevím o kolik stupňů,ale po výměně těsnění hlavy šel znova na dotažení-nedoporučuji dělat sám bez řádného vercajku,navíc když to zalomíš je zbytečný problém,každý tě pak pošle někam..Těch pár korun raděj někomu s klidem v srdci obětuj