problémy s motorem-1,8i 16V zhasíná,nestartuje,nedrží otáčky

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: nestandartní chování motoru 1,8 16V LPG

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Podle toho co popisuje bych tipoval na zaswiněnou přívěru vzduchu, klapku, teď jsem to tu řešil a po důkladném vyčištění bylo vše O.K.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
pištus
Příspěvky: 19
Registrován: ned 17. úno 2013 19:04:22
Kontaktovat uživatele:

Re: nestandartní chování motoru 1,8 16V LPG

Příspěvek od pištus »

No auto je rok 2000, 1,8 16V, najeto 170 000. Lpg je tam rok a čtvrt, montováno panem Kolbábkem z Nedvědice, jen dobré refence. Předtím vše v pořádku, zlobí to až poslední dobou. Je tam LOVATO,
čtyřbodový vstřik. Zítra se na to mrknu, vyčistím klapku, prostříknu krokáč, možná vyměním nějaký čidlo, podle toho, jak se to bude chovat. Taky se mrknu na tu palubovku kvůli tomu ukazateli paliva. Zítra poreferuji, jak to dopadlo. Zatím dík za odpovědi.
Xantia X2, 2000, 1,8; 16V, 81 kW, LPG
pištus
Příspěvky: 19
Registrován: ned 17. úno 2013 19:04:22
Kontaktovat uživatele:

Re: nestandartní chování motoru 1,8 16V LPG

Příspěvek od pištus »

Tak jsem dneska rozbral klapku, kompletně vyčistil, no byla fest zaj..aná. Celé jsem rozdělal, tedy kromě klapky samotné, vypucovala a smontoval. Zkušební jízda se jeví O.K., tak uvidím v pondělí, až pojedu do práce.
Xantia X2, 2000, 1,8; 16V, 81 kW, LPG
pištus
Příspěvky: 19
Registrován: ned 17. úno 2013 19:04:22
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s motorem-1,8i 16V zhasíná,nestartuje,nedrží ot

Příspěvek od pištus »

Tak zatím vše O.K. Je potřeba to jednou za čas udělat, zvlášť při provozu na LPG.
Xantia X2, 2000, 1,8; 16V, 81 kW, LPG
crn
Příspěvky: 2
Registrován: úte 16. dub 2013 20:59:23
Kontaktovat uživatele:

velke kolisani otacek po delsi jizde X2 benzin 1.8i 16v

Příspěvek od crn »

Ahoj,
rad bych vas poprosil o radu s nasledujicim problemem, ve foru jsem stejny problem nenasel. Mam X2 benzin 1.8i 16v.

Po nekolikaminutove jizde ve vyssich otackach/vyssi rychlosti (na dalnici) se po vyrazeni rychlosti a sundani nohy z plynu motor zblazni a otacky zacnou skakat nahoru a dolu (a to hodne). Konkretne to vypada tak, ze po rekneme hodinove jizde po dalnici (ale i kratsi) sjedu nekam do mesta, zabrzdim na semaforu, radim neutral a motor zacne k pobaveni okolostojicich rvat a turovat - otacky kolisaji mezi priblizne 2-4k, nahoru a dolu...

Jakmile se rozjedu, tak se motor chova relativne normalne, i kdyz je znat, ze tak nejak vic tahne - po sundani nohy z plynu citim, ze auto skoro nezpomaluje. Po vypnuti motoru a znovunastartovani problem vetsinou zmizi, nekdy je potreba ho vypnout dvakrat. Spotreba mi prijde celkem v normalu (8-9l).

Pri kratkych jizdach po meste vetsinou neni problem, i kdyz v zime se mi neco podobneho stalo - motor zacal po startu tocit kolem 2k a po chvili zacaly otacky kolisat.

Jeste jednu vec jsem vypozoroval - kdyz na dalnici sundam nohu z plynu, auto sebou lehce trhne - stava se to ale az po chvili jizdy a znamena to, ze se auto dostalo do toho "turovaciho" stavu.

V servisu si s tim nevedi moc rady, napojili auto na diagnostiku (netusim jakou, ale nic nenasli) a cosi vycistili (je to delsi dobu a ja jsem celkem laik :)), ale nepomohlo to.

Poradite mi, cim by to mohlo byt? Je mi jasne, ze na dalku se to diagnostikuje tezko, ale pomuze alespon nakopnuti spravnym smerem. Nebudu to bastlit sam, ale snad alespon servisaky nasmeruju spravnym smerem, vypadali celkem bezradne.

edit milda67: když jsi hledal ve foru,tak jsi určitě našel vlákno které se jmenuje "problémy s motorem 1,8 -kolísání otáček" takže opravdu není nutné tu zakládat další takové!!!

