auto hrozně houpe nebo je tvrdé - koule

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
spacefrog
Příspěvky: 2
Registrován: ned 21. srp 2011 17:30:28
Kontaktovat uživatele:

tvrdost odpružení

Příspěvek od spacefrog »

Zdravím celé fórum
měl bych dotaz ohledně odpružení, poslední dobou zjišťuji, že se mění tuhost a měkkost odpružení. resp. co cesta to rozdíl. jezdím každý den 14km do práce a cesta tam je v poho a cesta zpět je ..prostě to neni ono, podvozek se tzv nehoupe tak že se pomalu vrací , je to takový rychlější kmitání- nezhoupnese do krajní polohy a je tvdě cítit jakákoliv vada ve vozovce něco jako služební vymlácený fiat s čím jezdíme v práci - né citroen. Původně jsem si myslel že jsou v háji silenbloky př. nápravy, ale v servisu mě ujistili, že pouze 4 koule mají vliv na měkkost odpružení, a nabízejí mě další výměnu :? - před cca 10tis km jsem nechával měnit koule, tento servis vyměnil všechny za nové mimo středové na zadní nápravě, že si její výměnou nepomůžu. Servis mě navíc namontoval 4 pružící koule IFHS z myslím BXka jsou větší a oválnější může to mít nějaký podstatný rozdíl v jízdě ? Nechce se mě věřit že jsou koule v háji po 10tis km - i když nejsou origo, pač když se auto opřu, tak se dá lehce stlačit až k zemi (hlavně zadek) a zhoupne se. LHM měněna + proplach před 24tis km. Prosím nemáte nikdo nějaké doporučení či podobnou zkušenot, já bych nerad aby to bylo něco jednoduchého a servis ze mě nevytál peníze za nové koule .... Děkuji a s pozdravem SpaceFrog
X1 1.6i 8V 65kW, BFZ (XU5JP)
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdost odpružení

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

No hlavní problém bude asi v tom jestli ti nevyměnili koule stylem co bedna dá. Ono je lepší původní koule nechat naplnit u někoho kdo to umí a zná. Jinak to že jsi použil proplach ale neznamená, že nemůžeš mít díky otěru a kalu mírně znepohybnělé korektory a následkem toho systém může špatně odpouštět a auto je jakoby ztvrdlé, jinak řečeno potřebuje to strašně dlouhý čas aby to odpustilo přetlak z pružení, čímž se auto stává také tvrdé. Ty koule, ty tvoje, jestli ti je vrátili, pošli do Brna Pamovi a nech si je doplnit, výměnu zvládneš sám a hned bych vyčistil i korektory, respektive prostory pod průsakovými manžetami, tam ti bývá takového humusíku, stačí vyčistit a jak pak hydra reaguje :-D :mrgreen:
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Miroun
Příspěvky: 4
Registrován: pon 19. zář 2011 13:55:57
Kontaktovat uživatele:

auto hrozně houpe nebo je tvrdé - koule

Příspěvek od Miroun »

Ahoj, koupil jsem si Xantii 1.8 rv. 95. Auto se po přejezdu nerovnosti zhoupne a potom se houpe pořád dál, cca 1-5 sekund. Někdy se to rozhoupe opravdu hodně, úplně to skáká. Předchozí majitel měnil přední koule a já mám podezření, že tam dal špatný typ. Jak zjistím, jaký typ tam patří? Kde seženu správné koule? Může to být ještě něčím jiným? Díky za každou radu.
Xantia 1.8 74kW rv 93 LPG
Miroun
Příspěvky: 4
Registrován: pon 19. zář 2011 13:55:57
Kontaktovat uživatele:

Re: auto hrozně houpe

Příspěvek od Miroun »

Ještě dodám - organizační kód je 6052, VIN VF7X11A00021A2432. Na koulích samotných není žádný nápis vidět, ale možná je něco napsané zespodu. Ze předu na koulích jsou ještě našroubované kovové "špunty" s nápisem 4131-T a s logem Citroenu.
Xantia 1.8 74kW rv 93 LPG
Kapitán
Příspěvky: 207
Registrován: ned 26. čer 2011 12:41:32
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: auto hrozně houpe

Příspěvek od Kapitán »

Tak ajk to máš s autem je to rok výroby 1995 nebo jak máš v popisu 1993?Dle orga kódu je vyrobeno 4.7.93.
New koule můžeš koupit zde(odkaz na titulní str.po přihlášení): http://autodilyhulin.cz/ Dotaz na správnost koulí ,pokud sem nepísne,vznes na člena s nickem Pam v sz.,další možnost je orátit se na někohov Praze (najdeš ve starém fóru)
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
Miroun
Příspěvky: 4
Registrován: pon 19. zář 2011 13:55:57
Kontaktovat uživatele:

Re: auto hrozně houpe

Příspěvek od Miroun »

Díky, auto je vyrobeno 93 (podle předchozího majitele uvedeno do provozu 95, ale to je asi jedno, v TP ten údaj ani není napsaný).
Xantia 1.8 74kW rv 93 LPG
Michal
Příspěvky: 6
Registrován: ned 11. zář 2011 20:24:35

Predok je tvrdý.

Příspěvek od Michal »

Ahojte, asi otázka na PaMa... Pred nedávnom som menil zadné gule, auto perovalo perfektne... teraz behom týždňa stvrdol predok... Je možné aby sa to stalo na oboch guliach súčasne a v priebehu snáď týždňa? Dík za odpoveď.
Xantia HDI 2000
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Predok je tvrdý.

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Možné to je, když dofuk, tak všechny. Polovičatá práce se nikdy nevyplácí. kdykoliv jsem na autě na přání zákazníka měnil jen dvě koule, byla otázka pár dní kdy přijel s požadavkem na doplnění i ostatních koulí. ;)
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
hasicak
Příspěvky: 2
Registrován: stř 05. říj 2011 18:15:58

nepruží předek

Příspěvek od hasicak »

ahoj, zničeho nic mi přestal pružit předek
zadek funguje normálně...
nevíte co by to mohlo být?
(kapaliny dost, auto se normálně zvedá, klesá)
díky
petr.panek
Příspěvky: 1
Registrován: ned 09. říj 2011 19:22:55
Kontaktovat uživatele:

Re: nepruží předek

Příspěvek od petr.panek »

taky mám ten samej problém.
Je potřeba nechat dofoukat koule,pak bude zase vše v poho. :P
Odpovědět