Výměna radiátoru topení

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Dude
Příspěvky: 11
Registrován: ned 26. čer 2011 20:25:21
Kontaktovat uživatele:

Výměna radiátoru topení

Příspěvek od Dude »

Ahoj,

právě jsem dokončil (zatím vypadá uspěšně) výměnu dle návodu na starém fóru - díky za návod.

Dokud si to pamatuji, tak alespoň pár dalších pro někoho snad užitečných rad a postřehů:

1. Pokud máte druhé auto v rodině, je to ideál, netlačí člověka čas a je pohoda - já to tak měl. ( takže např. jsem po práci šel na hodinku ven a vyndal stěrače, vytrhnul trubky z topení, povolil šrouby palubky a šel zase dom)
2. Udělal jsem to celkem v klidu na parkovišti ( i když to prostě není ono)
3. Popisoval jsem si přímo konektory fixem, bílý by byl ještě lepší - velice se osvědčilo, pořád je přehled, odkud co je.
4. Skupiny šroubků jsem si balil do kusů papíru a popisoval - nezbyl mi ani jeden a myslím, že mám vše dobře :)
5. Často diskutované vyndání středového tunelu - já mám loketní opěrku, takže se mi vyplatilo investovat 5 min do povolení sedadla (torx č.40), i tak jsem to nemohl přetáhnout přes ručku, ale v zoufalství jsem za ní ještě vzal víc a ejhle, šlo to - takže nebát se toho :)
6. Rozpojení dvojtrubky topení - než jsem to dělal, chvíli jsem nechal nastartováno, aby se plast alespoň trochu ohřál, vodu jsem neupouštěl, rovnou jsem mezi trubky dal drcpásku (binder) abych měl za co tahat.
Pak už jen dlouhýma kleštěma tlačit pojistku doprava a vlevo od pojistky vrazit tenký (já dal z takové té hodinářské sady) šroubovák a vytahnout ji.
Následně jsem jen trhnul za binder (mohl by být drát atd.) a šly krásně vytáhnout - vyteklo asi 1-2dcl vody - není vůbec problém.
7. Když je palubka povolená (opravdu jen ty 10ky matky na dlouhých šroubech z motoru a u nasávání dle návodu) pořád jsem myslel, že to někde drží - pak už jsem to nevydržel a škubnul a konečně se pohla :) - je dobré opravdu dělat ve dvou.
Při vytahování mi zůstala viset na konektoru čidla teploty interieru vpravo za rádiem a pak na pomocných úchytkách kabelů k výškáčům.
8. Jak je v návodu, blok topení (celá ta krabice s klapkama atd.)je připevněn dvěma šrouby a vrutem k pravému bloku s klima výměníkem - jelikož si člověk není jistý jestli se morduje s tím správným šroubem, tak jeden šroub je dole od nohou spolujezdce, vrut je na ráně zhruba uprostřed a poslední šroub je oblíbený za horním svazkem kabelů pod oknem. Přístup fakt naprd, mně se ale výborně osvečil pružný prodlužovák z gola sady (ne kloub), takže to nebyl zas takový problém.
I tak jde vyndání ztuha.
9. Výměna topení v klidu. Dle diskusí jsem raději nový co nejvíce smirkem zbavil možných hrotů a otřepů.
10. Při zpětné montáži je dobré při znovu uchycení bowdenů ovládání topení vyzkoušet funkci - ještě, že jsem to udělal - měl jsem je špatně uchycené.
11. Při nasouvání palubky zpět jsem si shrnul molitan těsnění mezi vzduch. potrubím ( zjistil jsem až při montáži kaslíku) - takže pozor.
12. Nasouvání dvojhadic do radiátoru - podle diskusí jsem rovnou namazal kroužky, umístil je do radiátoru, namazal potrubí a byl to zásun na jedničku :D


Tak to je asi vše co si teď pamatuji, jak jsem se toho bál, tak to bylo celkem v pohodě - v zásadě jsem se nikde nezasekl.
Xantia Break 2.0 16V - LPG, '99
stepan
Příspěvky: 12
Registrován: sob 09. črc 2011 10:22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna radiátoru topení

Příspěvek od stepan »

Tak jsem se taky připojik do klubu vyvolených - výměnářu výměníku topení.

