Koupil jsem si vysněnou Xantii

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
electronec
Příspěvky: 1
Registrován: pát 17. črc 2015 18:20:32

Koupil jsem si vysněnou Xantii

Příspěvek od electronec »

Zdravím Vás všechny nadšence do těchto vozů. Na základě mých mladických zkušeností, kdy jsem v mládí užíval pyšně BXko do doby, než mi jej na dálnici rozstřelil inženýr s mikrospánkem, jsem tiše toužil po tom mít tuhle vznešešnou krasavici. A cca po 17 letech jsem se rozhodl si jí koupit. Respektive se naskytla náhodou... Ale i tak, prostě jsem se za "pár korun" stal pyšným majitelem Xantie 2.0 Hdi 80kW ve verzi Exclusive. A jako správné "patnáctileté" auto měla své neduhy. První byl, že prostě jsem musel dolejvat LHMko... A pod autem se ukazovaly malé olejové flíčky.. Týpek, co mi jí prodal mi říkal něco o tom, že si prostě občas "odplivne".. Tak jsem tomu nedával velkou váhu. Velkou váhu jsem tomu začal dávat až po situaci, kdy si krasavice "odplivávala" litr LHM za dva dny.. :lol: Zjistil jsem, že je trošku více zrezivělý přechod z trubičky na hadici na vysokotlaku pro posilovač řízení... Ebay vyřešil problém za patnáct stovek a klidné nervy na výměnu se mi hodily.. Od té doby už si nějak neodplivává... Další velké potěšení bylo, když jsem vyměnil náboj s ložiskem zadního kola... Povím vám.. To je tak tiché auto!!! :lol: :lol: Další akce budou brzdy... Trošku při pojíždění v městě pískaj... A u jednoho zadního kola je sjetá jen jedna strana kotouče.. Takže to bude potřeba trošku rozhejbat... Další radost HDiček je ten "nouzák".. I moje Xantia tento fenomén vykazuje... Zvláštní je, že to vykazuje jen při jízdě po dálnici do kopce, kdy po ní chci, aby si udržela rychlost, tak mírně sešlapuji pedál a ve třičtvrtě kopce již pociťuji onen znatelný pokles výkonu. Jinak NOUZÁK je na dálnici docela dobrej tempomat.. Na rovině 130, z kopce 140, do kopce i 110.. :D :D Ale tento problém možná vyřeší výměna posledního dílu výfuku, který je bez toho ohnutého laufu k zemi a navíc s docela slušnejma dírama. Nový je již objednán. Další záhadou mé krásky je docela zajímavá věc... já tomu říkám "náhodné nulování hodin".. Prostě někdy po zapnutí klíčku, nebo nastartování, ale i během jízdy se prostě datum a čas na hodinách vynulují... Ale co... Mám ještě čas na ovládání nezávislýho topení, tak tomu nedávám zatím velkou váhu. A poslední věc je takové nepříjemné "loupání" od přední nápravy...Podle zvuku bych to tipoval na čepy stabilizáční tyče.. Ale uvidím. Jinak v zádu mám od autorádia vývod na CD měnič, tak jakožto elektronik a programátor přemejšlím, že to aplikuju na nějakou mojí "černou skříňku", která umí přehrávat mp3... Ale rádio bych rád zachoval. Už kvůli tomu ovládání na volantu a samozřejmě i zachování původu. No tím bych se rád přidal do vaší skupinky majitelů těchto vozů a sdílel s vámi problémy a samozřejmě se i podílel na jejich řešení. Díky za váš drahocenný čas, který jste věnovali tomuto rozsáhlému příspěvku do fóra.

Electronec.
Xantia Break 2.0Hdi Exclusive
Odpovědět