auto hrozně houpe nebo je tvrdé - koule
Re: hydraulika
V první řadě musíš koule koupit, nebo získat od někoho starší ze stejného vozu, to je na tobě, zda půjdeš jednou či druhou cestou. Koule, ať jsou nové nebo starší bych na tvém místě poslal někomu kdo plní, ten je zkontroluje, dofouká a odešle zpět. V okamžiku kdy budeš mít toto vyřešené, můžeš přistoupit k demontáži stávajících koulí a výměně za jiné.
p.s.i fungl nová koule může být špatná, bez tlaku jelikož leží už x let někde ve skladu.
koule koupíš v autodílech, jako autobenex, autokelyšová, elit a spoustě dalších, tady máš link, ukázka: http://www.ecat.elit.cz/ArticleBrowser. ... eID=1&TTab
tohle jsou gulky na X1 1,9td
p.s.i fungl nová koule může být špatná, bez tlaku jelikož leží už x let někde ve skladu.
koule koupíš v autodílech, jako autobenex, autokelyšová, elit a spoustě dalších, tady máš link, ukázka: http://www.ecat.elit.cz/ArticleBrowser. ... eID=1&TTab
tohle jsou gulky na X1 1,9td
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: pérování
je to rok 98 .18000 ,16vent. co jsem pod to koukal je tam 6 koulí kdzž stojí déle tak pořád drží výšku,mužou se ty koule normálně vyšroubovat nebo se vvypouští olej a kudy_?
Re: pérování
1,8 -16ventil:-)
Olej se nevypouští, pouze odtlakovává. Rychlý postup, auto do nejvyšší polohy, někde na nájezdech, rampě nebo klasickém packovém heveru. Koule, které potřebujeme sundat tak se musí takzv. natrhnout, neboli povolit v závitu, tak o 1/3 až 1/2 otočky. Pokud se zadaří, nastartovat, auto do nejnižší polohy, nechat kleknout až dolů, na hlavním regulátoru 12klíčem povolit odtlakovací šroub o 1 až 2 otočky, zhasnout motor. Pod koule, které půjdou dolů, nízkou misku na zachycení LHM, dát cigárko, kávičku, a poté koule odšroubovat, měly by jít lehce, pokud ne, zůstal ti v tom tlak a musíš se ho zbavit, jinak ti to osprchuje xiftík. U nových koulí bys měl závit potřít LHMkou a dát nové těsnění, ale lze staré zkontrolovat odstranit stopy kysličníku z povrchu(pokud nějaké jsou), těsnění namočit do LHM a vsadit do drážky a koule našroubovat rukou, neutahovat žádným nástrojem, jen to co utáhneš rukou!!!
Po zašroubování všech koulí, páku polohy do střední polohy, utáhnout 12 klíčem šroub na hlavním regulátoru a nastartovat, podle stavu čerpadla a hydrauliky se auto za chvíli zvedne, po zvednutí zkontroluj zda LHM někde neteče nebo nevysakuje ze systému. Máš hotovo.
Olej se nevypouští, pouze odtlakovává. Rychlý postup, auto do nejvyšší polohy, někde na nájezdech, rampě nebo klasickém packovém heveru. Koule, které potřebujeme sundat tak se musí takzv. natrhnout, neboli povolit v závitu, tak o 1/3 až 1/2 otočky. Pokud se zadaří, nastartovat, auto do nejnižší polohy, nechat kleknout až dolů, na hlavním regulátoru 12klíčem povolit odtlakovací šroub o 1 až 2 otočky, zhasnout motor. Pod koule, které půjdou dolů, nízkou misku na zachycení LHM, dát cigárko, kávičku, a poté koule odšroubovat, měly by jít lehce, pokud ne, zůstal ti v tom tlak a musíš se ho zbavit, jinak ti to osprchuje xiftík. U nových koulí bys měl závit potřít LHMkou a dát nové těsnění, ale lze staré zkontrolovat odstranit stopy kysličníku z povrchu(pokud nějaké jsou), těsnění namočit do LHM a vsadit do drážky a koule našroubovat rukou, neutahovat žádným nástrojem, jen to co utáhneš rukou!!!
