Ahoj všichni....
Mám xanťouše 2,1td s lucasem (P8C) ke které jsem přišel z práce a už nenastartovala. Svítí "K", ale žhavení ne. Relé žhavení jsem proměřil skáčí obě cívky a do patice jde +12 tam kam má, kontakty převádí. Dráty nejsou nikde viditelně poškozeny ani za pravým blinkrem. Všechny pojistky jsem také skouknul a vše ok. Tzn. otočím klíčkem rozsvítí se: vykřičník, stop, olej, abs a "K", po chvíli abs a olej zhasnou, ale "K" ne a žhavení se vůbec nerozsvítí. Zkusím startovat - startuje ale nenaskočí. Podle bublinky v hadičce před čerpadlem soudím že do čerpadla během startování nejde nafta, protože se bublinka ani nehne. Nemám se už čeho chytnout. Schémat už jsem stáhl hodně, ale žádná elektrika na 2,1td. Díky budu rád za každou radu.
2,1td nestartuje, svítí "K", žhavení nesvítí
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát 21. úno 2014 8:06:47
2,1td nestartuje, svítí "K", žhavení nesvítí
Xantia I break 2,1TD (P8C, lucas) hydraktiv, 1997, klima, praha (hradec Králové)
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34
Re: 2,1td nestartuje, svítí "K", žhavení nesvítí
Já měl to samé na 1.9TD DHX... problém byl v nenapájenem počítači respektive vícefunkčního relé, které počítač zapíná. Tudíž kontrolka svítila, nežhavilo a stopventil se neotevřel a nešla ani nafta.... V mém případě byla chyba někde v kabeláži.
Re: 2,1td nestartuje, svítí "K", žhavení nesvítí
Kontrolka K by stejně měla zhasnout až po startu, před startem nikoli (resp. stejně jako kontrolka tlaku LHM a kontrolka STOP se vždy, když je klíček v druhé poloze, ale motor neběží). Doporučil bych Ti spíš změřit hodnoty čidel a aktuátorů na čerpadle. Zejména stopventil (ty dva silnější prostřední piny v konektoru č. 12 a 13), kde na cívce má být odpor mezi 25 a 35 ohmy.
Jinak, někde zde jsem dával odkaz na pugklub, kde mají napsané všechny hodnoty na všech pinech, které se mají proměřovat, nebo až se vrátím odpoledne domů, můžu zaslat z autodat hodnoty odporů čidel, popř. hodnoty napětí, které má jít na kterých pinech při spuštěném klíčku na druhou polohu (těsně před startem) do konektoru čerpadla a proměřit to.
Spíš je divné, že nežhaví. Žes proměřoval relé a nic to neukázalo, je dobře, ale měřil jsi i přívod do relátka?
Asi to bude pak lepší, než bezhlavě měřit odpory jako v topicu na pugklubu.
Jinak, mě se taky stalo to, že mi z ničeho nic přestala svítit kontrolka žhavení na XM, ale auto normálně startovalo. Když jsem pak řešil palubák, tak jsem sehnal i s celým panelem s kontrolkami, když jsem jej vyměnil, kontrolka žhavení normálně zas vesele fungovala dál. Asi nějaký studeňák v plošňáku, protože žárovka byla cajk, patice taky, do kabelu šlo napětí, ale k žárovce se už nedostalo...
Jinak, nebylo by vhodnější, než zakládat nové téma, to přifařit k jinému, které se také týká Lucase? Ale je to jen dotaz.
Jinak, někde zde jsem dával odkaz na pugklub, kde mají napsané všechny hodnoty na všech pinech, které se mají proměřovat, nebo až se vrátím odpoledne domů, můžu zaslat z autodat hodnoty odporů čidel, popř. hodnoty napětí, které má jít na kterých pinech při spuštěném klíčku na druhou polohu (těsně před startem) do konektoru čerpadla a proměřit to.
Spíš je divné, že nežhaví. Žes proměřoval relé a nic to neukázalo, je dobře, ale měřil jsi i přívod do relátka?
