Stránka 8 z 11

Re: Brzdy

Napsal: pát 10. kvě 2013 12:14:49
od xantiabob
Ahoj, desky byly nový a kotouče přesoustružený (kvalitně přesoustruženy). Asi ještě vyzkouším to s tím ABS, když říkáš, že válec stejně nejde přetěsnit. Přišel jsem na to, když jarní teploty mi umožnily jezdit s pootevřenými zadními okýnky, ten pískot byl strašný (ale opět jen někdy),nepředcházelo tomu nic, na brzdy jsem předtím rok nešahal. Teď jsem je prověřoval, žádná oxidace, žádné šikmo sjeté desky, jen kotouče jsem neměl jak prověřit, ale na pohled zvlněný nejsou. Ale kdyby byly, tak by to přibržďovalo snad pořád. A co akumulátor brzd? Ten do toho nevstupuje?

Re: Brzdy

Napsal: pát 10. kvě 2013 22:21:19
od PaM
Když je systém je čistá kapalina, tak brzdy mají odskok po brždění. Když je někde vzduch, ten se teplem rozpíná a pak to přibržďuje.

Re: Brzdy

Napsal: sob 11. kvě 2013 16:07:58
od xantiabob
Ahoj,
Tak jsem dnesni dopoledne stravil odvzdusnovanim a radenim s abs na mokre silnici a sterku, tak budu sledovat, jak se brzdy budou chovat, protoze moc vzduchu vzadu nevyslo (1-2 male bubliny). S tim roztahovanim vzduchu: trklo me, ze to pribrzdovalo treba odpoledne kdy bylo teplo, rano nikdy.Pripadne pak na delsich cestach. No uvidim a dam vedet. Kazdopadne dik PaMe za postrehy

Re: Brzdy

Napsal: stř 15. kvě 2013 22:37:44
od xantiabob
Ahoj,
tak i po víkendovém odvzdušňování zadek stále přibržďuje. Ráno jedu do práce a brzdy jsou studený, vracím se dom a zadní brzdy jsou uvařený (přední úplně studený). Tak jsem dnes po návratu nechal motor běžet, zvednul auto do horní polohy a odvzdušňoval jen zadek. Bubliny žádné nešly, jen při odvzdušňování PZ kola se auto najednou propadlo cca o 5cm. Tak nevím jestli ten vzduch je v systému někde zažduchaný a nechce se mu ven... Ale už mi docházejí nápady... :?

Re: Brzdy

Napsal: stř 29. kvě 2013 11:57:29
od janhoumr
Chystam se na vymenu hydrauliky,chci se teda zeptat jak dobre nebo spatne jdou povolit odvzdusnovaky na brzdach?nerad bych ho bud zalomil nebo ozvikal.

Re: Brzdy

Napsal: stř 29. kvě 2013 14:11:58
od PaM
janhoumr píše: jak dobre nebo spatne jdou povolit odvzdusnovaky na brzdach?nerad bych ho bud zalomil nebo ozvikal.


Když někdo odvzdušňováky v minulosti vyndal a namazal vazelínou, nebo když byly často používané, nebo když auto jezdilo v příhodném podnebí kde se netvořila tolik koroze, když měly celou dobu na sobě čepičky,... půjdou odvzdušňováky povolit pravděpodobně dobře.

Když nebude výše popsané splněno, pujdou povolit pravděpodobně špatně, nebo je zalomíš, ožvejkáš ...

:idea:
Někdy jdou dobře, někdy špatně, někdy je zalomíš ;)

Re: Brzdy

Napsal: sob 01. čer 2013 12:44:46
od radiskp22
podelím sa o skúsenosť, odporúčam použiť najlepšie malú 8 orech s račňou a zľahka povolovať, keď použiješ 8 kľúč vidlicový je vačšia pravdepodobnosť, že odvzdušňovák strhneš alebo ukrútiš.. :) toď vše...

Re: Brzdy

Napsal: sob 01. čer 2013 14:10:20
od pepe276
Pokud je ten šroub fakt zarezlej tak, že se bojíš, že ho ulomíš, tak doporučuju jedině céóčko a navařit na něj pořádnej škvarek. Tím ho ohřeješ, spálíš rez a pak ho nějakýma sikovkama vytočíš. Je jasný, že musíš odpojit buzení alternátoru, nebo odpojit baterku a spojit oka kabelů + a - spolu. Dělal jsem to takhle kdysi na svém starém BX a šrouby, které se ani nechtěly hnout, jsem krásně vytočil a zahodil a místo nich pasovaly nové odvzdušňováky ze zadních prasátek ze Škodovky 120-mají je všude a za pár korun a jejich výhoda je, že mají větší 6hran, snad na 10 klíč. Možná budou sedět i na Xantii, ale to jsem zatím nezkoušel. Natřel jsem závity a konus grafitovou vazelínou a myslim, že je to tam na věky. A hlavně nezapomenout na čepičku, jinak si to brzy zopákneš znovu! Přesně, jak píše PaM ;)

Nerovnoměrné brzdění

Napsal: čtv 18. črc 2013 13:16:52
od massic
Zdravím, prosím o radu.

Na STK mi naměřili rozdílnou sílu brzdění na leve a pravé straně o 40 těch jejich jednotek a to prý nesmí být. Pravá strana brzdí méně.Je to stejné na obou nápravách.co může být příčinou?


Popis vozu :
-Teče někde hydraulické čerpadlo. Mám loužičky tam kde zastavím, ale LHM ubývá neznatelnou rychlostí. Vlastně bych řekl, že žádná nezmizela.

- Dalši příčinou by mohlo být to, že mi asi 500km povylézal třmen - ta hliníková tyčka se ohýbala protože zub z jedné strany třmenu je utržený.Dal jsem tam ocelovou trubičku takže dobrý.Když jsem auto dostal nebyly tam vymazovací plíšky takže to zvonilo na sto kilometrů, a když jsem je tam dal tak se projevil tento problém, že se tím tlakem které ty plíšky způsobily byl třmen vytlačován. Takže na destičky nepůsobil brzdný tlak tam kde by měl, ale o kousek ke kraji.
Mohlo to třeba rozhodit brzdění?

- Svítí trvale ABS, nicméně bych řekl že kabel k ABS je v pořádku, ustřihlý je kabel k destičkám.

-Prý bylo měněno 5 koulí, prostřední zadní ne.

Či je tam nějaký regulátor mezi stranami?

Xantia 1.8 16V, 1996

díky moc

Re: Nerovnoměrné brzdění

Napsal: čtv 18. črc 2013 19:52:40
od Kapitán
asi neporadím,ale ABS s kablíky od destiček nemá spojitost.spíše odešlo čidlo či kroužek.Řekl bych dát do kupby brzdy ne oprava ocelovou trubičkou.