Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
Jaromir108
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17. říj 2011 10:50:21
Kontaktovat uživatele:

Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Příspěvek od Jaromir108 »

Zdravím vespolek,

mam dotaz: jel jsem před časem shodou okolností k PaMovi ;o) a rozsvítila se kontrolka nouzového režimu motoru na mé X2 HDi 80kW. Poté rapidně klesl výkon a max. otáčky na cca 2250. Když jsem se mu dovolal, bylo mi řečeno, že mám zastavit, vypnout na chvíli motor a že by měla kontrolka zhasnout. Udělal jsem, ale bez účinku, tak jsem už to dojel ... . Na počítači byly prý jen dočasné chyby a nic co by nasvědčovalo nějaký důvod ... a po vyresetování kontrolka zmizela. Po čestě zpět jsem si všiml, že motoru zmizely koníky - nad 130km/h uz akcelerovat moc nechce a živost je tatam, ale jinak jela OK.
Dále jsem si všiml, že se rapidně snížila spotřeba - předtím průměr 6,2 a najednou jsem jezdil za 4,5l, což se mi líbí ;o) a řikal jsem si, že neco za něco ... další nadrž byla taktéž za 4,5l ... tak jsem se s tím smířil, zvláště když na diagnostice se nic neukázalo. Rozdíl byl ještě ve zvuku (objevil se chrocht a vyšší zvuk ala pískot).
Po cca 2 měsících se kontrolka objevila se stejnými přiznaky (max 2250ot atd.). Na předchozí radu PaMa ... jsem po dojetí domů (pouze pár Km) vypojil baterii, ale i po opětovném zapojení svítila. Chvíli po nastartovaní na chvilku zmizla a o poté byla zpět ... a když jsem ujel nějakou vzdálenost, kontrolka zmizla a vše bylo jako den předtím.
Před pár dny se vše zopakovalo potřetí.
Snížená spotřeba a výkon ukazuje podle mého na vstřiky a zvuk s výkonem na rail ... ale to by se podle mého muselo ukázat na PC, což mne mate. Nebo?
Napadlo mne pře pár dny, že se zde zeptám zkušenějších, jestli se už někdo nesetkal s podobným chováním. Jo a po druhé kontrolce byla provedena zběžná kontrola = filtr, atd. a na nic se nepřišlo. Co mne překvapilo, že když se to stalo i po druhé i po třetí chvíli po nastartování kontrolka na zlomek vteřiny zhasla a potom se vzápětí objevila ... to mi říká, že asi nějaký senzor něco vyhodnotil něco nějak a po chvíli jinak ... . Kdo ví ;o) ten doufám poradí.

Děkuji.
Jaromír
Jaromir108
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17. říj 2011 10:50:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Příspěvek od Jaromir108 »

Snad jeste jeden poznatek - nez se to stalo poprve ... kdyz se motor zahrival, byl rychleji ohraty olej, ted zase jde voda drive nahoru.
pedro
Příspěvky: 54
Registrován: úte 05. črc 2011 16:40:24

Re: Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Příspěvek od pedro »

Mě se to stalo cca 3x za 8 let. Po pár startech kontrolka zhasla. Stalo se to vždy při jízdě do kopce.
X2 Hdi 1999 Berlina
peta
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 17. pro 2015 12:02:24

Re: Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Příspěvek od peta »

Zdravím všechny kolegy. Na Xantii mé dcery se též rozsvítila kontrolka motoru a motor nemá výkon, Jelikož se tak stalo poprvé po 9 letech provozu, na diagnostice bylo spoustu chyb, bylo smazáno s tím, až se opět kontrolka rozsvítí, přečteme. Byla tam závada nízký tlak turba. Vzal jsem si sebou hadičky, ventil, podtlakovou pumpičku a jal se bádat. Aktuátor turba tlak drží, EGR moc ne. EGR jsem zcela z okruhu podtlaků vypojil, přeměřil jsem ventily. Jeden dával podtlak na volnoběh skoro 1 /původní na turbo/, druhý z EGR 0,5 a nový též 0,5, Po přidání podtlak reaguje směrem dolů. Hledal jsem tady, jak vyresetovat kontrolku motoru, bohužel nic jsem k tomu v příspěvcích nenašel, aku byl odpojený asi 2 hod. a kontrolka stále svítí. Nevím přesně, jak funguje autodiagnostika, před časem jsem řešil jinou Xantii, asi 2x se rozsvítila kontrolka motoru, auto jelo normálně, na diagnostice stejná závada - tlak turba.. Pokud tomu dobře rozumím a u jiných aut to tak je, pokud nesouhlasí vypočtený a reálný plnicí tlak, ŘJ rozsvítí kontrolku motoru a obvykle přejde do nouzového režimu. Poprvé kontrolka zhasla asi po 3 dnech sma, podruhé závada byla smazána a už se neobjevila. Po čase auto mělo stejné symptomy jako nyní, nicméně kontrolka nesvítila. Vyzkoušením ventilů bylo zjištěno, že ventil na turbo byl vadný, po výměně OK. Nicméně mne zaráží, že v tomto případě kontrolka mlčela :D
Tak jsem z toho trochu jelen. Vím, bez diagnostiky těžko, ale předpokládám že je to stále stejná závada -jak kontrolku smazat - odpojit, jezdit ? Neměl jsem možnost po přepojení jiného ventilu turba auto vyzkoušet, pokud je v pořádku, mělo by jet normálně nebo na základě kontrolky bude stále v nouzovém režimu ? děkuji
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Příspěvek od PaM »

