Spojka
Re: Spojka
Plast pedálu mám na skladě : http://www.autodilyhulin.cz/spojka/253- ... 2821.html#
Re: Spojka
tady všude to mají skladem ... díl číslo: 212821
http://www.autond.cz/hledani.php?hledej2=212821
sponka kovová k plastu... díl číslo: 213805
http://www.autond.cz/hledani.php?hledej2=213805
Běžná doporučená prodejní cena v Citroenu je za ten komplet dvou dílů cca 182,- kč, ale různí překupníci to pak prodávají draho
http://www.autond.cz/hledani.php?hledej2=212821
sponka kovová k plastu... díl číslo: 213805
http://www.autond.cz/hledani.php?hledej2=213805
Běžná doporučená prodejní cena v Citroenu je za ten komplet dvou dílů cca 182,- kč, ale různí překupníci to pak prodávají draho
Re: Spojka
moc děkuju za odpovědi.. už jsem to přeposlala automechanikovi.. snad to bude to bude ono.. ještě jednou díky..
Re: Spojka
Petra: Ahoj, no upravit se to dá, ale potřebuješ k tomu pevné nervy při demontáži a montáži, céóčko, spojkové lanko z Feldy 1.3(radši ne z Fava, má jinou koncovku a karoserie), pedál spojky z Fava(nebo z Feldy) a soustruh(nic složitého na výrobu). Já to chtěl mít ne zbastlený nějakým sice origo ale dle mého názoru totálně zku*veným řešením, ale pořádně a napořád, proto jsem to předělal. Ty ale zvaž, jestli jako ženská tohle zmákneš (nebo někdo v tvém okolí) a jestli ti to za to stojí, nebo se ti vyplatí koupit nový plast a doufat, že vydrží co nejdéle. Zkus zavolat do Citroena, nebo Peugeota(bylo to třeba taky na P 405), kolik by za to chtěli, nebo to kup někde jinde.
Když mi to podruhé prasklo a zase nefungovala spojka a přede mnou byla asi tak 200 km cesta domů, tak mi vytekly nervy, vynadal jsem Francouzům do debilů, idiotů a bastlířů a doma to upravil podle svého. Vyndal jsem spojkový pedál u Xantie, uříznul jeho konec s dírou na ten plastový šmejd a z pedálu z Fava jsem uříznul ten samý konec s čepem na lanko, dal to k sobě a svařil céóčkem. Musíš ho ale kousek vyosit, abys měla monec lanka tam co původně a nešlo ti oproti díře v karosérii nějak moc šejdrem, takže dobře měřit! Na felďáckém lanku jsem zkrátil pouze bowden(odmotat a odbrousit opatrně konec, aby se nepoškodilo lanko) asi o 8 cm, už přesně nevim. Pak nasadíš na lanko v motorovém prostoru vysoustružený mezikus mezi karosérii a plastovou opěru na Felďáckém lanku a na konec spojkového pedálu u Xantie lanko z Feldy. Pak ještě nasadíš další vysoustruženou koncovku mezi lanko a opěru na převodovce a našteluješ spojku. V případě, žes dobře měřila, tak je vše naprosto v pohodě a jezdíš a nemusíš se bát, že ti někde zrovna v nějaké blbé situaci vypoví spojka službu. Vše mi na autě funguje jak má už přes 60 tis. km. Když budeš chtít vědět víc a rozhodneš se, že do toho taky půjdeš, tak mi napiš SZ. Někde pak snad najdu i rozměry těch 2 soustružených mezikusů a o kolik se přesně musí zkrátit bowden felďáckého lanka.