Asi to bude pak lepší, než bezhlavě měřit odpory jako v topicu na pugklubu.
Jinak, mě se taky stalo to, že mi z ničeho nic přestala svítit kontrolka žhavení na XM, ale auto normálně startovalo. Když jsem pak řešil palubák, tak jsem sehnal i s celým panelem s kontrolkami, když jsem jej vyměnil, kontrolka žhavení normálně zas vesele fungovala dál. Asi nějaký studeňák v plošňáku, protože žárovka byla cajk, patice taky, do kabelu šlo napětí, ale k žárovce se už nedostalo...
Kód: Vybrat vše
www.peugeot-club.com/forum/viewthread.php?tid=79526
Jinak, nebylo by vhodnější, než zakládat nové téma, to přifařit k jinému, které se také týká Lucase? Ale je to jen dotaz.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Re: 2,1td nestartuje, svítí "K", žhavení nesvítí
Tak tady jsou hodnoty:
snímač teploty nafty:
pin 4 a 6 při 20°C - 2864 ohm
aktuátory množství vstřiku nafty:
pin 11 a 12 - 25 - 35 ohm
pin 9 a 12 - 25 - 35 ohm
aktuátor časování vstřiku:
pin 10 a 12 - 25 - 35 ohm
aktuátor stop ventil:
pin 12 a 13 - 25 - 35 ohm
Kontrola napětí pro aktuátory:
pin 12 proti kostře na konektoru do ECU při zapnutém zapalování do 2 polohy- 11 - 14 V
Kontrola snímače polohy rotoru a snímače polohy vačky čerpadla:
pin 4 a 5 - 46 - 56 ohm
pin 4 a 3 - 48 - 58 ohm
pin 2 a 3 - 190 - 250 ohm
Kde není uvedeno, měří se na rozpojeném konektoru do čerpadla a mezi popsanými piny.
Snad to někomu pomůže.
snímač teploty nafty:
pin 4 a 6 při 20°C - 2864 ohm
aktuátory množství vstřiku nafty:
pin 11 a 12 - 25 - 35 ohm
pin 9 a 12 - 25 - 35 ohm
aktuátor časování vstřiku:
pin 10 a 12 - 25 - 35 ohm
aktuátor stop ventil:
pin 12 a 13 - 25 - 35 ohm
Kontrola napětí pro aktuátory:
pin 12 proti kostře na konektoru do ECU při zapnutém zapalování do 2 polohy- 11 - 14 V
Kontrola snímače polohy rotoru a snímače polohy vačky čerpadla:
pin 4 a 5 - 46 - 56 ohm
pin 4 a 3 - 48 - 58 ohm
pin 2 a 3 - 190 - 250 ohm
Kde není uvedeno, měří se na rozpojeném konektoru do čerpadla a mezi popsanými piny.
Snad to někomu pomůže.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát 21. úno 2014 8:06:47
Re: 2,1td nestartuje, svítí "K", žhavení nesvítí
"Kontrolka K by stejně měla zhasnout až po startu, před startem nikoli (resp. stejně jako kontrolka tlaku LHM a kontrolka STOP se vždy, když je klíček v druhé poloze, ale motor neběží)."
Pravda kontrolka se rozsvítí pro kontrolu její funkce a po startu by měla zhasnout jeli vše ok. To mi v tu chvíli nedošlo.
"Spíš je divné, že nežhaví. Žes proměřoval relé a nic to neukázalo, je dobře, ale měřil jsi i přívod do relátka?"