Doporučuji odpojit EGR z hadiček komplet jak elektroventil tak EGR - ten někdy propouští přímo na těle na membráně. Nechat podtlak pouze na turbo, vyměnit hadičky podtlaku nebo zkrátit aby dobře držely. Pokud bude vše držet, měla by po čase kontrolka sama zhasnout po několika nastartování a několika jízdách. Jedotka vyhodnotí závadu jako odeznělou a pojede to zas normálně. Mě nedávno praskla za jízdy hadice od turba a turbo vše funělo ven ... kontroka nesvítila a nouzový režim nebyl. Po provizorní opravě se po cca 400 km závada opakovala že hadice trochu propouštěla a auto naskočilo do nouzáku a kontrolka svítila stále. Tak že proč proč před tím ne a potom ano taky nevím. Navíc poprvé to ani nepsalo nízký tlak turba , ale pouze nějakou koherenci množství vzduchu a tlkau, přitom tam byla díra jak do pr*** a vše funělo ven.
Obrázek
peta
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 17. pro 2015 12:02:24

Re: Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Příspěvek od peta »

Děkuji za odpověď, Okruh EGR zcela odpojen, hadičky ověřeny jako těsné, ventil vyzkoušen zcela nový. Stále padá do nouzáku. Vzhledem k tomu, že když auto není v nouzáku, hulí jako prase, usuzuji na netěsný okruh plnění (není slyšet žádné syčení, ale to ještě nic neznamená), spíše mám podezření, že turbo umřelo. Jelikož máme 2 Xantie v rodině a tahle i předtím jezdila poněkud líněji a více kouřila -druhá vůbec, na to turbo by to vypadalo, že už netlačí co má a nyní už to jednotka vyhodnotila do závady. Zeptám se, bylo by nějaké starší turbo na 80kW, které by ještě chvíli vydrželo, pokud ano, cena ? Repasované turbo je kolem 10-11 tis, takže aby to bylo smysluplné - přece jenom už Xantia má věk, km, i když má nyní novou STK
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Příspěvek od PaM »

Jestli to padá do nouzáku, tak napřed diagnostika , pak to ostatní ... Repas turba vám udělají za 6 - 7 tisíc. Nekupoval bych repasované turbo, ale nechal bych repasnout to vaše ve firmě kde to přímo dělají a neposílají do Polska ....
Obrázek
pedro
Příspěvky: 54
Registrován: úte 05. črc 2011 16:40:24

Re: Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Příspěvek od pedro »

Zdravím, po 10 letech věrné služby mi X2 2 hdi 80 kw začíná blbnout. Auto jede normálně, rozjíždím se z křižov. a najednou třeba dvojka netáhne. Přeřadím na trojku a zase jede. Takto to během jízdy vzniká a zaniká samo, kontrolka nic nehlásí. Podezřívám hadičky ovl. turba.
X2 Hdi 1999 Berlina
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Příspěvek od PaM »

Mohla by lhát váha vzduchu, mě to takhle dělala, žádná závada, jen to občas jelo a občas ne. prostě to sice dávalo nějaké hodnoty , ale špatné. bylo by to vidět na diag při jízdě co to hlásí za hodnoty.
Obrázek
pedro
Příspěvky: 54
Registrován: úte 05. črc 2011 16:40:24

Re: Nouzový režim motoru X2 HDi 80kW

Příspěvek od pedro »

Prohlédnul jsem hadice ovl. egr a turba, zaslepil jsem EGR na přívodu i vývodu ventilu. Ještě mě napadá těsnění rychlospojky na vývodu z vývěvy, trochu jsem s ní zahýbal. Od té doby auto jede normálně, tak uvidíme.
X2 Hdi 1999 Berlina
Odpovědět