Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW
Napsal: pát 11. pro 2015 16:19:15
Zdravím vespolek,
mam dotaz: jel jsem před časem shodou okolností k PaMovi ;o) a rozsvítila se kontrolka nouzového režimu motoru na mé X2 HDi 80kW. Poté rapidně klesl výkon a max. otáčky na cca 2250. Když jsem se mu dovolal, bylo mi řečeno, že mám zastavit, vypnout na chvíli motor a že by měla kontrolka zhasnout. Udělal jsem, ale bez účinku, tak jsem už to dojel ... . Na počítači byly prý jen dočasné chyby a nic co by nasvědčovalo nějaký důvod ... a po vyresetování kontrolka zmizela. Po čestě zpět jsem si všiml, že motoru zmizely koníky - nad 130km/h uz akcelerovat moc nechce a živost je tatam, ale jinak jela OK.
Dále jsem si všiml, že se rapidně snížila spotřeba - předtím průměr 6,2 a najednou jsem jezdil za 4,5l, což se mi líbí ;o) a řikal jsem si, že neco za něco ... další nadrž byla taktéž za 4,5l ... tak jsem se s tím smířil, zvláště když na diagnostice se nic neukázalo. Rozdíl byl ještě ve zvuku (objevil se chrocht a vyšší zvuk ala pískot).
Po cca 2 měsících se kontrolka objevila se stejnými přiznaky (max 2250ot atd.). Na předchozí radu PaMa ... jsem po dojetí domů (pouze pár Km) vypojil baterii, ale i po opětovném zapojení svítila. Chvíli po nastartovaní na chvilku zmizla a o poté byla zpět ... a když jsem ujel nějakou vzdálenost, kontrolka zmizla a vše bylo jako den předtím.
Před pár dny se vše zopakovalo potřetí.
Snížená spotřeba a výkon ukazuje podle mého na vstřiky a zvuk s výkonem na rail ... ale to by se podle mého muselo ukázat na PC, což mne mate. Nebo?
Napadlo mne pře pár dny, že se zde zeptám zkušenějších, jestli se už někdo nesetkal s podobným chováním. Jo a po druhé kontrolce byla provedena zběžná kontrola = filtr, atd. a na nic se nepřišlo. Co mne překvapilo, že když se to stalo i po druhé i po třetí chvíli po nastartování kontrolka na zlomek vteřiny zhasla a potom se vzápětí objevila ... to mi říká, že asi nějaký senzor něco vyhodnotil něco nějak a po chvíli jinak ... . Kdo ví ;o) ten doufám poradí.
Děkuji.
Jaromír
mam dotaz: jel jsem před časem shodou okolností k PaMovi ;o) a rozsvítila se kontrolka nouzového režimu motoru na mé X2 HDi 80kW. Poté rapidně klesl výkon a max. otáčky na cca 2250. Když jsem se mu dovolal, bylo mi řečeno, že mám zastavit, vypnout na chvíli motor a že by měla kontrolka zhasnout. Udělal jsem, ale bez účinku, tak jsem už to dojel ... . Na počítači byly prý jen dočasné chyby a nic co by nasvědčovalo nějaký důvod ... a po vyresetování kontrolka zmizela. Po čestě zpět jsem si všiml, že motoru zmizely koníky - nad 130km/h uz akcelerovat moc nechce a živost je tatam, ale jinak jela OK.
Dále jsem si všiml, že se rapidně snížila spotřeba - předtím průměr 6,2 a najednou jsem jezdil za 4,5l, což se mi líbí ;o) a řikal jsem si, že neco za něco ... další nadrž byla taktéž za 4,5l ... tak jsem se s tím smířil, zvláště když na diagnostice se nic neukázalo. Rozdíl byl ještě ve zvuku (objevil se chrocht a vyšší zvuk ala pískot).
Po cca 2 měsících se kontrolka objevila se stejnými přiznaky (max 2250ot atd.). Na předchozí radu PaMa ... jsem po dojetí domů (pouze pár Km) vypojil baterii, ale i po opětovném zapojení svítila. Chvíli po nastartovaní na chvilku zmizla a o poté byla zpět ... a když jsem ujel nějakou vzdálenost, kontrolka zmizla a vše bylo jako den předtím.
Před pár dny se vše zopakovalo potřetí.
Snížená spotřeba a výkon ukazuje podle mého na vstřiky a zvuk s výkonem na rail ... ale to by se podle mého muselo ukázat na PC, což mne mate. Nebo?
Napadlo mne pře pár dny, že se zde zeptám zkušenějších, jestli se už někdo nesetkal s podobným chováním. Jo a po druhé kontrolce byla provedena zběžná kontrola = filtr, atd. a na nic se nepřišlo. Co mne překvapilo, že když se to stalo i po druhé i po třetí chvíli po nastartování kontrolka na zlomek vteřiny zhasla a potom se vzápětí objevila ... to mi říká, že asi nějaký senzor něco vyhodnotil něco nějak a po chvíli jinak ... . Kdo ví ;o) ten doufám poradí.
Děkuji.
Jaromír