Předehřev chladicí kapaliny

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
liberator165
Příspěvky: 3
Registrován: pon 05. led 2015 13:51:04

Předehřev chladicí kapaliny

Příspěvek od liberator165 »

Zdravím vás, kolegové. Mám 8 let Xantii 2.0 HDi, 66 kW, poslední model 2001, 255 tis. km.
V září 2013 jsem zaznamenal prvé rezavé kapky pod motorem - vyhřáté hliníkové těleso předehřevu chladicí kapaliny a zcela ohořelá přívodní hadice. Spálená izolace přívodních kabelů. Abych vyloučil podezření na radiátor topení, cvičně jsem jej demontoval podle návodu z poradny a za pomocí Petra H. Radiátor byl zanesený, po vyčištění a natlakování zamontován zpět. Zakoupil jsem použité těleso předehřevu a vyčistil žhavičky.
Ve značkovém servisu mi nastavili spálené přívodní kabely. Po ujetí cca 20 km unikala vodní pára, okruh chlazení se zavzdušňoval a pochopitelně auto netopilo. Zadal jsem opravu největšímu značkovému servisu v kraji. Technik vyměnil váhu vzduchu, rozebral těleso předehřevu, osadil nové těsnění a natáhl novou kostru k tělesu. Po ujetí cca 8 tis. km opět unikala vodní pára a situace se opakuje. Podle informací má předehřev vypnout při dosažení cca 60 stupňů Celsia a to se zřejmě neděje. Může mi, prosím, někdo poradit ? Předpokládám, že to může být teplotní čidlo, které dává impuls řídící jednotce.
MiraCB
Příspěvky: 125
Registrován: pon 27. čer 2011 1:50:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Předehřev chladicí kapaliny

Příspěvek od MiraCB »

Zdravím,
Kontroloval jsi relátka (v bedně za baterií), která ovládají ty žhavičky? Relé jsou dvě, každé napájí dvě žhavičky. Ovládání je pro každé relé samostatným výstupem z počítače motoru, žádné speciální čidlo tam není.
MíraCB
Xantia 1,9 TD 1999, C5 2.0 HDi 2011
liberator165
Příspěvky: 3
Registrován: pon 05. led 2015 13:51:04

Re: Předehřev chladicí kapaliny

Příspěvek od liberator165 »

Díky za reakci, ale relátka jsem zkontroloval v prvé řadě. Mám na vystřídání jedno nové, originál stojí dvě stovky. Může to být ŘJ ?
Zatím jezdím bez předehřevu, dráty odpojené, těleso mi nahradili kusem trubky. Auto začíná v zimě topit po ujetí 15 - 20 km, takže při mrznoucím mrholení je nepojízdné. Kvůli této závadě jsem od září 2013 nejezdil 6 měsíců a zaplatil 3 x odtah do servisů. Bohužel, tam na závadu nepřišli. Nechce někdo auto na léto, které vypadá jako nové a jezdí za 5 ?
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Předehřev chladicí kapaliny

Příspěvek od PaM »

Podle schema ty relátka co spínají žhavky, spíná ŘJ podle teploty - posílá na ně mínus - kostru ( dráty 1706 a 1707 ). Plus je tam na relátkách přítomno stále po nastartování ...
Chtělo by to diag a kouknout co píše za teplotu ŘJ motoru. Taky by to mohla být někde prodřená kostra na to ovládání relátek, pak by to topilo furt... chtělo by to proměřit dráty ... Proč ti to těleso vyndali, stačilo odpojit dráty a mohl sis ovládání topení provizorně dát na spínač ...
PS: k tomu ohřátí motoru ... a máš dekl pod motorem ?
Obrázek
Uživatelský avatar
wenca084
Příspěvky: 74
Registrován: úte 17. led 2012 21:29:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Předehřev chladicí kapaliny

Příspěvek od wenca084 »

A není špatnej termostat? Motor musí být ohřátej do 5km jako prd.
Xantia Break 1.8 16V r.v. 2000
liberator165
Příspěvky: 3
Registrován: pon 05. led 2015 13:51:04

Re: Předehřev chladicí kapaliny

Příspěvek od liberator165 »

Díky za reakce, Termostat je nový a je dobrý, dekl pod motorem také na svém místě. Těleso předehřevu vyndali, protože shořelo těsnění mezi oběma díly. Při prvé opravě použili těsnění z Peugeota, ale to vydrželo pouze 8 tisíc. Dá se objednat nový díl předehřevu za 6 táců. Diagnostika byla rovněž. Nezbývá, než zkontrolovat dráty, byly při prvé poruše spečené. Pohled po otevření kapoty na ohořelý tapecírunk je dost hrůzostrašný. Nejvíce mě trápí ten přístup, vše je za- a pod potrubím k turbu, které jde pouze uvolnit na přírubě a trochu vytočit.
Odpovědět