Po zašroubování všech koulí, páku polohy do střední polohy, utáhnout 12 klíčem šroub na hlavním regulátoru a nastartovat, podle stavu čerpadla a hydrauliky se auto za chvíli zvedne, po zvednutí zkontroluj zda LHM někde neteče nebo nevysakuje ze systému. Máš hotovo.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: pérování
ČERT_z_Bx píše:1,8 -16ventil:-)
Olej se nevypouští, pouze odtlakovává. Rychlý postup, auto do nejvyšší polohy, někde na nájezdech, rampě nebo klasickém packovém heveru. Koule, které potřebujeme sundat tak se musí takzv. natrhnout, neboli povolit v závitu, tak o 1/3 až 1/2 otočky. Pokud se zadaří, nastartovat, auto do nejnižší polohy, nechat kleknout až dolů, na hlavním regulátoru 12klíčem povolit odtlakovací šroub o 1 až 2 otočky, zhasnout motor. Pod koule, které půjdou dolů, nízkou misku na zachycení LHM, dát cigárko, kávičku, a poté koule odšroubovat, měly by jít lehce, pokud ne, zůstal ti v tom tlak a musíš se ho zbavit, jinak ti to osprchuje xiftík. U nových koulí bys měl závit potřít LHMkou a dát nové těsnění, ale lze staré zkontrolovat odstranit stopy kysličníku z povrchu(pokud nějaké jsou), těsnění namočit do LHM a vsadit do drážky a koule našroubovat rukou, neutahovat žádným nástrojem, jen to co utáhneš rukou!!!
Po zašroubování všech koulí, páku polohy do střední polohy, utáhnout 12 klíčem šroub na hlavním regulátoru a nastartovat, podle stavu čerpadla a hydrauliky se auto za chvíli zvedne, po zvednutí zkontroluj zda LHM někde neteče nebo nevysakuje ze systému. Máš hotovo.
prosímtě ten regulátor to je u motoru-_?myslíš že by jsi mi je samo. za uplatu naplnil_?
Re: hydraulika
Dborý den, jsem laik a tomuto auto nerozumím, prosím chtěl jsem se zeptat bylo mi řečeno a nevím zda je to pravda, mám auto typu xanti rok výroby 1998 a prý mi v tomto autě vede hadraulika i přes brzdy a tím že jsem vyměnil přední koule tak si sedly na tlumice děkdě to prasklo a uniká olej, který musím dolévat, víte prosím někdo něco o tom jak to je? děkuji
Re: hydraulika
Vojto, výměnou předních koulí bys neměl nijak výrazně ovlivnit brzdový systém, který je opravdu spojen s systémem hydropneumatického odpružení. Spíše si myslím že jak jsi měnil koule, tak ti někde zapadlo těsnění z pod koule, nebo jsi ho přiskřípl a proto ti to teče. Konkretizuj odkud ti to vlastně uniká a odkud jsi. Pokud tu je někdo, kdo to mo k tobě pár minut jízdy, rád ti jistě pomůže, jak radou, tak rukou.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Výška podvozku Xantia
Zdravím,
pokud svou Xantii nechám zvednout na maximum, nebo klesnout na minimum, hned po rozjetí skáče jako koza. Vím že to nejsou provozní výšky, ale někdy se to hodí. Jinak v provozní výšce úžasně houpe. JE to skákání normální, nebo je někde nějaká závada?
Díky za radu
pokud svou Xantii nechám zvednout na maximum, nebo klesnout na minimum, hned po rozjetí skáče jako koza. Vím že to nejsou provozní výšky, ale někdy se to hodí. Jinak v provozní výšce úžasně houpe. JE to skákání normální, nebo je někde nějaká závada?
Díky za radu
- milda67
- Příspěvky: 159
- Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
- Bydliště: 314039702
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto hrozně houpe nebo je tvrdé - koule
ve zvýšené (terénní) poloze je skákání normální, minimální a maximální poloha není určena pro jízdu!!!
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Re: auto hrozně houpe nebo je tvrdé - koule
Milionkrát vyřčeno:krom klasické jízdní lze použít terénní,ale jen na velmi pomalou a nejlépe nezbytně dlouhou jízdu,na běžné ježdění není samozřejmě určena ani tato.Pokud tedy znáš prazáklady a víš co je to terénní,což docela pochybuji,když se tak ptáš a nečetl jsi si tady ani nehledal nic.Možná ti terenní ani nefunguje,stává se to.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Re: auto hrozně houpe nebo je tvrdé - koule
chci se zeptat mám xantii x2 rok 98, 1.9td měl bych mít přední koule xa 55 fc,zadní xa 30 ra
je možnost nahradit je novými předními xa 70 fa, zadními xa 40 rd ?
jak se auto bude chovat bude měkčí?
koule jsem našel na auto hulín teoreticky by tam na to mé také měli jít tak se ptám kdo poradí díky.
je možnost nahradit je novými předními xa 70 fa, zadními xa 40 rd ?
jak se auto bude chovat bude měkčí?
koule jsem našel na auto hulín teoreticky by tam na to mé také měli jít tak se ptám kdo poradí díky.