Petr
Když mi to podruhé prasklo a zase nefungovala spojka a přede mnou byla asi tak 200 km cesta domů, tak mi vytekly nervy, vynadal jsem Francouzům do debilů, idiotů a bastlířů a doma to upravil podle svého. Vyndal jsem spojkový pedál u Xantie, uříznul jeho konec s dírou na ten plastový šmejd a z pedálu z Fava jsem uříznul ten samý konec s čepem na lanko, dal to k sobě a svařil céóčkem. Musíš ho ale kousek vyosit, abys měla monec lanka tam co původně a nešlo ti oproti díře v karosérii nějak moc šejdrem, takže dobře měřit! Na felďáckém lanku jsem zkrátil pouze bowden(odmotat a odbrousit opatrně konec, aby se nepoškodilo lanko) asi o 8 cm, už přesně nevim. Pak nasadíš na lanko v motorovém prostoru vysoustružený mezikus mezi karosérii a plastovou opěru na Felďáckém lanku a na konec spojkového pedálu u Xantie lanko z Feldy. Pak ještě nasadíš další vysoustruženou koncovku mezi lanko a opěru na převodovce a našteluješ spojku. V případě, žes dobře měřila, tak je vše naprosto v pohodě a jezdíš a nemusíš se bát, že ti někde zrovna v nějaké blbé situaci vypoví spojka službu. Vše mi na autě funguje jak má už přes 60 tis. km. Když budeš chtít vědět víc a rozhodneš se, že do toho taky půjdeš, tak mi napiš SZ. Někde pak snad najdu i rozměry těch 2 soustružených mezikusů a o kolik se přesně musí zkrátit bowden felďáckého lanka.
Petr
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Re: Spojka
Kdyby ti stačil pedál spojky z 1,9Td tak mám
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Spojka
Ten plast se řeší už velmi dlouho, na staré poradně toho najdeš ...
Když už to tak bastlíš, tak to zabralo asi hooodně času.
Tady si to dělali podle toho plastu kovové a je to taky na vždy a myslím, že je to míň práce než si popsal ty s předělávkou na jiné lanko Běhá na netu i technický výkres toho bazmeku na výrobu z kovu, jde to zjednodušit, nemusí to být přesná kopie.
Když už to tak bastlíš, tak to zabralo asi hooodně času.
Tady si to dělali podle toho plastu kovové a je to taky na vždy a myslím, že je to míň práce než si popsal ty s předělávkou na jiné lanko Běhá na netu i technický výkres toho bazmeku na výrobu z kovu, jde to zjednodušit, nemusí to být přesná kopie.
Re: Spojka
Dělal jsem to asi tak před 3-4 rokama. Soustružníkovi to mohlo zabrat max. tak půl hodiny a mně cca 2 hodiny práce. Tenkrát jsem ještě ani netušil, že nějaký Xantiaclub a jeho návody na různé opravy existuje
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Re: Spojka-pedál
Na 1,9 Turbo je na spojkovém pedálu vratná pružina, nemá náhodou někdo rozkres kam má přesně zapadnout ty pružina?? Jedná se o spojku ne s tlačným, ale s TAŽNÝM ložiskem. Už jsem tu bestii asi desetkrát zandával a vždy mi za pár dní vypadne, je možné že je poškozená a že pod tou palubkou to nevidím??? Podle mne by měla lehce dopínat spojkové lanko. Jakmile pružinka vyskočí, lze slyšet vrnění od motoru na spojce.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Spojka
Čerte, až přestane aspoň na chvilku pršet, tak se ti zkusím podívat do bráchovo rozebrané 1.9TD a nějak to pod přístrojovkou nafotit.
Ve svém autě mám přítlačák, lamelu a normální tlačné ložisko z BX 1.8TD a zvládá to naprosto v pohodě.
Ve svém autě mám přítlačák, lamelu a normální tlačné ložisko z BX 1.8TD a zvládá to naprosto v pohodě.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Re: Spojka-pedál
ČERT_z_Bx píše:Na 1,9 Turbo je na spojkovém pedálu vratná pružina, nemá náhodou někdo rozkres kam má přesně zapadnout ty pružina?? Jedná se o spojku ne s tlačným, ale s TAŽNÝM ložiskem. Už jsem tu bestii asi desetkrát zandával a vždy mi za pár dní vypadne,
Je jedno, jestli je to tlačná, nebo tažná spojka. Pokud je mechanická, vždy pedál za lanko tahá a pružina na něm je stejná ... Pružinka je na koncích zahnutá , na páce pedálu je zaháknutá v otvoru .. nebo přímo na hraně páky pedálu
Na jednom autě to mám tak a na druhém zas jinak ale na žádném mi to nikdy nevypadlo
Tady máš foto:
http://citroxa.rajce.idnes.cz/nastenka#spojk_01.jpg
http://citroxa.rajce.idnes.cz/nastenka/#spojk_02.jpg
http://citroxa.rajce.idnes.cz/nastenka#spojk_03.jpg