Stránka 1 z 1

Tekoucí pružný spoj chlazení

Napsal: úte 10. říj 2017 19:22:50
od KITT
Zdravím kolegové.
Začala mi téct voda v kolínku nad termostatem, viz nákres.
Zjistil jsem po rozebrání, že mám částečně kamenné těsnění a orezlou kovovou koncovku na hadici.
Koncovka šla vyčistit, ale těsněníčko je nepoužitelné a i když jsem použil zakoupený těsnící kroužek, pochopitelně kulatého profilu, stále mi to podle mne protéká kolem toho pružného uložení.
Jen pro připomenutí hadice s kovovou koncovkou je pružně vložena do plastového kolénka kde je zajištěna pouze pružným „U“ pérkem (Citroen zove kroužek).

Otázka je: lze těsnění nahradit, nebo lze to celé předělat na stahovací nebo máte nápad?

Re: Tekoucí pružný spoj chlazení

Napsal: čtv 26. říj 2017 22:38:02
od PaM
On tam patří X-kroužek ne okroužek,

Re: Tekoucí pružný spoj chlazení

Napsal: pát 27. říj 2017 13:34:55
od KITT
Ano Milane, píšu, že jsem zkusil zakoupený těsnící kroužek, kulatého profilu.
Ten správný prostě nebyl a prodejce tvrdil, že jiný nemá.
Jako ND ke Xantii se ten X kroužek koupit nedá, ostatně ani ta krátká hadice ne.
Nic méně po mé opakované návštěvě v KOMA Commercial nalezl prodejce X kroužek, objednal mi ho a včera jsem si ho vyzvedl za slušných 55,-Kč/ks. Označení má 31,34x3,53 QRAR NBR.
Zítra budu měnit tak uvidíme...

Re: Tekoucí pružný spoj chlazení

Napsal: pát 27. říj 2017 17:08:21
od PaM
No, on sice tam není značenej, ale jinde je, myslím že je to díl 1343Z4, rozměr 31-38 EP 3,5
máš ho v FM .... http://www.autond.cz/hledani.php?dil=13 ... &vy=&sub1=" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Tekoucí pružný spoj chlazení

Napsal: sob 28. říj 2017 15:39:29
od KITT
Díky za odkaz.
No je sranda, že v ADO mne poslali do KOMA, že to těsnění nemají, tak asi nevědí, že pasuje i na Xantii
No to z koma je na autě, sedí to podstatně a o 100% lépe než ten zakulacený.
Nic méně buď je mírně deformovaný náustek na hadici, nebo je mírné prosakovaní tomuto podle mne dost podivně vymyšlenému pružnému spoji vlastní.
Celé to za dva ozuby přidržuje ten pružný bazmek a trošku větší tlak na hadici kdy dojde k určitému pohybu toho uložení, způsobí mírný průsak.
Asi pro jistotu kouknu na vrakáč po hadici nebo bude třeba vymyslet jak to udělat jinak tedy včetně kolínka nad termostat.