Problém s motor 2.0 16v RFV + další
Problém s motor 2.0 16v RFV + další
Zdarec,
takže zakládám vlákno pro dvoulitr RFV, když tak upravte…
První dotaz je na můj haprující (občas) volnoběh. Motor mi občas, někdy několikráte za den, někdy týden nic sám na volnoběh túruje. Není to ale nijak dramatické, vše se pohybuje na úrovni otáček max. do 900 od cca 400. V podstatě to poznám hlavně na ventilátoru topení, jak si přidává a ubírá a na budíku.
Hlavně kdy se to projevuje je zastavení po jízdě, křižovatka, obchod, prostě jakékoliv zastavení. Motor si udělá svoje brum bruuum brum bruum a pak se srovná-většinou.
Napadlo mne, že to může být krom nějakého krokového motorku, kde, že to je umístěný? (Na BX to byl takovej váleček.) Také něco s elektřinou, nevím.
takže zakládám vlákno pro dvoulitr RFV, když tak upravte…
První dotaz je na můj haprující (občas) volnoběh. Motor mi občas, někdy několikráte za den, někdy týden nic sám na volnoběh túruje. Není to ale nijak dramatické, vše se pohybuje na úrovni otáček max. do 900 od cca 400. V podstatě to poznám hlavně na ventilátoru topení, jak si přidává a ubírá a na budíku.
Hlavně kdy se to projevuje je zastavení po jízdě, křižovatka, obchod, prostě jakékoliv zastavení. Motor si udělá svoje brum bruuum brum bruum a pak se srovná-většinou.
Napadlo mne, že to může být krom nějakého krokového motorku, kde, že to je umístěný? (Na BX to byl takovej váleček.) Také něco s elektřinou, nevím.
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi
Nádobka s aktivní uhlím - kde je uložená.
Takže jsem byl upozorněn, ať si provedu kontrolu palivové soustavy, neboť podivné chování, škubání, vyhazování pojistky, přetlak/podtlak nejspíše může souviset s haprujícím volnoběhem, když je auto pod rychlostí (na volnoběh nehapruje).
Takže jedna podstatná otázka je, kde mám Nádobku s aktivním uhlím, říkají mi, že v pravém podběhu, stejně tak jako regenerační ventil. Nic méně já mám ventil v levém podběhu za předním světlem a nádoba s filtrem nikde, s ventilu mi vede benzín hadice do "A" sloupku a pak…
Jelikož bylo auto na levou stranu (řidičovu) bourané, říkám si nedal to třeba někdo pryč, jezdilo by to bez toho?
Takže jedna podstatná otázka je, kde mám Nádobku s aktivním uhlím, říkají mi, že v pravém podběhu, stejně tak jako regenerační ventil. Nic méně já mám ventil v levém podběhu za předním světlem a nádoba s filtrem nikde, s ventilu mi vede benzín hadice do "A" sloupku a pak…
Jelikož bylo auto na levou stranu (řidičovu) bourané, říkám si nedal to třeba někdo pryč, jezdilo by to bez toho?
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi
Re: Problém s motor 2.0 16v RFV + další
Takže nádoba s uhlíkem nenalezena a fakt netuším kde může být. Hadička vede průvlakem do sloupku za podběhem a vytáhnout nejde a když ji odpojím od ventilu tak zní začne kapat benzín (což se mi nezdá), jde do ní foukat a je podle všeho průchozí. Napadlo, mne, že to bude v kabině, ale to by mne zajímalo kde, spíše mne napadá, že to někdo oddělal a ten ventil je napojený přímo na nádrž, no snad ne...
Jinak foto ventilu přikládám
Jinak foto ventilu přikládám
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi
Re: Problém s motor 2.0 16v RFV + další
budeš to mít odmontované, patří to někam tam dopředu do podběhu či kam za světlo ...
http://citroxa.rajce.idnes.cz/nastenka/ ... ac_par.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://citroxa.rajce.idnes.cz/nastenka/ ... ac_par.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Problém s motor 2.0 16v RFV + další
Díky, tohle ukazuje i zapojení a jak tak na to koukám i když tam nemám tu nádobu/filtr, tak to mám na ventilu naopak zapojené, tedy do motoru mi vede hadička ze strany připojení kontaktů a ta co vede do nádrže je tedy na druhé straně, no pokud to nevadí nebo je to jedno.
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi
Re: Problém s motor 2.0 16v RFV + další
k tématu zde: http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopi ... 7988#p7988" onclick="window.open(this.href);return false;
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi
můj haprující (občas) volnoběh
Takže co se týče volnoběhu, pojal jsem podezření, že to bude/může souviset s elektřinou.
Mám slabší baterku, po cca 2–3 dnech bez jízdy, nenastartuji. Problém s volnoběhem se projevuje zejména v deštivém, studeném a mokrém prostředí. Jenže dnes jsem si uvědomil, že to také znamená, puštění světel, zapnutý ventilátor, stěrače, atd. No, a když tohle vše vypnu, tak ten volnoběh neblbne, nebo skoro neblbne, takže je možné, že to dělá slabá baterka?
