Líné HDI - urgentní!

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
donlines
Příspěvky: 146
Registrován: pát 05. srp 2011 5:33:48

Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od donlines »

Ahoj, mám takový problém, že mi v dnešním opravdu horkém dnu auto táhne až od nějakých 2900 ot./min. Než dosáhnu těchto otáček, tak můžu na plyn šlapat jak chci a stejně necítím žádný velký tah, pak to ale přijde a zatlačí mě to do sedaček. Také s emi zdá, že palivová rafička padá rychlostí světla :roll: . Pozoroval jsem to už od koupě, ale to bylo jen občasný a našel jsem na netu, že to způsobuje EGR a nějaký selenoid od turba či co, tak jsem podle návodu vyndal u těch dvou selenoidů to téčko a jednu hadičku ucpal šroubkem. Od té doby to jezdilo jako drak, ale dnes se to vrátilo a je to ještě horší než dřív. Nedá se s tím bezpečně předjíždět. Auto je v pořádku, nedávno měněn olej a všechny filtry. Turbo tlačí jak má, na diagnostice se jevila i váha zdravá, ale to už je tak dva měsíce zpátky. Včera a dnes ráno auto jezdilo bez problému, tudíž dávám vinu tomu vedru.

Čím by to mohlo být?
Citroen Xantia 2.0HDI 66kW rv.2001
donlines
Příspěvky: 146
Registrován: pát 05. srp 2011 5:33:48

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od donlines »

Tak jsem zkusil přehodit ty hadičky do původního stavu a žádná změna
Citroen Xantia 2.0HDI 66kW rv.2001
Jackal
Příspěvky: 79
Registrován: ned 26. čer 2011 10:11:36
Bydliště: 287654033
Kontaktovat uživatele:

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od Jackal »

Zkusil bych odpojit podtlakovou hadičku z vývěvy do T u solenoidů a napojil hadičku přímo na ventil pro turbo.může to dělat podtlak že někde přisává vzduch a nebo je v háji přímo pumpa
XII 2.0 Hdi 80kW rozená 2001
Obrázek
XII 1.8 16v staršího data (99)
donlines
Příspěvky: 146
Registrován: pát 05. srp 2011 5:33:48

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od donlines »

Takhle jsem to měl podle toho toho návodu. Z "T" odpojit hadičku a napojit ji na druhý selenoid (blíž k oknu), kde bylo připojený to téčko. Na ten druhý selenoid, kde taktéž bylo připojený téčko, se měla dát hadička ukončená šroubkem, aby tam nepadal bordel.
Citroen Xantia 2.0HDI 66kW rv.2001
donlines
Příspěvky: 146
Registrován: pát 05. srp 2011 5:33:48

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od donlines »

Odpojení EGR na to vliv nemělo, tak jsem ty hadičky zapojil zase zpátky. Vyčistil jsem MAF a když jsem večer jel domu, tak to táhlo zase jako zběsilý, ALE už nebylo takový horko, tak uvidíme...
Citroen Xantia 2.0HDI 66kW rv.2001
donlines
Příspěvky: 146
Registrován: pát 05. srp 2011 5:33:48

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od donlines »

Tak dnes opět 30°C vedra a jsem zase tam kde včera. Vyčištění MAF tedy nepomohlo a přepojení hadiček od selenoidů do původního stavu taktéž ne. Nikdo neporadí? :roll:
Citroen Xantia 2.0HDI 66kW rv.2001
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

A co takhle nakouknout pod EGR. většinou bývá přicpaný sazemi a dalším humusíkem a pokud ti špatně dovírá, ztrácí to výkon, Když to bude plně otevřené z výfuku ti půjde slzák a auto nepojede vůbec. Laborace s hadičkama je ti v takovém případě k prdu. Většinou právě s oteplením se začne projevovat ,,nedostatek ,, vzduchu do válců způsobený činností ERG ventilu, je zapotřebí demontáž sání od ERG, jeho důkladné vyčištění od mastných nábalů sazí, vyčištění EGR a jeho rozchození a zkontolovat zda správně dovírá. Na některých autech je lepší po vyčištění sání dokonce ERG zaslepit, ale třeba OPEL, Kia sportage, to poznají a prudí kontrolkou.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
donlines
Příspěvky: 146
Registrován: pát 05. srp 2011 5:33:48

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od donlines »

A nebyl by někde návod jak se k tomu EGR dostat? Přijde mi to tam docela komplikované, protože to je úplně vzadu, jakoby pod čelním sklem (tenkrát jsem to chtěl zaslepit úplně, ale kvůli přístupu jsem to jen "odpojil"). Teď jsem to byl projíždět a občas to dělá a občas ne, ale většinou jo :lol: .
Citroen Xantia 2.0HDI 66kW rv.2001
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Myslím že návod asi potřeba nebude, páč stejně, abys to udělal pořádně, musíš tomu věnovat čas, klidně ti to zabere celý výkend, pokud to budeš chtít udělat poctivě. Ale dám ti ,,zdarma ,, jednu celkem dobrou radu, na usazeniny použij jako mycí prostředek buďto naftu nebo petrolej, co libo, jakmile použiješ technický benzín, ředidlo, čistisprej na brzdy a podobně, ztvrdne to a budeš to škrábat ven jak wůl. Já osobně na to beru naftu, štětce, malej a zárohák, starej kartáček na zuby je taky šikovnej. Je zapotřebí vyčistit sací sběrnici od EGR ventilu k hlavě a samotný EGR ventil a mechanicky ho odzkoušet, zda jde lehce a zda se zavírá. Pak už můžeš udělat pokus, do hadičky od ovládání EGR ventilu dát záslepku a pojezdit. Pokud se kontrolka řízení motoru nerozsvítí, bude táhnout jak má, je dobře :-D
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Kercak
Příspěvky: 4
Registrován: ned 26. čer 2011 15:15:57

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od Kercak »

Caute, mam ten isty problem. Aspon teda myslim. Robi mi to, ze ked je teplo, 25C a viac tak ked zoslapnem plynovy pedal, tak skoro vzdy, musim cakat kludne aj 5 sekund a viac, kym mi auto zacne akcelerovat. Dovtedy je to, akoby som ani nan neslapol. Akurat nemusim cakat na 2900 otacok. Zabere aj pri 2200 kludne, ale so spominanym casovym oneskorenim, co je na jazdenie dost neprijemne. Ked je chladnejsie, reaguje na plyn okamzite.
Myslim si, ze mi to sposobuje to iste. Tak teraz otazka. Tak bude najrozumnejsie zacat spominanym cistenim EGR ventilu? Alebo ma zmysel sa predtym hrat so spominanymi solenoidmy, ci este dacim inym, co by to mohlo ovplyvnovat?
Odpovědět