Měřil jsem přívodní konektor k relé žhavení podle tohoto schématu http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... chema.jpg/ , ale je to pro HDI. Relé je zapojené stejně a na piny 2, 8, 11, 14, 15 +12V jde. -12V jsem neměřil, ale zajímalo mě proč za to relé chtějí takové nehorázné prachy (1300,- až 2400,-) a tak jsem ho rozebral a zjistil, že jsou v něm jen dvě cívky a čtyři diody. Každá cívka má jeden spínací kontakt. Cívky jsem změřil odporově a vinutí bylo ok. tak jsem je připojil na 12V a obě skákali bez problémů. změřil jsem kontakty a převáděli s téměř nulovým odporem. Diody jsem odpájel a změřil. Všechny ukazují stejně a v závěrném směru nepropouští. Relé jsem dal do kupy a připojil. po zapnutí klíčku obě cívky zkočily téměř okamžitě. Takže tady problém nevidím.
Tím, že bylo schéma z HDI vycházím z toho, že se mezi přechodem TD Lucas-HDI moc věcí nezměnilo jenom přibyly další komponenty a jiná ŘJ.
Když budu vycházet z tohoto schématu je patrné že ze žhavícího relé z kontaktu první cívky (pin 13) jde povel na 1239-regulační ventil volnoběhu, (pin 5,6) jsou povely pro ŘJ, (pin 4) je signál pro 1256-magnetický spínač předstihu vstřiku.
Z kontaktu druhé cívky (pin 9) jde signál do 8208-ŘJ čerpadla a ta potom otevře 1255-magnetický spínač odpojení přívodu paliva. Tzn. že signál pro otevření ventilu do ŘJ čerpadla jde, ale ta ho neotevře a zárověň signál na žhavení do ŘJ jde také ale ta nezačne žhavit protože mi na svíčky nejde 12V. Ale proč?
"Doporučil bych Ti spíš změřit hodnoty čidel a aktuátorů na čerpadle. Zejména stopventil (ty dva silnější prostřední piny v konektoru č. 12 a 13), kde na cívce má být odpor mezi 25 a 35 ohmy."
To určitě pro měřím spolu s ostatními snímači co si tu uvedl. Jestli jsem to dobře pochopil tak odpojím čerpadlo a odporově změřím snímače na jednotlivých pinech v tom problém nevidím. Ale co napájení na aktuátory (pin 12 proti kostře na konektoru do ECU při zapnutém zapalování do 2 polohy- 11 - 14 V) to musí být čerpadlo připojené. Je na to nějaký postup? A co je myšleno tím ECU?
Díky za vyčerpávající odpověď. Pomůže mi to abych se zase posunul kus dopředu.
Pravda kontrolka se rozsvítí pro kontrolu její funkce a po startu by měla zhasnout jeli vše ok. To mi v tu chvíli nedošlo.
"Spíš je divné, že nežhaví. Žes proměřoval relé a nic to neukázalo, je dobře, ale měřil jsi i přívod do relátka?"
Měřil jsem přívodní konektor k relé žhavení podle tohoto schématu http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... chema.jpg/ , ale je to pro HDI. Relé je zapojené stejně a na piny 2, 8, 11, 14, 15 +12V jde. -12V jsem neměřil, ale zajímalo mě proč za to relé chtějí takové nehorázné prachy (1300,- až 2400,-) a tak jsem ho rozebral a zjistil, že jsou v něm jen dvě cívky a čtyři diody. Každá cívka má jeden spínací kontakt. Cívky jsem změřil odporově a vinutí bylo ok. tak jsem je připojil na 12V a obě skákali bez problémů. změřil jsem kontakty a převáděli s téměř nulovým odporem. Diody jsem odpájel a změřil. Všechny ukazují stejně a v závěrném směru nepropouští. Relé jsem dal do kupy a připojil. po zapnutí klíčku obě cívky zkočily téměř okamžitě. Takže tady problém nevidím.
Tím, že bylo schéma z HDI vycházím z toho, že se mezi přechodem TD Lucas-HDI moc věcí nezměnilo jenom přibyly další komponenty a jiná ŘJ.
Když budu vycházet z tohoto schématu je patrné že ze žhavícího relé z kontaktu první cívky (pin 13) jde povel na 1239-regulační ventil volnoběhu, (pin 5,6) jsou povely pro ŘJ, (pin 4) je signál pro 1256-magnetický spínač předstihu vstřiku.