Edit: Ok, nevedel jsem, ze pouzivate jedno hromadne vlakno pro vic problemu (a puvodni topic byl "zhasina, nestartuje, nedrzi otacky" - nezdalo se mi, ze by to souviselo). Kazdopodne dik za upozorneni.
X2 Break 1999 benzin 1.8i 16v
crn
Příspěvky: 2
Registrován: úte 16. dub 2013 20:59:23
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s motorem-1,8i 16V zhasíná,nestartuje,nedrží ot

Příspěvek od crn »

Pricinou kolisani otacek byl vadny volnobezny ventil.
Dekuji autoservisu Plachy za spravnou diagnostiku a opravu!
X2 Break 1999 benzin 1.8i 16v
Gram_cz
Příspěvky: 23
Registrován: ned 04. bře 2012 17:21:34

X2 1.8 16V jede na 3 válce

Příspěvek od Gram_cz »

Zdravím,
dneska při cestě z práce se mi projevila tahle závada:

Po nastarování se auto třáslo a kolísaly otáčky. Při jízdě problém na chvíli zmizel, ale pak se zase objevil. Zátah žádný a po dojetí (doskákání) domů byl cítit nespálený benzín. Shodil jsem lištu zapalování a vydal svíčky a zjistil jsem, že krajní levá je černá a mokrá...ostatní byly OK. Mám samozřejmě podezření na zapalovací cívku. Jenom mě mate jedna informace ze starýho fóra, kde někdo psal, že cívky jsou tam jenom dvě, vždycky pro 2 svíčky společný a že když byla vadná lišta, tak byly mokrý 2 svíčky. Po pravdě mi nejde do hlavy, jak by to fungovalo, když každá svíčka zapaluje v jinou dobu ale říkám si, že se radši zeptám, ať zbytečně nevyhazuju peníze za lištu. Přece jen už je to postarší vůz :-) ...jinak svíčky budou OK..zkusil jsem ty krajní prohodit a po projetí byla opět černá a mokrá ta levá.

Díky za jakoukoliv radu.
Xantia sedan, r.v. 1999, 1.8i 16V
Gram_cz
Příspěvky: 23
Registrován: ned 04. bře 2012 17:21:34

Re: problémy s motorem-1,8i 16V zhasíná,nestartuje,nedrží ot

Příspěvek od Gram_cz »

Tak vidím, že je tady celkem mrtvo :-) Dneska jsem namontoval novou lištu zapalování a problém přetrvává. Hned po startu chod na 3 válce, mokrá svíce. Takže nejspíš ventily, nebo kroužky.
Xantia sedan, r.v. 1999, 1.8i 16V
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s motorem-1,8i 16V zhasíná,nestartuje,nedrží ot

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Zkus nechat změřit kompresní tlaky,
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Gram_cz
Příspěvky: 23
Registrován: ned 04. bře 2012 17:21:34

Re: problémy s motorem-1,8i 16V zhasíná,nestartuje,nedrží ot

Příspěvek od Gram_cz »

Tak dnes se tak stalo a ten levej válec má cca 9,5 kP/cm2 ...ostatní měli přes 10 (mám starej měřák do 10Kp/cm2). Po vstříknutí oleje do válce tlak vyletěl na max, takže to budou pravděpodobně kroužky. Zkoušel jsem po té zkoušce s olejem nastartovat a asi 5s běžela normálně, pak to nejspíš zase přestalo těsnit. Někde jsem vyčetl, že by to mohl být zapečenej kroužek a že se někdy dá uvolnit, např. nalitím petroleje do válce. Máte s tím někdo zkušenosti? Případně jestli někdo neví, co obnáší výměna kroužků? Dá se to udělat z hora, nebo je nutný sundat spodek, povolit píst na klikovce a vysunout nahoru? Díval jsem se, že sada kroužků stojí cca 600,- tak by to snad nemusela být taková palba.

Edit:
Tak jsem zkusil nalít do válce přípravek ARECAL ULTRA (je to něco na způsob WD40, odrezovač, uvolňovač spojů, rozpouští tér atd.) a nechal jsem ho tam cca 3 hodiny stát. Pak jsem zkusil nastartovat a motor začal běžet normálně na všechny válce, akorát poměrně dost silně kouřil a to i po cca 2km projížďce.
Po vychladnutí motoru jsem otevřel chladič (bylo slyšet silné nasátí vzduchu) a zjistil jsem, že ubylo vody v nádržce a přibylo oleje na měrce. Takže nejspíš kombinace zapečených kroužků, které se mi asi podařilo trochu uvolnit a špatnýho těsnění pod hlavou, nebo prasklé hlavy ... zítra to vezu k jednomu mechanikovi, tak se uvidí...každopádně mě ale už do telefonu strašil, že to bude nejspíš nákladný a možná se to ani nevyplatí. :(

Tak ještě jeden EDIT:
po cca 4 dnech odstávky jsem otevřel nádržku chladiče a byla po okraj plná, oleje na měrce naopak mírně ubylo ... máte pro to někdo nějaký logický vysvětlení? :shock:
Xantia sedan, r.v. 1999, 1.8i 16V
Odpovědět