Líné HDI - urgentní!

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od PaM »

EGR se nečistí, prímo se zaslepuje plechem ... ;)
Obrázek
Kercak
Příspěvky: 4
Registrován: ned 26. čer 2011 15:15:57

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od Kercak »

Diky za info PaM. Asi najlepsie riesenie, pokial mi na X2 2.0 HDi 80 KW potom nebude svietit kontrolka motora. A co sa zaslepuje? Predpokladam, ze ta hruba rura, co ide priamo k EGR ventilu a nie tu tenku podtlakovu hadicku.
Vdaka za info, pripadne foto. ;)
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Pokud je ERG stoprocentně funkční a těsní, stačí do přívodní ovládací hadičky nacpat kuličku z ložiska odpovídajícího průměru vnitku hadičky. Pokud se už ERG někdy zasekl a není stoprocentní jistota jeho těsnosti, vložíš místo těsnění mezi ERG a sání plech, stačí z plechovky, jako jsou spreje, plechovka od nápojů, obkreslíš a vystřihneš obvod, montážní díry na šrouby. Na středovou díru se vykašleš :-D
Každopádně je dobré pak vyčistit tu část sání mezi ERG a hlavou motoru.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od PaM »

Proč bych někam cpal kuličku :shock: , odpojím hadičku na podtlak od egr a nechám ho připojenej jen na ovládání turba, jednotka Hdi v Xantii nic nepozná...
Obrázek
Kercak
Příspěvky: 4
Registrován: ned 26. čer 2011 15:15:57

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od Kercak »

Po pravde PaM aj ja som nad tymto rozmyslal takto, ked som cital to s tou gulickou.
Prerezem hadicku a k EGR na dve, aby trcala kusok zo solenoidu a tam ju ucpem kvoli podtlaku a to iste spravim aj priamo na gumicke hned pri EGR kvoli spine.
A v principe by to malo vsetko v poho fungovat.
Ak sa mylim, ma oprav prosim, cez vikend sa do toho pustim. Chvilka roboty.
Vdaka
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

No my dáváme kuličku a hadičku zpět na náustek, proč?- je to jednoduchý, jednak mi tu hadičku nemůže nasadit a zprovoznit aktivní b*lb co náhodně nakoukne pod kapotu při jakékoliv příležitosti a za druhé, otevřená hadička v podtlakovém systému nasává prach, vlhkost, olejové výpary a špínu která časem zaseká ventil tak že přestane těsnit a bordýlek se dostává i do vývěvy, kde vydře stěny. To už nemluvě o tom , že po takovém zásahu, kdy nechám nasávat do podtlaků swinčík může zákazník přijít s tím že po mě chce novou vývěvu. Vyndat kuličku z hadičky dá míň práce než shánet nový ventil a v neposlední řadě si toho takhle nevšímne ani koumavý technik na STK. Navíc plandavá podtlaková hadička, nebo fiknutá a zaslepená, vypadá před zákazníkem hóóódně blbě. :mrgreen:
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od PaM »

Hadičky u EGR uplně zruš a podtlak od vývěvy napoj jen na elektroventil ovládání turba, tzn zruš tu rozbočku a napoj jen to ovládání turba ..

ČERT_z_Bx píše: otevřená hadička v podtlakovém systému nasává prach, vlhkost, olejové výpary a špínu která časem zaseká ventil tak že přestane těsnit a bordýlek se dostává i do vývěvy, kde vydře stěny. To už nemluvě o tom , že po takovém zásahu, kdy nechám nasávat do podtlaků swinčík může zákazník přijít s tím že po mě chce novou vývěvu.



nic nikde nikam nic nenasává ... žádná otevřená hadička v systému tam není, kecáš bludy ;)
Obrázek
jack
Příspěvky: 54
Registrován: sob 18. úno 2012 15:57:50

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od jack »