Z kontaktu druhé cívky (pin 9) jde signál do 8208-ŘJ čerpadla a ta potom otevře 1255-magnetický spínač odpojení přívodu paliva. Tzn. že signál pro otevření ventilu do ŘJ čerpadla jde, ale ta ho neotevře a zárověň signál na žhavení do ŘJ jde také ale ta nezačne žhavit protože mi na svíčky nejde 12V. Ale proč?
"Doporučil bych Ti spíš změřit hodnoty čidel a aktuátorů na čerpadle. Zejména stopventil (ty dva silnější prostřední piny v konektoru č. 12 a 13), kde na cívce má být odpor mezi 25 a 35 ohmy."
To určitě pro měřím spolu s ostatními snímači co si tu uvedl. Jestli jsem to dobře pochopil tak odpojím čerpadlo a odporově změřím snímače na jednotlivých pinech v tom problém nevidím. Ale co napájení na aktuátory (pin 12 proti kostře na konektoru do ECU při zapnutém zapalování do 2 polohy- 11 - 14 V) to musí být čerpadlo připojené. Je na to nějaký postup? A co je myšleno tím ECU?
Díky za vyčerpávající odpověď. Pomůže mi to abych se zase posunul kus dopředu.
Xantia I break 2,1TD (P8C, lucas) hydraktiv, 1997, klima, praha (hradec Králové)
Re: 2,1td nestartuje, svítí "K", žhavení nesvítí
ECU = Electronic control unit = řídící jednotka motoru. Nechce se mi to občas ťukat celé a ŘJ je moc obecná.
Co se týče odpojení konektoru čerpadla, tak obě části konektoru se měří při odpojeném konektoru. Jinak by se nebylo jak k tomu pinu dostat. Pokud zapneš zapalování do druhé polohy ale nebudeš startovat (nebo mít nastartováno), nic se nestane. Prostě jen proměříš konektor, co je přišroubován na té desce v autě, jestli do něj jde napájení.
Jen čerpadlo neodpojuj, pokud bude pod proudem (2. poloha spínací skříňky). Asi se nic nestane, ale raději bych to nezkoušel.
Co se týče odpojení konektoru čerpadla, tak obě části konektoru se měří při odpojeném konektoru. Jinak by se nebylo jak k tomu pinu dostat. Pokud zapneš zapalování do druhé polohy ale nebudeš startovat (nebo mít nastartováno), nic se nestane. Prostě jen proměříš konektor, co je přišroubován na té desce v autě, jestli do něj jde napájení.
Jen čerpadlo neodpojuj, pokud bude pod proudem (2. poloha spínací skříňky). Asi se nic nestane, ale raději bych to nezkoušel.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: pát 21. úno 2014 8:06:47
Re: 2,1td nestartuje, svítí "K", žhavení nesvítí
Díky za upřesnění. Za předpokladu že bude vše ok mohla by být vadná ŘJ motoru?
Mám totiž jednu v záloze, ale bojím se jí tam jen tak připojit, protože kdyby ta co tam je teď byla vadná tak zřejmě z nějakého důvodu. Tak aby se nestalo, že mi to odpálí i tu záložní.
To jsou jen úvahy uvidím co ukáže měření.
Mám totiž jednu v záloze, ale bojím se jí tam jen tak připojit, protože kdyby ta co tam je teď byla vadná tak zřejmě z nějakého důvodu. Tak aby se nestalo, že mi to odpálí i tu záložní.
To jsou jen úvahy uvidím co ukáže měření.
Xantia I break 2,1TD (P8C, lucas) hydraktiv, 1997, klima, praha (hradec Králové)
Re: 2,1td nestartuje, svítí "K", žhavení nesvítí
schemata 2,1 td , nahrál sem ti to sem ...
http://citroxa.rajce.idnes.cz/2%2C1/
http://citroxa.rajce.idnes.cz/2%2C1/