Brzdy
Re: Brzdy_v servise mi řekli.....
Přední brzdy na HDI jsou největší ze všech XA a jsou hooodně jedovaté. Přední brzdy brzdí tlakem přímo od centrální koule - od čerpadla ( 145 - 170 bar) ... brzdiválec pouze otvírá tlak . Kdyby byl špatnej, brzdí ti to pořád . Problém brzd na Xa bývá na zadních brzdách, že nebrzdí jak mají, pak se zdá rozdíl moc velký a předek ti to doslova zapíchne. Jednoduchý test součinnosti brzd je , že jedeš cca stačí 50 a zabrzdíš a necháš brzdu stále šešláplou až do zastavení. Předek ti jde malinko dolů a zadek drží stejnou rovinu. Pozoruješ to koutkem pravého oka na linkách oken proti okolí .... Pokud ti zadek vyjede hore a zůstane tam, zadní brzdy ti brzdí méně než by měly, ale trochu brzdí, pokud ti zadek vyjede nahoru a pak spadne dolů, nebrzdí ti zadek vůbec ( stále máš pedál sešláplej na podlaze ..) tak že v obou případech kouknout na zadní brzdy, bývají vyhnutý korozí hliníku na oceli http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2007040002 ... zarostlý desky v brzdiči, zaseklý pístky a zavzdušněný. někdy stačí odvzdušnit a začnou brzdit líp. pokud je problém větší .... nejlepší je zadní brzdy sundat, rozebrat, vše vyčistit, drážky pro těsnění, pístky, prostor pro desky .. složit, odvzdušnit a brzdí to jak má .
Re: Brzdové destičky
Nechce se mi zakládat nové vlákno a tak to hodím sem, je to sice o destičkách, ale je to podobný a od brzd taky. Co se vlastně stalo, při vystupování a nastupování do auta jsem slyšel od zadní nápravy vrzání, poučen z Bx, jsem si myslel že příčinou jsou vadné ložiskové sety ramen a tak jsem si je objednal a jal se to kuchat. K mému překvapení to sety nebylo, ten jsem jen rozebral, abych zjistil že mi poslali na berlinu a ne na brejka, tak jsem pouze sehnal a dal nová ložiska, hrst vazeliny, gufera a zbytek vrátil, obě ramena mi chodí nádherně bez pazvuků, bez vůlí, příčinou pazvuků byly oba zadní brzdiče, pod nima byla cca 3 mm silná krusta hliníkosoli, která oba brziče spolehlivě vyvrátila do strany, čímž se nejen sjížděly destičky do šikma, ale došlo to tak daleko že už dřelo těleso brzdiče o kotouč, což byly ty pazvuky. Větším průšvihem pro mne je, že při snaze o demontáž brzdičů, praskly oba svorníky. Na prasáka jsem tedy použil záslepku, tou jsem zaslepil brzdovou trubku a jel pro brzdiče. Na druhém autě to bylo to samé, nemlich, oba brzdiče vyvrácené a na každé straně mi praskl jeden svorník. Sice tedy dva budu mít, abych dal dokupy jednu stranu, ale myslím že až půjdu do druhé strany, prasknou i na té straně svorníky. A to je to proč to sem píšu, NEMÁ NÁHODOU NĚKDO DVA SVORNÍKY NA KOMBI, potřebuju je. Díky
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
- milda67
- Příspěvky: 159
- Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
- Bydliště: 314039702
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové destičky
jestli myslíš ty dlouhé šrouby tak je mají v citroenu,nedávno jsem je kupoval 69,-kč kus
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Re: Brzdové destičky
Na Xantii Breaka by ty šrouby měly mít rozměr M10x1,25, délka 140mm a na Berlinu M9x1,25, délka 135mm. Na Breaka by to měli mít snad v každém slušném železářství, můžeš vzít nějaké pevnější, třeba 8.8(8G), nebo 10.9(10K).
