Zdechání motoru a podtlak/přetlak v nádrži.

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
KITT
Příspěvky: 66
Registrován: ned 03. srp 2014 21:44:09

Zdechání motoru a podtlak/přetlak v nádrži.

Příspěvek od KITT »

Kolegové, asi jsem tu už tady něco naznačoval, možná to tu i je, ale asi ne, ale problém je tento.
Pokud zavíčkuji nádrž/dotáhnu víčko nádrže tak mi po určitém počtu najetých km (záleží na množství benzínu) auto zaškube a zdechne, otočím víčkem a ozve se rapidní zasyčení a zabublání.
Věc je tak daleko, že mi to spílí i pojistku v motorovém prostoru, tu od čerpadla, takže výměna pojistky, nezavření nádrže víčkem a pokračuje se dále. (když se to stalo poprvé, tak jsem nevěděl a vola jsem kamaráda na odtah).
No a evidentně s tím související problém je zase pro změnu ten, že pokud mám v nádrži méně benzínu (nevím, ale kolik) a projedu za sebou prudčeji zatáčku, případně zatáčku/zatáčky jdoucí po sobě auto zase zdechne, tváří se, že došel benzín, ale pojistka je Ok. (zde mám dojem, že nasaje vzduch).
Máte tedy nějakou radu, případně setkal se s tím někdo?
Jo a co odstranit ten ventil na benzinové hadici co mám pod levým blatníkem, může být?
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
Uživatelský avatar
milda67
Příspěvky: 159
Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
Bydliště: 314039702
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdechání motoru a podtlak/přetlak v nádrži.

Příspěvek od milda67 »

než bych něco odstranil,tak bych určitě zkontroloval hadičku odvzdušnění nádrže,řekl bych,že ji máš zcela určitě neprůchozí
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdechání motoru a podtlak/přetlak v nádrži.

Příspěvek od PaM »

Já bych prodal benzín a koupil dýzl ...
Obrázek
KITT
Příspěvky: 66
Registrován: ned 03. srp 2014 21:44:09

Re: Zdechání motoru a podtlak/přetlak v nádrži.

Příspěvek od KITT »

Zdravím, je myšlena hadička kde?
U toho elektromagnetického ventilu, který funguje je to nejspíše průchozí.
U hrdla nádrže mám jakousi malou nádržku a do té vedou dvě hadičky, jednu jsem sundal a fučel až do nádrže, nevím jestli je ta druhá vracečka či mám profouknout obě.

Nějaké další nápady?

Naftu, no děkuji...
Nafťáka jedině co žere tak 5-max 6 litrů, pak už se to nijak zvlášť neoplatí.
Nechci říkat otřepané, že nafta patří do kamen, uznávám nafťáky, ale do dodávek, náklaďáků, lokomotiv, lodí a do limuzín velkého formátu ještě také...
Jo a věřte či ne, dcera když sedne do jakéhokoliv osobního "dýzla" tak jí je v tom autě špatně a co se týče smradu z nafty, máme raději benzín.
Nehovoříc už o tom, že kdo někde má možnost pomoci si k naftě tak ho chápu...
Ovšem to sem nepatří...
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
Kapitán
Příspěvky: 207
Registrován: ned 26. čer 2011 12:41:32
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Zdechání motoru a podtlak/přetlak v nádrži.

Příspěvek od Kapitán »

Rada k 1.části dotazu.Totéž se mi stalo na pístu (J-50 typ 20),několikrát jsem tu odvětrávací dírku čistil a po čase znovu,nasr.... jsem se ,víčko provrtal 5mm vrtákem a byl klid! Což u Xantie lze také bez problémů!!!
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
KITT
Příspěvky: 66
Registrován: ned 03. srp 2014 21:44:09

Re: Zdechání motoru a podtlak/přetlak v nádrži.

Příspěvek od KITT »

Veškerý problém byl nejspíš vyřešen tím, že jsem zjistil scházející uhlíkový filtr a idiotské napojení/propojení odsávaní na přívod odvzdušnění z nádrže, předchozí majitel tak jezdil roky = maras.
Takže pracující spínač napojený na klapku pomalu vysával vzduch z nádrže až do jejího splasknutí a vyražení pojistky čerpadla. Proto ten podtlak a proto to bylo po delší či kratší době, neb záleží na množství benzínu v nádrži.
Nejdříve jsem provizorně zapojil tak, že na přívod k čidlu co saje do klapky, jsem přidal hadičku s filtrem (ať nesaje přímo atmosféru) a odvod z nádrže jsem nechal volně. Nádrž jsem mohl v pohodě zavřít a vše OK, akorát bych řekl, že byl takto motor dost ochuzen na směsi-přisával vzduch.
Nyní jsem namontoval dopředu uhlíkový filtr z Peugeota, vše zapojil podle odkazu od PaMa a ode dneška budu testovat, bohužel filtr není origo a vlastně ani nevím, jaký a kam tam patřil, na X nikde starší nebyl.
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
Odpovědět