Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

No a teď sis i sám odpověděl, ne plyn, že by zmršil ventily ale nějakej kutil který neuměl správně doseřidit vůle ventilů na podložkách, ventily ti nedosedaly naplno, s vůlí a tudíž se nechladily jejich sedla, proto odešly do věčných lovišť
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
maxipes
Příspěvky: 34
Registrován: pát 26. srp 2011 19:13:14

Re: Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Příspěvek od maxipes »

To asi přeháníš.Tím bych řekl,že to nebylo.Podložky byly sice broušený tak idiotsky ručně nakřivo,že by to i zvlášný škola svedla líp,ale to na ventilovou vůli nemá vliv!
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Příspěvek od PaM »

maxipes píše:Ty ventily odpovídaly ještě na víc.Už nešly ani ubrousit podložky na výfukových ventilech,tak jsem musel dát ubrousit dna zdvihátek.


Ty si tu hlavu nesundával :shock: Jestli ano, tak proč se neudělaly ventily a nová sedla tak jak mají .... Kolik máš teď tlusté ty nejtenší podložky pod zdvihátky :?:
Obrázek
maxipes
Příspěvky: 34
Registrován: pát 26. srp 2011 19:13:14

Re: Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Příspěvek od maxipes »

Nejtenčí jsou 2,2mm.Víc už to nešlo,protože by se hrnce už dotýkaly těch podložek na ventilech,co drží pružiny.Tak jsem musel nouzově ubrousit zespoda hrnce.Je to prasárna to vím,ale musím s něčím jezdit než seženu nějakou hlavu na motor,abych ji mezitím udělal.Neví někdo o dobré hlavě na 1.6?Bylo by asi lepší sehnat nějakou,co jezdila jen na benzín,než zase dávat nová sedla,To by bylo asi dražší.Ale je lepší dávat origo sedla nebo existuje i lepší možnost?Nové origo sedlo na ventil stojí okolo 900 Kč!!!
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Příspěvek od PaM »

To ti poradí, tam kde dělají hlavy .... mám dojem, že podle stavu jde sedla vyndat, zabrousit a znovu usadit
Obrázek
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Příspěvek od Majk.Z »

Když jsem měl ještě Xantii 1,6i, tak měla najeto odhadem 400 - 500 tisíc km (tacho stočený při koupi na 185 tisíc). Už to klepalo na některém pístním čepu, horší spojka atd. Když jsem měl hlavu dole, sedla vypadala celkem dobře. Měl jsem doma komplet motor s převodovkou z druhé Xantie (měl jsem na díly), která ale dřív jezdila na LPG. Nevím teda, kolik to mělo ve skutečnosti, ale dle tacho měla "prý" 250 tisíc. Nevím, kdy tam bylo to LPG dáváno (já to koupil už bez něj), ale když jsem vyměnil motor, ventilové vůle byly taky v háji (tenkrát neznalý průseru s LPG jsem se s tím trápil asi 3 měsíce).

Jak se tu někdo ptal, 1,6 a 1,8 8V by měly být konstrukčně stejné motory, akorát 1,8 8V s jiným vrtáním.

EDIT: Ještě bych dodal, to druhé auto sice vypadalo blbě (prase majitel asi moc v autě neuklízel - navíc auto jezdilo autoškolu - alespoň dle papírů), ale jinak vypadalo, že těch 200 - 300 tisíc skutečně má. Motor běhá dodnes a má velmi pěkný chod, olej nežere (nežral tedy ani ten před tím) a celkem jede (v rámci mezí, porovnávám s motorem, který byl v autě před tím).
Naposledy upravil(a) Majk.Z dne pon 14. kvě 2012 12:36:29, celkem upraveno 1 x.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
pucholt
Příspěvky: 28
Registrován: pon 18. črc 2011 7:51:17

Re: Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Příspěvek od pucholt »

