Ahoj , hneď zo začiatku prepáčte ak píšem pod zlé odelenie , ale chcel by som vás požiadať o radu , mám veľký záujem o kúpu Xantie combi 1.9TD 1998 , keď som to auto bol pozrieť mal som z neho super pocit oproti VW a pod ... úplne niečo iné . Problém o ktorom mi majitel hovoril je že neukazuje hladinu paliva ale to bude pravdepodobne len plavák , ale moja starosť je pri radení , keď sa ide z 2 zaradiť 3 spraví to taký śkrípajúci zvuk ale keď sa ide tiež z 2 a asi 2 sekundy sa nehá v N tak potom sa zaradí 3 úplne bez problému . Zo 4 do 3 to nerobí . Má nabehané 370 000 km , mohli by ste mi poradiť čo mám ešte popozerat , poprípade načo si dať pozor ? . Veľa ludí mi hovorí že nech xantiu nekupujem že sa strašne kazí , že odchádza hydraulika a že to strašne vela stojí .
Vopred Vám ďakujem.
Prosím o vašu pomoc
Re: Prosím o vašu pomoc
No zbytečné je to tady víc mazat,xantie byli držáci a jsou ,tyhlety motory kor,jen holt minimálně ty 4 kila na hrbu a ten věk a kdo ví co auto vše zažilo,to už by nedalo jen tak nějaké jiné auto.Ale tyhlety daj bez problému co se týče teda motoru raz tolik...pak i co se týče samotné kastle,něco za ty roky chytne sem tam malou lišku,ale furt je to hovno,no problem.Převodovka taky vydrží mazec km.Jo to byli ještě auta,na život,ne na obměnu.
K palivoměru-dělali to studeňáky,většinou jo,načti tu něco,je tu toho moc o tom,přihnout plíšky na spojích,propájet případně.Převodovka-to nevím,to je pro jiné odborníky,snad zkusit vyměnit olej,kdo ví,zda to někdy někdo dělal,pak se uvidí.Hydra-hmm,tj to nej na xantii,nesere se ,jen to chce u takého pomalu veterána servis taky,nic není věčné,ale tohleto se fakt nesere ve stylu,že by to zbytečně trápilo,to ne.Když už se něco sere,Pam když chce a má čas,tak umí opravit,v dnešních poměrech navíc velice levně.Hlavně neřeš stokoruny,či nějaký ten tisíc,dneska se nové auta opravují za desítky tisíc.
I když já bych dneska do tak jetého a starého aute už asi nešel,nekoupíš levnější a spolehlivější a hlavně komfortnější kočár,za obvyklé ceny ne.
K palivoměru-dělali to studeňáky,většinou jo,načti tu něco,je tu toho moc o tom,přihnout plíšky na spojích,propájet případně.Převodovka-to nevím,to je pro jiné odborníky,snad zkusit vyměnit olej,kdo ví,zda to někdy někdo dělal,pak se uvidí.Hydra-hmm,tj to nej na xantii,nesere se ,jen to chce u takého pomalu veterána servis taky,nic není věčné,ale tohleto se fakt nesere ve stylu,že by to zbytečně trápilo,to ne.Když už se něco sere,Pam když chce a má čas,tak umí opravit,v dnešních poměrech navíc velice levně.Hlavně neřeš stokoruny,či nějaký ten tisíc,dneska se nové auta opravují za desítky tisíc.
I když já bych dneska do tak jetého a starého aute už asi nešel,nekoupíš levnější a spolehlivější a hlavně komfortnější kočár,za obvyklé ceny ne.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Re: Prosím o vašu pomoc
Z té převodovky bych vůbec neměl strach, když se vysype, máš jich na netu plno kolem 1500-2000 Kč. Ale sháněl bych spíš nějakou k motoru 1.8/1.9 D/TD z auta se 14", případně i 13" kolama, pojede ti to o dost rychleji a nebude se to tak přetáčet. Nebude to mít takové zrychlení, ale pokud jezdíš dálky, nebo dálnici, tak je to o dost tišší a cca o 0,5 l menší spotřeba. Mám v X1 1.9TD Break diferák z Peugeota 309D a původní pomalou špajzku už tam nechci. Buď proházet střeva, nebo celou převodovku, pokud tam sedí.
Pokud bys někdy měnil skříň, tak zauvažuj i nad jiným spojkovým setem z BX 1.8TD(stejný průměr spojky) a pákou spojky, kde je normální a ne tažná spojka-páky se liší. Jo a ještě budeš potřebovat spojkové lanko z Xantie 1.9D. Zbavíš se tím té debilní tažné spojky, kterou cpali snad na všechny 1.9TD. Zjisti si ale, kde máš čidlo otáčkoměru, jestli nahoře na komoře spojky(novější řešení-auta s ŘJ motoru), nebo vzadu za motorem(starší řešení-auta bez ŘJ motoru), aby ti pak fungoval.
Pokud bys někdy měnil skříň, tak zauvažuj i nad jiným spojkovým setem z BX 1.8TD(stejný průměr spojky) a pákou spojky, kde je normální a ne tažná spojka-páky se liší. Jo a ještě budeš potřebovat spojkové lanko z Xantie 1.9D. Zbavíš se tím té debilní tažné spojky, kterou cpali snad na všechny 1.9TD. Zjisti si ale, kde máš čidlo otáčkoměru, jestli nahoře na komoře spojky(novější řešení-auta s ŘJ motoru), nebo vzadu za motorem(starší řešení-auta bez ŘJ motoru), aby ti pak fungoval.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93