Než to urveš na druhé straně, tak těm šroubům radši uřízni hlavu, sundej třmen a pak ty špačky zkrať a navař na ně housenku céóčkem, pořádně je ohřej několikrát do červena, radši víc, než míň, až se vypálí rez a pak je krásně vytočíš.
Než to urveš na druhé straně, tak těm šroubům radši uřízni hlavu, sundej třmen a pak ty špačky zkrať a navař na ně housenku céóčkem, pořádně je ohřej několikrát do červena, radši víc, než míň, až se vypálí rez a pak je krásně vytočíš.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Re: Brzdové destičky
Díkes za radu, v podstatě mám teď k dispozici brzdiče z dvou aut, takže vytvořím ,,funglovky,, a zítra si cinknu panu Zapadlovi do Jablonce nad Nisou pro svorníky, raději dám všechny nové, než se s tím nervit
p.s. těší mně že závit je M10x1,25 to je shodné jako žhavičky na oktávce, nedávno jsem kupoval závitníky, tak maj další využití
p.s. těší mně že závit je M10x1,25 to je shodné jako žhavičky na oktávce, nedávno jsem kupoval závitníky, tak maj další využití
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
hlavní brzdový válec
Ahoj, mám dotaz pro xantia znalé. Jsou hlavní brzdové válce stejné u X všech kubatur, je možné použít válec z jiného obsahu?? A ještě dotaz, mají naše auta posilovač brzd?? Jeden mechanik mi tvrdí, že mám asi špatný brzdový posilovač,ale já si myslím že u nás to zvládá čerpadlo a že tam žádný posilovač není. No ale nevyznám se, tak jsem se s ním nechtěl hádat. Dík za rady
Re: hlavní brzdový válec
Proč si dotyčný "mehanik " myslí, že máš špatný "posilovač ??? To by mě docela zajímalo. A co ti to vlastně dělá či nedělá ???
Xantie mají stejný brzdový válec všechny. Přední brzdy brzdí tlakem přímo od centrální koule ( čerpadla) plným tlakem, zadní brzdy mají svůj okruh, brzdí tlakem vyvozeným zatížením zadní nápravy - od zadních koulí jde tlak na brzdový válec a takový tlak se vrací na zadní brzdy....
Jestli můžu radit, tak rychle pryč od takového mechanika
Xantie mají stejný brzdový válec všechny. Přední brzdy brzdí tlakem přímo od centrální koule ( čerpadla) plným tlakem, zadní brzdy mají svůj okruh, brzdí tlakem vyvozeným zatížením zadní nápravy - od zadních koulí jde tlak na brzdový válec a takový tlak se vrací na zadní brzdy....
Jestli můžu radit, tak rychle pryč od takového mechanika
zadní rameno
Dobjej, tak jsem si nadělal do bot. Jednoduchá výměna zadních kotoučů a destiček. Při povolování šroubů na zadních brzdičích se mi podařilo utrhnout hned tři ze čtyř. Dva jsem dostal ven tak, že jsem na zbytky navařil matky a vytočil. U posledního se to nepodařilo, byl zalomený asi dva závity v ramenu. Nic nepomohlo, nahřívání, vrtání, domlouvání. Prostě je tam a nejde ven. Provrtal jsem ho skrz a vytočil závit 8mm a natočil obyčejný šroub. Prasárna.
No tak se chci zeptat, jestli někdo nemá plonkové rameno za rozumnou cenu. Potíž je ještě jedna, náhrada za ty ulomené šrouby. Byl jsem na vrakovišti, maník přišel, zeptal se co chci a za pět minut byl zpátky, v ruce čtyři šrouby a chtěl stovku, bože na nebesích jen stovku? Jásal jsem, ale predčasně. Byli to šrouby s průměrem 10mm, a já tam mám 9mm. V pondělí jedu domluvit výměnu šruobů. Tak kdyby někdo měl rameno, prosím s průměrem 9mm pro uchycení brzdiče. V něm jsou také menší díry a je dost slabý na to, aby se nechaly zvětšit. Moc díky všem.