Nezapomínejme že, zásadní rozdíl je v konstrukci motoru. Do Xantií se montovaly 3 kontrukční typy benzínovýmch motorů:
1) nejstarší typ 8-mi ventil (1.6, 1.8 a 2.0 vše 8V) o těchto motorech je známo, že jejich ventily jsou jejich slabinou, a i poměrně rychle se objevuje světlehnědý šlem v oleji. Výhodou je, že i přeskočený rozvoďák motor bez větších škod přežije, díky konstrukci se nepotkají pohyblivé díly motoru. Bývají i s domontovaným plynem.
2) novější typ 16-ti ventil (1.8 a 2.0 oba 16V). Tyhle motory jsou výknnější, mají ventily z mnohem odolnějšího materiálu a dodávaly se i s originálním plynem (směšovač Holandkého výrobce). Auta s plynem byly nabízeny již z výroby, ale nebyly nabízeny u nás. U nás se objevují s plynem jen jako dovozy z ciziny nebo po dodatečné montáži plynu.
3) 3 litr šestiválec.
Jiný typ benzínových motorů než tyto 3 typy, se do Xantii nemontoval. Takže je velký rozdíl mezi osmnáctistovkou 8V a 16V. Kdežto 18i 16V a 2.0i 16V jsou vlastně stejné motory lišící se jen obsahem válců, ale ne konstukcí motoru. To jen na okraj, protože jsem si všiml že v diskuzi někteří porovnávají motory různých typů.
maxipes
Příspěvky: 34
Registrován: pát 26. srp 2011 19:13:14

Re: Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Příspěvek od maxipes »

Má ještě někdo nějaké zkušenosti s počtem najetých km s motorem 1.6 nebo 1.8 osmiventil?LPG
pepe276
Příspěvky: 153
Registrován: pát 09. zář 2011 15:57:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Příspěvek od pepe276 »

Maxipes: Jestli máš zaklepaná sedla ventilů, tak si je někde nech komplet vyměnit. Dříve se to dělalo třeba u Škodovek 120, protože ty měly litinovou hlavu a na plyn se zaklepávala ventilová sedla. Cca před 15 lety jsem si to nechal udělat u svého Renaulta 5 z r.1983, kde se mi na LPG zaklepala sedla a stálo mě to 1000 Kč, celá hlava (8 sedel + vodítka) i se zabroušením ventilů. Renault dělal tvrdá sedla, která snesla LPG až do Super 5 od r. 1985. Dneska to asi bude stát o něco víc(2-3 tisíce?), ale pořád lepší, než 1 ks origo sedlo za 900 Kč :shock: .To jsou sedla na těch 8 ventilech PSA fakt tak měkká :o ? Zeptej se někde ve svém okolí, kde montujou plyn, tam ti poradí, nebo nějakého motoráře v okolí, kdo by ti to opravil, i když dneska už se to asi moc nedělá, měkká zaklepávací sedla už asi nemá skoro žádné auto, všechna už jsou stavěná na Natural.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
maxipes
Příspěvky: 34
Registrován: pát 26. srp 2011 19:13:14

Re: Xantia a LPG-opotřebení ventilů

Příspěvek od maxipes »

PEPE-jestli jsou fakt měkká sedla nebo ventily na 1.6 motoru,to právě nevím.Protože nevím,kolik ta hlava má ve skutečnosti najeto.Možná,že když jsem ted seštelovel tu vůli na ventilech,jak má být,tak to vydrží léta.Protože předtím neměly výfukové ventily vůbec žádnou vůli,měrka vůbec nešla zasunout pod vačku,když jsem měřil vůli.A to se s tím takhle jezdilo možná 3000km.Ale ventily podpálený nejsou!To by bylo poznat. Teď to třeba vydrží léta.Ale třeba taky ne.Právě proto se ptám,kdo má taky motor 1.6 a kolik už najezdil na LPG.Ale je ticho po pěšině,nikdo asi nemá 1.6!!
Odpovědět