Zdravím Vás všechny nadšence do těchto vozů. Na základě mých mladických zkušeností, kdy jsem v mládí užíval pyšně BXko do doby, než mi jej na dálnici rozstřelil inženýr s mikrospánkem, jsem tiše toužil po tom mít tuhle vznešešnou krasavici. A cca po 17 letech jsem se rozhodl si jí koupit. Respektive se naskytla náhodou... Ale i tak, prostě jsem se za "pár korun" stal pyšným majitelem Xantie 2.0 Hdi 80kW ve verzi Exclusive. A jako správné "patnáctileté" auto měla své neduhy. První byl, že prostě jsem musel dolejvat LHMko... A pod autem se ukazovaly malé olejové flíčky.. Týpek, co mi jí prodal mi říkal něco o tom, že si prostě občas "odplivne".. Tak jsem tomu nedával velkou váhu. Velkou váhu jsem tomu začal dávat až po situaci, kdy si krasavice "odplivávala" litr LHM za dva dny.. Zjistil jsem, že je trošku více zrezivělý přechod z trubičky na hadici na vysokotlaku pro posilovač řízení... Ebay vyřešil problém za patnáct stovek a klidné nervy na výměnu se mi hodily.. Od té doby už si nějak neodplivává... Další velké potěšení bylo, když jsem vyměnil náboj s ložiskem zadního kola... Povím vám.. To je tak tiché auto!!! Další akce budou brzdy... Trošku při pojíždění v městě pískaj... A u jednoho zadního kola je sjetá jen jedna strana kotouče.. Takže to bude potřeba trošku rozhejbat... Další radost HDiček je ten "nouzák".. I moje Xantia tento fenomén vykazuje... Zvláštní je, že to vykazuje jen při jízdě po dálnici do kopce, kdy po ní chci, aby si udržela rychlost, tak mírně sešlapuji pedál a ve třičtvrtě kopce již pociťuji onen znatelný pokles výkonu. Jinak NOUZÁK je na dálnici docela dobrej tempomat.. Na rovině 130, z kopce 140, do kopce i 110.. Ale tento problém možná vyřeší výměna posledního dílu výfuku, který je bez toho ohnutého laufu k zemi a navíc s docela slušnejma dírama. Nový je již objednán. Další záhadou mé krásky je docela zajímavá věc... já tomu říkám "náhodné nulování hodin".. Prostě někdy po zapnutí klíčku, nebo nastartování, ale i během jízdy se prostě datum a čas na hodinách vynulují... Ale co... Mám ještě čas na ovládání nezávislýho topení, tak tomu nedávám zatím velkou váhu. A poslední věc je takové nepříjemné "loupání" od přední nápravy...Podle zvuku bych to tipoval na čepy stabilizáční tyče.. Ale uvidím. Jinak v zádu mám od autorádia vývod na CD měnič, tak jakožto elektronik a programátor přemejšlím, že to aplikuju na nějakou mojí "černou skříňku", která umí přehrávat mp3... Ale rádio bych rád zachoval. Už kvůli tomu ovládání na volantu a samozřejmě i zachování původu. No tím bych se rád přidal do vaší skupinky majitelů těchto vozů a sdílel s vámi problémy a samozřejmě se i podílel na jejich řešení. Díky za váš drahocenný čas, který jste věnovali tomuto rozsáhlému příspěvku do fóra.
Electronec.
Koupil jsem si vysněnou Xantii
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: pát 17. črc 2015 18:20:32
Koupil jsem si vysněnou Xantii
Xantia Break 2.0Hdi Exclusive