No tak se chci zeptat, jestli někdo nemá plonkové rameno za rozumnou cenu. Potíž je ještě jedna, náhrada za ty ulomené šrouby. Byl jsem na vrakovišti, maník přišel, zeptal se co chci a za pět minut byl zpátky, v ruce čtyři šrouby a chtěl stovku, bože na nebesích jen stovku? Jásal jsem, ale predčasně. Byli to šrouby s průměrem 10mm, a já tam mám 9mm. V pondělí jedu domluvit výměnu šruobů. Tak kdyby někdo měl rameno, prosím s průměrem 9mm pro uchycení brzdiče. V něm jsou také menší díry a je dost slabý na to, aby se nechaly zvětšit. Moc díky všem.
Xantia X1 1.9 TD 1995
Re: zadní rameno
Snejkček píše:prosím s průměrem 9mm pro uchycení brzdiče. V něm jsou také menší díry a je dost slabý na to, aby se nechaly zvětšit. Moc díky všem.
Ahoj, stalo se mi to samé, akorát jen dva šrouby na jednom kole. Díry jsem převrtal, vyřezal tam M10 závity a dal pevnostní M10 šrouby. Díry ve třmenu jsem převrtal tak, aby mi prošel M10 šroub a dodnes to funguje bez potíží. Na druhém kole už jsem pak byl při povolování chytřejší. Tož tak moje zkušenost.
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima
Re: Brzdy_v servise mi řekli.....
PaM píše:Přední brzdy na HDI jsou největší ze všech XA a jsou hooodně jedovaté. Přední brzdy brzdí tlakem přímo od centrální koule - od čerpadla ( 145 - 170 bar) ... brzdiválec pouze otvírá tlak . Kdyby byl špatnej, brzdí ti to pořád . Problém brzd na Xa bývá na zadních brzdách, že nebrzdí jak mají, pak se zdá rozdíl moc velký a předek ti to doslova zapíchne. Jednoduchý test součinnosti brzd je , že jedeš cca stačí 50 a zabrzdíš a necháš brzdu stále šešláplou až do zastavení. Předek ti jde malinko dolů a zadek drží stejnou rovinu. Pozoruješ to koutkem pravého oka na linkách oken proti okolí .... Pokud ti zadek vyjede hore a zůstane tam, zadní brzdy ti brzdí méně než by měly, ale trochu brzdí, pokud ti zadek vyjede nahoru a pak spadne dolů, nebrzdí ti zadek vůbec ( stále máš pedál sešláplej na podlaze ..) tak že v obou případech kouknout na zadní brzdy, bývají vyhnutý korozí hliníku na oceli http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2007040002 ... zarostlý desky v brzdiči, zaseklý pístky a zavzdušněný. někdy stačí odvzdušnit a začnou brzdit líp. pokud je problém větší .... nejlepší je zadní brzdy sundat, rozebrat, vše vyčistit, drážky pro těsnění, pístky, prostor pro desky .. složit, odvzdušnit a brzdí to jak má .
ahoj..moja otázka sa týka tohto príspevku..
niektorý ma už poznáte, písal som v príspevku na servo riadenie.. vec je taká.. to servo riadenie mi vymenili celé, doliali nový LHM olej a v servise zistili , že brzdia len predné brzdy, povedali mi, že vykrútili odvzdušňováka pri zadných brzdách a, že tam vôbec nevytekala LHM kvapalina.. tak si teda myslím , že sú možno niekde upchaté rúrky..
vraveli mi, že treba asi rozobrať hlavný brzdový valec a tam pozrieť, či tečie olej..
vraveli správne alebo za tým môže byť niečo iné?
dúfam, že nespamujem,
Citroen Xantia, 2,0 HDI 1999