hydraulika
Re: hydraulika
LHM je speciálni hydraulická kapalina určena do hydraulických systémů vozidla Citroen Xantia. Přesné značení kapaliny je LHM+. Používá se jak na pružení tak i na brždění a posilování řízení. Samozřejmě je vždy nutné po ujetí 60-80000Km hydraulický systém propláchnout a následně naplnit novou kapalinou. Bohužel tento úkon neudělá vetšina uživatelů těchto vozidel. Už jsem viděl i auto které mělo najeto přes 200 000km a majitel, mimochodem první, ještě nikdy proplach nezajistil:-) Prakticky se nic nestane krom toho že to brzdí hůř, pružení je horší, horší reakce na změnu výšky vozidla (trvá to mnohdy až nekonečně dlouho) v zimě se i z tohoto důvodu může zadrhávat posilovač řízení atd atd atd :-):-)
Je toho mnoho a nejlépe asi uděláš když si sedneš k PC a projdeš postupně celé fórum kde najdeš většinu odpovědí na své otázky
Je toho mnoho a nejlépe asi uděláš když si sedneš k PC a projdeš postupně celé fórum kde najdeš většinu odpovědí na své otázky
Xantia kombi HDi 80kW
Diagnostika Lexia Praha - Zásmuky
Diagnostika Lexia Praha - Zásmuky
Re: hydraulika
a když už u toho pc budeš sedět tak si napřed do podpisu dej jaký auto přesně máš, benzínová kombi je přece jen víc možností, dopiš objem motoru, rok výroby a vyplň i svoje bydliště, možná máš v okolí nějakýho zkušenýho xantiáka a neviš o tom.
já jsem hned po koupení xantie nechával sundat a vyčistit vanu, novej mot. olej, filtr, rozvodovej řemen+kladky, dolejt LHM, vyměnit čepy na přední nápravě a geometrii - to všechno mě stálo 8500,-, pak během asi 3 měsíců jsem měnil brzdový kotouče+destičky a nechal dofouknout koule. ostatní věci byly až časem.
jo a ber s rezervou co ti o provedený údržbě říká prodejce, málokdo se přizná na co všechno se vykašlal, protože mu bylo líto cpát peníze do auta, který pude z baráku
já jsem hned po koupení xantie nechával sundat a vyčistit vanu, novej mot. olej, filtr, rozvodovej řemen+kladky, dolejt LHM, vyměnit čepy na přední nápravě a geometrii - to všechno mě stálo 8500,-, pak během asi 3 měsíců jsem měnil brzdový kotouče+destičky a nechal dofouknout koule. ostatní věci byly až časem.
jo a ber s rezervou co ti o provedený údržbě říká prodejce, málokdo se přizná na co všechno se vykašlal, protože mu bylo líto cpát peníze do auta, který pude z baráku
X2 1,8i 16V kombi, LPG
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 27. čer 2011 22:31:42
- Kontaktovat uživatele:
Re: hydraulika
bobe píše:Ovšem pak to máš dobře. Pokud nastartuješ a během okamžiku ti zhasnou kontrolky STOP znamená, že máš čerpadlo hydrauliky v pořádku. V každém případě musíš počkat až se ti auto zvedne. To že se ti zvedá si všimneš hned a pokud ne, tak nastartuj a zůstaň venku. Sama uvidíš jak se auto zvedne to provozní polohy. Základem je ovšem abys měla páčku na regulaci výšky vozidla ve správné poloze.
Proč mám čekat, až se auto zcela zvedne? Nastartuju, počkám, až zhasne STOP (někdy couvám ze stání ještě když svítí), a pomalu se rozjedu. Auto se zvedne v zápětí při jízdě samo. Ono totiž nikdy nelehne až na spodní dorazy, tedy pokud mám koule v pořádku.
Nač strašit nového majitele Xantie tím, že musí minutu stát a na volnoběh nechat natlakovat hydru...
Re: hydraulika
Tak ono je to vždy o tom, že každý má svou vlastní "startovací sekvenci". Pokud kontrolka zhasne, neměl by být problém vyjet. Naproti tomu jsem zaznamenal kolegu, který nastartoval auto, v poklidu si u auta vykouřil cigárko a pak vyjel. Já počkám tu chvilku než se auto zvedne a pak jedu.
For slavena, brzdový pedál u aut s hydrou se chová jinak. Tady máš systém trvale natlakovaný čerpadlem a jen ten tlak pouštíš k brzdám. U ostatních aut potřebný tlak pro brzdy teprve vytváříš šlápnutím na pedál (s přispěním posilovače). Proto je pocit z chodu pedálu brzdy poněkud odlišný.
For slavena, brzdový pedál u aut s hydrou se chová jinak. Tady máš systém trvale natlakovaný čerpadlem a jen ten tlak pouštíš k brzdám. U ostatních aut potřebný tlak pro brzdy teprve vytváříš šlápnutím na pedál (s přispěním posilovače). Proto je pocit z chodu pedálu brzdy poněkud odlišný.