Trvalo mi to v kuse 16 hodin. Horší práci a složitější konstrukci jsem ještě v životě neviděl a nedělal. Hrůůůza, děs a běs.
Doufám, že budu už mít pokoj.

Podařio se mi pří odřezávání plastu pod sklem načít ve skle dvě trhliny, které se z místa pod plastem rozšířili do prostředka skla o 15 cm ; respektive 10 cm. :cry: Tu bude zase peněz za výměnu čelního skla.
babulka18
Příspěvky: 55
Registrován: sob 02. črc 2011 12:05:44

Re: Výměna radiátoru topení

Příspěvek od babulka18 »

Zdravím ve spolek
Tak jsem se pustil takydo výměny radiátoru topení.
Všechno šlo hladce podle návodu až k tomu úkonu kdy se má odpojit to plastové dvojkolínko které je připojené na radiátor.Chytil jsem za jednu hadici a ta mi zůstala v ruce a bylo vidět že už to bylo načlé :cry:
Obracím se na vás s prosíkem jestli nevíte kde by se tento díl dal sehnat.Předpokládám že budu muset vyměnit obě hadice.
Děkuju předem za rady a tipy
MacoLM
Příspěvky: 41
Registrován: úte 21. čer 2011 17:34:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna radiátoru topení

Příspěvek od MacoLM »

kolienko sa rozsypalo aj otcovi v X1. vyrobil si ho z instalaterskeho materialu.je to bastl,ale funguje.
C5 Break, 2.0HDi 100kW, 2007
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna radiátoru topení

Příspěvek od PaM »

na 2,0 16V by měla být hadice s kolínky 06464RY PŘIPOJ CHL KAP 1 539,- s DPH , lze koupit u Citroenu na objednávku.
Obrázek
babulka18
Příspěvky: 55
Registrován: sob 02. črc 2011 12:05:44

Re: Výměna radiátoru topení

Příspěvek od babulka18 »

MacoLM píše:kolienko sa rozsypalo aj otcovi v X1. vyrobil si ho z instalaterskeho materialu.je to bastl,ale funguje.

Taky mně napadlo to nějak zbastlit:)
Neměl bys prosímtě fotku?
At vím jak to má vypadat :)
MacoLM
Příspěvky: 41
Registrován: úte 21. čer 2011 17:34:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna radiátoru topení

Příspěvek od MacoLM »

bohuzial foto nemam. auto ma otec a nebyvame blizko seba

ak mas niekoho kto zvara plasty, tiez ti dokaze take cosi urobit
C5 Break, 2.0HDi 100kW, 2007
Uživatelský avatar
Technik
Příspěvky: 92
Registrován: ned 26. čer 2011 15:46:59
Kontaktovat uživatele:

topení

Příspěvek od Technik »

Zdravim chlapi,

at nezakladam nove tema, zeptam se zde. Kolik je, prosim, klapek, ktere pousti do vozu teply vzduch? Ty elektronicke. Mam vuz s klimou. A ted pred zimou to prestava topit. Motorek, ktery ovlada klapku, zda se funguje, ale i pri maximalni teplote mi jde pouze vlazny vzduch. Prijde mi, jako by klapka zustavala pootevrena a do auta to michalo studeny vzduch s teplym. Jak je tato regulace resena? Je mozne, ze se klapka mohla povolit z osicky, na ktere se otaci?

Dekuji
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima
silver
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 24. črc 2014 4:00:06

Tecie mi olej do kabiny

Příspěvek od silver »

Zdravim vas, chcela by som sa spytat ci mi viete poradit tecie mi pravdepodobne olej cervenohnedej farby zo strany spolujazdca na lavo pod nohami, presnejsie vzadu hore za pelovym filtrom. Bolo mi povedane ze to moze byt z klimatizacie, pozerala som aj pod kapotou ci to netecie z vonku ale vsetko suche nikde nic. Dakujem za rady ;)
Uživatelský avatar
milda67
Příspěvky: 159
Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
Bydliště: 314039702
Kontaktovat uživatele:

Re: Tecie mi olej do kabiny

Příspěvek od milda67 »

není to náhodou chladící kapalina? neteče ti topení?
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Odpovědět