hydraulika

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: hydraulika

Příspěvek od PaM »

Obrázek
massic
Příspěvky: 16
Registrován: pon 21. led 2013 22:28:49

Re: hydraulika

Příspěvek od massic »

Dobrý den,

mám prosbu o radu.
Čerpadlo LHM pískalo při startu asi měsíc a teď už nepíská a teče. Teče hodně, za noc nakapalo tak 80ml.
To pískání jsem připisoval řemenu - takové to pískání jak některá auta dělají chvíli po startu, ale teď se tedy domnívám že to dělalo to čerpadlo. Nebo to bylo pískání řemenu ale proto že se nechtělo čerpadlo točit a teď už se tam něco vydrbalo, tak to sice nedělá odpor, ale zase teče.

Říkal jsem si že zkusím přetěsnit, ale bude to mít smysl?

Plus mi na STK naměrili rozdílné brzdění na levé a pravé straně. Může to souviset?
díky
Xantia 1.8 16V X1 Break 1996 Praha, Jilemnice, Police nad Metují
marwingarden
Příspěvky: 11
Registrován: pát 21. úno 2014 8:06:47

Re: hydraulika

Příspěvek od marwingarden »

Zdravím,
chtěl bych Vás poprosit o radu.
nastartuju studený auto procvičím ho a vše funguje jak má. Po ujetí zhruba 50km, nebo po zahřátí motoru (vody) na 80st. a více auto přestane pérovat a předek spadne o polovinu níž. Kontrolky se nerozsvítí ani neprobliknou. Další start musím čekat zhruba minutu než kontrolky zhasnou a poté se zvedne jen zadek a předek zůstane dole. Pouze když přidám plyn na 2000ot. tak se pomalu začne zvedat až se zvedne kam má. Potom je jízda snesitelná, ale není to ono, je to tvrdší.
Když chci aby to pérovalo jak má musím po každém startu auto procvičit. tzn. nastartuju dám auto do spodní polohy počkám až spadne dolů, dám páčku do horní polohy prozsvítí se kontrolka stop a vykřičník z prostoru motoru před volantem se ozve pískot (jako když někde uniká vzduch pod velkým tlakem) asi na 5 vteřin. Potom ještě asi minutu svítí kontrolky. Poté co zhasnou se zvedne zadek a předek nic. Přidám plyn na 2000 ot. pomalu se začne zvedat předek. Po celou dobu musím mít těch 2000 ot. jinak se zvedání zastaví. Tohle musím opakovat asi 6-7 krát. Poté auto procvičím už bez rozsvěcení kontrolek, jakoby se nic nedělo a vše funguje do dalšího zahřátí nebo ujetí více než 50 km.
Čerpadlo je přetěsněné najaře (sáklo) a fungovalo vše tak jak má až do těch veder. Nikde nic neuniká lhm nemizí.
Budu rád za každý nápad.
Xantia I break 2,1TD (P8C, lucas) hydraktiv, 1997, klima, praha (hradec Králové)
DukeVanZoom
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34

Re: hydraulika

Příspěvek od DukeVanZoom »

Vypadá to na čerpadlo - možná popraskané pružinky uvnitř čerpadla.
Xantia II '99 Break HDi Exclusive
Obrázek
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: hydraulika

Příspěvek od PaM »

To je hydractiv ... to může být více příčin nebo kombinace ...
může to nasávat vzduch přes sací hadici, pak špatně funfuje hydractiv .. může propouštět do vratky ovládací cívka a předej tím pádem nestíhá doplňovat ( těžkej 2,1 motor) ...
Zkusil bych ten hydractiv, jestli neteče kapalina do vratky u přední ovládací cívky. Odpoj tu hadičku, ucpi něčím a na cívku nasaď průhlednou a uvidíš jestli to tam teče ... a kouknout do nádobky , jestli to tam nadměrně nepění ...
Samozřejmě toto provádět když máš ty problémy...
Obrázek
marwingarden
Příspěvky: 11
Registrován: pát 21. úno 2014 8:06:47

Re: hydraulika

Příspěvek od marwingarden »

To mě napadlo hned v první chvíli, ale zase když už auto rozcvičím tak funguje úplně bez chyby. Krásně se zvedá a klesá bez rozsvěcení kontrolek. Kdyby bylo nějak špatný tak to přece bude dělat pořád.
Xantia I break 2,1TD (P8C, lucas) hydraktiv, 1997, klima, praha (hradec Králové)
jonator
Příspěvky: 4
Registrován: ned 26. čer 2011 21:25:07
Kontaktovat uživatele:

Zvedání předku vři parkování !!!

Příspěvek od jonator »

Ahoj lidi.
Nechci zakládat další vlákno, tak to šoupnu sem.
Mám X1, 1,9TD a jsem cca 2 měsíce po dofuku koulí. Od té doby mi v regulátoru poměrně často cvaká (cca po 4-5 sec v klidu a po asi 1 sec při zvedání). Mám podezření na špatnou centrální kouli.
Divné ale je, že po nastartování mi spadne předek někam ke spodní poloze a za chvíli se zase zvedne do polohy provozní. Taky je divné, že po chcípnutí a vystoupení z auta auto zabučí a klesne (ale ne vždycky).
No a jak je uvedeno v titulku, když hodně točím volantem (především při parkování), tak se mi auto zvedá a klesá jak na houpačce. A to je mi fakt záhada. Nemůže to být vzduch v systému?
Taky se mi občas stane, že když prijedu na křižovatku a pridce dobrřďuju, tak mi při stání na brzde začne auto vydávat zvuky, a po povolení brzdy zadek vystřelí vzhůru. Kolikrát osádka auta za mnou vyvalí oči, až maj mokrý fleky na předním okně :lol: Ale to se mi stává už dlouho, takže to nijak neřeším.
No je to dlouhý, ale snad v tom někdo pozná možnou závadu.
Díky za podněty.
Jóna
Xantia X1 1,9TD liftback,1996
Obrázek
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: hydraulika

Příspěvek od sima »

Na všechny tvé "problémy"rychle zapomeň a příště více čti poradnu a články,ať víš v čem vlastně jezdíš,vše máš v pořádku :roll:
Jen to časté cvakání centrálky a padání jak ty píšeš ke spodní poloze ne, centrální koule bude nejspíš kaput,nebo je špatně douknutá,případně špatně dofouklé i zbylé koule?Kdo ti to dělal,by se měl k tomu vyjádřit,něco se tam stalo špatně.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
marwingarden
Příspěvky: 11
Registrován: pát 21. úno 2014 8:06:47

Re: hydraulika

Příspěvek od marwingarden »

to: pam
Podle obrázku pro mě platí hadice č. 3. Je to tak?
Díky
Xantia I break 2,1TD (P8C, lucas) hydraktiv, 1997, klima, praha (hradec Králové)
marwingarden
Příspěvky: 11
Registrován: pát 21. úno 2014 8:06:47

Re: hydraulika

Příspěvek od marwingarden »

Tak ještě jednou.
Podle přílohy je to hadice č.2
Přílohy
Citroen_Xantia_-_Jak_na_to.jpg
Xantia I break 2,1TD (P8C, lucas) hydraktiv, 1997, klima, praha (hradec Králové)
Odpovědět