Mám slabší baterku, po cca 2–3 dnech bez jízdy, nenastartuji. Problém s volnoběhem se projevuje zejména v deštivém, studeném a mokrém prostředí. Jenže dnes jsem si uvědomil, že to také znamená, puštění světel, zapnutý ventilátor, stěrače, atd. No, a když tohle vše vypnu, tak ten volnoběh neblbne, nebo skoro neblbne, takže je možné, že to dělá slabá baterka?
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi
Re: Problém s motor 2.0 16v RFV + další
To spíš vypadá, že altík už není zcela v kondici.
A pokud po pár dnech nenastartuješ, tak ti vypnuté auto někde nadmíru užírá elektřinu.
A pokud po pár dnech nenastartuješ, tak ti vypnuté auto někde nadmíru užírá elektřinu.
Xantia 2.0 Hdi 80 kw Break Exkluzive
Xantia 3.0 V6 Break automat (bejvalka)
Xantia 3.0 V6 Break automat (bejvalka)
Re: Problém s motor 2.0 16v RFV + další
Podívej se na alternátor , zda silný kabel co od něho vede není poškozen , ukroucen stav připojení , a také na kontakty baterky , zda nejsou zoxidované , povolené a hlavní ukostření na podběhu jak na tom je. Vem multak a změř napětí na baterce před nastartováním , po nastartování bez a při zaplích světlech ventilátoru topení a vyhřejvaném zadním oknu. Vše při volnoběhu ,a pak při cca 2,5 tis/ot . Napiš sem hodnoty co ti to ukázalo.
Xantia Break 1.8 16V r.v. 2000
Re: Problém s motor 2.0 16v RFV + další
Altík to podle mne nebude.
To že po pár dnech nenastartuji, neznamená automaticky černý odběr, já vím, že baterka je špatná, předchozí mi nevydržela ani 24h, tuto mi dal kamarád, co si koupil novou.
Ony mají voltáž, ale nemají ampéry na to protočit studený dvoulitr.
Jinak, koukal jsem zběžně na altík a zdá se OK, stejně tak i dráty, svorky mám nové (olověné jsem odstranil, byly prasklé), ukostření na tom kostřícím segmentu jsem dotahoval už dříve, hodnoty měření jsou následující.
- na připojené baterce ihned po dojetí: 13,85 s klesající tendencí
- na připojené baterce bez spotřebičů: 14,55 stálé
- na připojené baterce včetně spotřebičů: 14,29 stálé (světla, ventilátor, otevřené dveře) tady bych čekal větší dávkování, opomenul jsem zapnout klimu.
Měřeno při volnoběhu, pokud jsem protočil motor, napětí pochopitelně stouplo.
Jinak znovu zdůrazňuji, že to kolísání dělá hlavně (zatím) za mokra, vlhka a obdobně. Navíc se projeví vždy, když dám nohu z plynu, tak otáčky klesnou někde k nule a snaží se vyšplhat zpět, nikdy, ale nepřekročí 1000ot. Stává se to třeba, když dojíždím ze zatáčky před garáž, nebo prudce zabrzdím na křižovatce a podobně.
Ještě podotýkám, že napojení na diagnostice neukázala nic, tedy nebyla to LEXIA, ale BOSCH, nic méně řídící jednotku, vstřikování a další jednotka identifikoval správně, tak jí musím věřit…
To že po pár dnech nenastartuji, neznamená automaticky černý odběr, já vím, že baterka je špatná, předchozí mi nevydržela ani 24h, tuto mi dal kamarád, co si koupil novou.
Ony mají voltáž, ale nemají ampéry na to protočit studený dvoulitr.
Jinak, koukal jsem zběžně na altík a zdá se OK, stejně tak i dráty, svorky mám nové (olověné jsem odstranil, byly prasklé), ukostření na tom kostřícím segmentu jsem dotahoval už dříve, hodnoty měření jsou následující.
- na připojené baterce ihned po dojetí: 13,85 s klesající tendencí
- na připojené baterce bez spotřebičů: 14,55 stálé
- na připojené baterce včetně spotřebičů: 14,29 stálé (světla, ventilátor, otevřené dveře) tady bych čekal větší dávkování, opomenul jsem zapnout klimu.
Měřeno při volnoběhu, pokud jsem protočil motor, napětí pochopitelně stouplo.
Jinak znovu zdůrazňuji, že to kolísání dělá hlavně (zatím) za mokra, vlhka a obdobně. Navíc se projeví vždy, když dám nohu z plynu, tak otáčky klesnou někde k nule a snaží se vyšplhat zpět, nikdy, ale nepřekročí 1000ot. Stává se to třeba, když dojíždím ze zatáčky před garáž, nebo prudce zabrzdím na křižovatce a podobně.
Ještě podotýkám, že napojení na diagnostice neukázala nic, tedy nebyla to LEXIA, ale BOSCH, nic méně řídící jednotku, vstřikování a další jednotka identifikoval správně, tak jí musím věřit…
Xantia II 2.0i 16v 97kW Exklusive - MODRÝ MAURITIUS, dv: 1998 21.7.
C3 I 1.4HDi
C3 I 1.4HDi