Nouzák po vypnutí motor ještě 4s běží-2,0HDi

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
Dařby
Příspěvky: 3
Registrován: pát 06. led 2012 13:51:12
Kontaktovat uživatele:

Nouzák po vypnutí motor ještě 4s běží-2,0HDi

Příspěvek od Dařby »

Dobrý den,

mám problém: pokud po vypnutí motoru klíčkem motor někdy běží ještě cca 4 vteřiny, pak se příště nastartuje do nouzového režimu.
- Tento jev se děje nahodně a začal se projevovat po výměně palivového čerpadla v nádrži (předtím jen dvakrát před více jak rokem)
- Většinou stačí popojet zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat a motor opět běží na plno.
- Za jízdy motor do nouzového režimu nepřejde.
- Vypozoroval jsem, že se problem se projeví při následujícím nastartovaní, kdy předtím motor běžel ještě cca 4 vteřiny po vypnutí motoru klíčkem.
- Kontrolka nouzového režimu nějakou dobu svití (dny, týdny), ikdyž motor jede naplno, po nějaké době (asi nějaký počet nastartovaní) sama zhasne.
- Po druhé výměně palivového čerpadla v nádrži (nový cely koš i s čerpadlem) motor je více v nouzovem režimu.

Nesetkal jste se někdo s touto závadou?

Jinak auto jedezdí bezproblémově.
XANTIA 2 BREAK HDI 80KW r.v. 2000
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim po vypnutí klíčkem motor ještě 4s běží

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Jen jednou a to taky Hdi, tam bylo ale původní čerpadlo. Chovalo se to podobně ale navíc to reagovalo na vlhko, nakonec jsme našli původce v kabeláži. Kdysi kdosi něco hledal v elektrice a používal k tomu napichovací žárovkovou zkoušečku. Pod kobercem u řidiče jsme našli na kabelu bambulku, po jejím rozříznutí se na nás vysypal zelinkavý prášeček a kousíčky měďených drátků. Po přemostění se čerpadlo v nádrži rozeběhlo s plnou silou a závada zmizela. Ty bys měl začít tím že to napíchneš na diagnostiku, ta ti hodně napoví, Hdi je citlivé na tlak paliva a dokáže to i na diagnostice zahlásit, buďto napíše že tlak je nízký či vysoký. V době kdy ti svítí kontrolka řízení motoru je stoprocentně závada zapsána v paměti závad, až po určitém počtu startů, pokud se závada neobjeví , kontrolka zhasne a závada se vymaže. ;)
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim po vypnutí klíčkem motor ještě 4s běží

Příspěvek od Derby-Senda »

Taky se mi občas zdá že motor dlouho dobíhá ale K ani žádnej problém po nastartování sem nezaznamenal čerpadlo mám taky vyměněno ale dělalo to i před ale to jsem zase čerpadlo rozebíral a čistil možná že tam bube nějaká spojitost s tím tlakem jak píše čert skusím přez lexii zjistit kolik mi tlačí to čerpadlo.

ČERT_z_Bx na mé xantii K zhasne po pár dnech ale zavada je uložená pořád
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim po vypnutí klíčkem motor ještě 4s běží

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Záleží na tom, jak velkou část prostoru paměti použili páni konstruktéři při tvorbě ř.j. Ale většinou je paměť řazena tak, že píše i O.K. chody motoru, a přepisuje nejstarší data, tím pádem může z paměti po určitém počtu startů bez závad, závada zmizet, anebo se jí taky může dostat změny statusu, trvalá na sporadická ;)
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Dařby
Příspěvky: 3
Registrován: pát 06. led 2012 13:51:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzový režim po vypnutí klíčkem motor ještě 4s běží

Příspěvek od Dařby »

Děkuji všem za rady, vypadáto, že je po problému.

Zaměřil jsem se na elektroinstalaci a přívod paliva:
- konektor na koši v nadrži jsem "oživil" (odmastil sprejem na brzdové kotouče, piny přejel jemným smirkovým papírem, a piny samičky přihnul k sobě)
- důkladně jsem vyčistil nádobku palivového filtru a dal nový filtr FRAM (předchozí výměna cca před 3/4 rokem)

Od opravy (soboty) najeto 1200 km, cca 20+ zapnutí a vypnutí motoru: vše v pořádku, žádné problémové vypnutí motoru či nouzový režim.

Co mě mrzí, že předchozí palivové čerpadlo do nádrže vydrželo jen necelý rok (cca 14 tKm) :(
To čerpadlo, které bylo v autě v době koupě fungovalo předchozímu majiteli a mě ještě dalších 5 roků.
XANTIA 2 BREAK HDI 80KW r.v. 2000
Peto
Příspěvky: 2
Registrován: pát 22. črc 2011 20:14:38

Re: Nouzový režim po vypnutí klíčkem motor ještě 4s běží

Příspěvek od Peto »

pravdepodobne odchadzajuci regulator tlaku paliva
2.0 HDi 109 HP, 5.1. 2000, Berline
Jedine PaM Brno
Ilem
Příspěvky: 63
Registrován: pát 23. pro 2011 11:39:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Nouzák po vypnutí motor ještě 4s běží-2,0HDi

Příspěvek od Ilem »

Měl jsem totéž. Netěsnil ventil na přívodu vstřikovacího čerpadla. Řídící jednotka si pak pamatuje, že motor běžel bez dodávky paliva a příště vyhodí poruchu. Já jsem to vyřešil zvýšenou dávkou aditiva do nafty. To co bránilo ventilu, aby se uzavřel se zřejmě rozpustilo a od té doby klid.
X2 2,1 TD Break

Obrázek
Odpovědět