Xantia 2.0 Hdi 80 kw Break Exkluzive
Xantia 3.0 V6 Break automat (bejvalka)
Xantia 3.0 V6 Break automat (bejvalka)
Re: hydraulika
ked sa tu uz rozobera hydraulika, tak by som sa chcel spytat dve otazky:
1)ked si nie som isty, kedy bola LHM menena, ako zistim, ze uz je 'zla'?
2)je normalne, ze niekedy to vrzga pri stlaceni brzdoveho pedalu? Ono auto brzdi, ale ten zvuk je divny
vdaka
1)ked si nie som isty, kedy bola LHM menena, ako zistim, ze uz je 'zla'?
2)je normalne, ze niekedy to vrzga pri stlaceni brzdoveho pedalu? Ono auto brzdi, ale ten zvuk je divny
vdaka
Xantia Break 2001 RHZ
ex. Xantia 2000 RHY
ex. Xantia 2000 RHY
Re: hydraulika
- LHM je zelená, časem mění barvu na hnědou, naber z nádobky a podle barvy ... zelená - dobrá, hnědá - špatná > vyměnit. + vyndat sítka z nádobky a vyčistit, odvzdušnit brzdy. Interval je 60tis km pro výměnu LHM.
- Ano, občas brzdovej válec vyluzuje různé zvuky, někdy pomůže odvzdušnit brzdy + blok ABS přes diag ...
- Ano, občas brzdovej válec vyluzuje různé zvuky, někdy pomůže odvzdušnit brzdy + blok ABS přes diag ...
Re: hydraulika
vyměnil jsem lhm /na proplach najel asi 6000/ nalil 6 litrů ,něco šlo na odvzdušnění a odkal brzd. Měl jsem
TOTAL v zelených lahvích od BOBA.Na dolití jsem koupil v autodílech nově balení.Až teď jsem doma četl popis a ono je tam napsáno "pro C5". I když jsem v obch. žádal kapalinu pro xantii. Taky má lehce namodra
lou barvu. Mužu ji dolívat ? Co na to kolegové odborníci:
TOTAL v zelených lahvích od BOBA.Na dolití jsem koupil v autodílech nově balení.Až teď jsem doma četl popis a ono je tam napsáno "pro C5". I když jsem v obch. žádal kapalinu pro xantii. Taky má lehce namodra
lou barvu. Mužu ji dolívat ? Co na to kolegové odborníci:
Re: hydraulika
Jak se ta kapalina jmenuje, kdo je výrobce ??? Do C5 nemá kapalina namodralou barvu, ale spíše oranžovou , jmenuje se LDS. Do Xantie jedině LHM plus ( LHM ) zelené barvy. Nic jiného.
Na proplach se jezdí 1500 - 5000 km. 6000 se mi zdá už hodně...
Jak TAKY, tomu nerozumím, ty si lil do Xantie do hydrauliky něco namodralého ???
Na proplach se jezdí 1500 - 5000 km. 6000 se mi zdá už hodně...
tomcat píše:Taky má lehce namodralou barvu.
Jak TAKY, tomu nerozumím, ty si lil do Xantie do hydrauliky něco namodralého ???
Re: hydraulika
Kapalina je LHM Valeo(ISO 6743/4) pro hydrauliky aut citroen.Dole písmenky "except citroen C5/C6".Koupil jsem ji v Kolíně v Autodíly Novotný, pro xantii. Tu v zelených lahvích prý neberou ,že je moc drahá a nikdo ji nechce.Já na to spěchal abych měl rezervu při výměně z proplachu před dovolenou. Kdyby 6 litrů nestačilo,a abych vše dost odkalil. Teď to řeším, protože jsem sundával 5koulí ze zadku a trocha při tom vytekla.Hledám,jestli není některá prasklá,protože dost padá zadek.Tak abych mohl dolít.
Re: hydraulika
no, LHM by měla hlavně splňovat specifikaci Citroën PSA B71 2710 a nebo ještě AFNOR NF R12-640, ISO 7308,
Nelze míchat kapalinu pro C5 a Xantii,Bx,Xm ...proto že:
LHM je plně minerální kapalina, a LDS je plně syntetická, vzájenmým mísením se navzájen degradují ... Jako smíchat to můžeš, smíchat jde všechno, ale to můžeš smíchat i LHM s vodou nebo mlíkem
PS: except citroen C5/C6 je česky : KROMĚ CITROEN C5/C6 a když je v názvu LHM , bude to asi LHM
pleteš si: accept a except
Nelze míchat kapalinu pro C5 a Xantii,Bx,Xm ...proto že:
LHM je plně minerální kapalina, a LDS je plně syntetická, vzájenmým mísením se navzájen degradují ... Jako smíchat to můžeš, smíchat jde všechno, ale to můžeš smíchat i LHM s vodou nebo mlíkem
PS: except citroen C5/C6 je česky : KROMĚ CITROEN C5/C6 a když je v názvu LHM , bude to asi LHM
pleteš si: accept a except