Zajímalo mě, jak až moc motor znovu požírá svoje exkrementy a proto jsem na hadičku k EGR ventilu vsadil T kus, připojil vakuometr a chvili tak jezdil. Koho by to zajímalo tak vězte, že EGR ventil je otevřený jen při volnoběhu a při brzdění motorem. Stačí se dotknout plynu a okamžitě zavírá. Takže i když toho motor po sobě nezbaští moc, stejně jsem mu to raději zatrhnul. Stejným způsobem jak popisuje PaM.
2.0 HDi 80kw Break
Yamaha XJR 1300
JiRaY
Příspěvky: 14
Registrován: stř 07. zář 2011 13:54:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od JiRaY »

Tak pánové,já přidám aktuální info ohledně tohohle hadičkování a EGRování :!:

Na svém HDi jsem řeil následovné-auto jelo dobře,ovšem pod plynem hulilo černě jak tatra ,a sporadicky při velkém teplu vypadával výkon,kontrolka K nikdy nesvítila,vzduchový filtr nový,podle korekcí vstřiků jsou vstřiky naprosto v pořádku,spotřeba do šesti litrů pořád a to se jezdí město,ale kouřivost větší než leckteré TDI,KAT dávno vykuchaný ;)

Sehnal jsem nový téčka a hadičky a pustil se do toho,zjistil jsem že nějakej ynteligent připojil EGR přímo do Téčka,takže tím obešel elektroventil a EGR měl furt podtlak :shock: Tak jsem udělal pokus a všechno to přehadicoval,a zapojil jsem jen klapku v sání a Turbový el.ventil,Egrový jsem nechal bez podtlaku.

Auto vůbec nekouřilo,ale mělo takový dunivý zvuk,turbo zabíralo,ale auto jelo o fous hůř než před úpravou,zkusil jsem prohodit ventily a to samé,turbo hvízdalo,ale auto dunělo a nebylo to ono,navíc v jednom stoupání auto škublo a rozsvítilo se K,a od té doby svítilo pořád,nouzový režim ovšem nenastal,jelo stejně.

Jezdil jsem dva dni se svítícím K a pak jsem prostě podlehl,a zapojil to tak jak to má být z výroby,přes dvě Tčka,a připojil EGR.Auto hned po startu zakouřilo,při prošlápnutí zakouří taky,ale ustalo dunění a jede o poznání líp,lépe než před opravami.Káčko zhaslo po dvou dnech intenzivního ježdění a až po tom co jsem ho vytočil nad 4000 otáček,do té doby stále svítilo.

Takže mám z toho smíšený pocit,všechny hadičky nové,téčka nová,ventily vyzkoušené a zkrátka když odpojím/zaslepím hadičku k ventilu EGR,tak auto vůbec nekouří,ale má dunivý zvuk,trošku hůř jede,a po čase se rozsvítí K :!:
když to zapojím zpět,dunění v tahu ustane,auto tahá jak má a kouří,po startu nepatrně černě kouřne a pod plynem hulí černě,ale jede a kontrolka K je spokojená :roll: :mrgreen:
Bývalý BXmen a Xantiák,měl jsem TD a HDI
Nyní už jen Transit 2,0TDDi 04"
jack
Příspěvky: 54
Registrován: sob 18. úno 2012 15:57:50

Re: Líné HDI - urgentní!

Příspěvek od jack »

Já klapku v sání nemám a odpojení EGR na výkonu, zvuku motoru, nebo kouřivosti nepoznám. Prostě žádný rozdíl. Tvoje ECU zřejmě diagnostikuje funkci EGR a při jeho odpojení rozsvěcuje kontrolku K protože při požadavku recirkulace spalin očekává nižší průtok vzduchu přes váhu a ten nižší není. Jak je to s tou klapkou v sání, podtlakem zavírá, nebo otevírá? S tím nadměrný kouřením je to divné, když jsou vstřiky ok a odpojení nebo zapojení EGR to tak rapidně mění. EGR určitě snižuje obsah škodlivin ve zplodinách, ale určitě ne takovým drastickým způsobem hulí-nehulí a v tvém případě dokonce obráceně. Se zapojeným EGR hulí a bez něj ne. Někde tam bude nějaká ašýbka.
2.0 HDi 80kw Break
Yamaha XJR 1300
Odpovědět