Zdravím vespolek.
U máminy Xantie 1.6i prasklo víko ventilů, tedy s největší pravděpodobností - budeme ho sundávat, ale vzhledem k nálezu oleje v sacím potrubí, jeho prolínání před klapkou, díky čemuž jsme na to přišli a olej nikde žádným těsněním nebo jinudy se ven netlačí, tak to bude ono. Když jsme sundali kryt airboxu, tak olej byl vlastně na jeho dně, což je zároveň víko. A já se tedy ptám. Má někdo zkušenosti s opravou? Například svařování/lepení? Nový díl je jen origo Citroen a stojí něco přes 8 tisíc a shánět z vrakáče, to je v tomhle případě z bláta do louže.
Vím, že tahle motorizace není zrovna nejrozšířenější, ale třeba někdo budete mít s tímhle zkušenost.
Víko ventilů 1.6i
Víko ventilů 1.6i
Xantia Break 1.8 16v 1998
Re: Víko ventilů 1.6i
No a nehází ti to skrze víko motor??? každý motor má odsávání z motorového prostoru do sání a následné spálení olejových par, je možné že ti uniká kompresní tlak skrze pístní kroužky a pak to nadměrně hází olej nahoru. U filtru se můžou teplé olejové páry srážet s studeným vzduchem, kondenzovat a stékat .
Pokud to tak je, pomůže výměna pístních kroužků, pokud nejsou zničené stěny válců, častou příčinou jsou nadměrně opotřebené kroužky na motorech, kde bylo vadné čidlo teploty a následně bohatá směs, vysoká spotřeba, ,,upečené,,motory a pod.
co se týká lepidla, můžeš použít na kov i plast lepidla na bázi dvousložek jako je MagicBond,MagnumSteel, jsou plastelinové, pro dobré přilnutí vyžadují zdrsnění a odmaštění. Zpracovatelnost dávky je cca do 10minut, tvrdne během 1/2 až 1hodiny. Poté již drží a odolává teplotám do 150st.C.
Pokud to tak je, pomůže výměna pístních kroužků, pokud nejsou zničené stěny válců, častou příčinou jsou nadměrně opotřebené kroužky na motorech, kde bylo vadné čidlo teploty a následně bohatá směs, vysoká spotřeba, ,,upečené,,motory a pod.
co se týká lepidla, můžeš použít na kov i plast lepidla na bázi dvousložek jako je MagicBond,MagnumSteel, jsou plastelinové, pro dobré přilnutí vyžadují zdrsnění a odmaštění. Zpracovatelnost dávky je cca do 10minut, tvrdne během 1/2 až 1hodiny. Poté již drží a odolává teplotám do 150st.C.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Víko ventilů 1.6i
No a pokud by to bylo tím, že by to házel motor. Je nějaký signál, na který bych mohl nějak snadno přijít? To odsávání je předpokládám trubička od nalévacího víčka napojená na trubici sání mezi filtrem a vstřikováním?
Xantia Break 1.8 16v 1998
Re: Víko ventilů 1.6i
Zkus otevřít víčko na dolévání oleje a nastartovat. Pokud z něj bude foukat vzduch, že ti budou vlát vlasy, tak to tlačí vzduch do bloku.
Xantia Activa 2.0 TCT 1996
Re: Víko ventilů 1.6i
Tak jsme to prozkoumali a na tlačení oleje to nevypadá, neb vlasy nevlajou. Preventivně jsem i sundal odvětrávací trubky, které se ukázaly být bezproblémově průchozí. A máme podezření, že za to možná mohla taková "drobnost" jako totálně zasekaný vzduchový filtr, díky němuž mohl být v sání větší podtlak a tím pádem si to cucalo víc z odvodu olejových par do sání. Takže co se dalo, je vyčištěné, filtr nový a auto je pěkně na pozorování, co se bude dít.
Xantia Break 1.8 16v 1998