Nestartuje-1,9TD
Nestartuje-1,9TD
Ahoj, potřeboval bych poradit. Nestartuje mi Xantia, je to diesel, rok výroby 1996. Když otočím klíčkem a počkám, až se nažhaví, tak jenom točí startér a motor nenaskočí. Takto se to opakuje několikrát. Když motor konečně naskočí, tak z výfuku vyletí velký bílý mrak, který je cítit po naftě. Týká se jenom studeného motoru, teplý motor naskočí v pohodě. Za jakoukoliv radu děkuji. Zkoušel jsem hledat i ve staré poradně, ale nenašel jsem.
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
- Bydliště: 239219013
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netartuje
zkontrolovat přepady ze vstřiků a žhavící svíčky
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Re: Netartuje
Můžeš prosím popsat, kde je najdu a jak poznám, jestli jsou v pořádku - jsem sice amatér, ale jsem schopný leccos pochopit.
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
- Bydliště: 239219013
- Kontaktovat uživatele:
Re: Netartuje
vstřiky sou propojené s čerpadlem kovovýmy hadičkamy a mají přepady gumové hadičky pokud by tam tekla nafta muže se zavzdušnit čerpadlo a potom to nechytá na první otočení žhaviče sou propojené silnějším drátem někde u vstřiků a kontrolovat se dají ohmetrem měli by mít hodnotu kolem desitek ohmu a nebo je vytáhnout a zkontrolovat na baterii a nebo je odpojit a skusit kabelem od + baterie jestli po připojení na žhavičku zajiskří měla by být dobrá je potřeba použít tlustý drát aby se člověk nespalil ale to je opravdu amatérská kontrola to je základní kontrola moudřejší později určitě doplní kontrolu čerpadla sitiče a relé žhavení jinak mě víc nenapadá a kdy to začalo špatně startovat počáteční problémy možná napový co se rozbylo
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Re: Netartuje
Díky moc, mrknu na to.
Re: Netartuje
fortmistr píše: tak z výfuku vyletí velký bílý mrak, který je cítit po naftě.
to je nespálená nafta, budou to žhavky, některá bude špatná, možná i více ...
Re: Netartuje
Nezapomeňte, že může být i napálený silový kontakt ve žhavícím relátku a nemusí mu to na žhavičky spínat. Zkontolovat funkčnost žhavíciho relé, tak že od žhaviček na kostru motoru zapojit žárovkovou zkoušečku, musí svítit po zapnutí zapalování a ještě cca 10sekund po zhasnutí kontrolky v palubní desce. já mám 1997 a relé mi právě nespínalo silový kontakt.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Netartuje
Tak první pokus proveden - na žhavivcí svíčky je přiváděno napětí, žárovka svítí cca 10 s po zhasnutí kontrolky žhavení. Jdu zkusit vyndat ty svíčky.
Re: Netartuje
No, ještě taky možná špatně stříkaj vstřiky, ale to by hulilo i černě při přidání za jízdy.
Záleží, jestli to chytá "kuckavě" tak že se to rozbíhá na jeden - dva válce, zakucká, zas chytne ... až se to rozběhne komplet. To by mohly být žhavky, jestli dlouho nic, jen motá a pak to chytne naráz celé, to zas spíše ukazuje na horší vstřiky.
Záleží, jestli to chytá "kuckavě" tak že se to rozbíhá na jeden - dva válce, zakucká, zas chytne ... až se to rozběhne komplet. To by mohly být žhavky, jestli dlouho nic, jen motá a pak to chytne naráz celé, to zas spíše ukazuje na horší vstřiky.
Re: Netartuje
Tak jsem vymontoval svíčky a prověřil je jednak Ωmetrem a taky pokusem s baterií. Našel jsem jednu nefunkční svíčku, takže to nejspíš startovalo na 3 válce. Dneska nemrzlo, tak to nastartovalo v pohodě. Jinak je to přesně, jak popisuje PaM - už už to kuckalo, jako že už to chytne a zase to zhaslo. Věřím, že to dělala ta vadná svíčka, teď už je tam nová. Ověřit to budu moct až zase uhodí mrazy. Každopádně vám všem moc díky za pomoc.