Ložisko předního kola
Ložisko předního kola
Ahoj , chtěl bych Vás požádat o radu , na xantiaclubu v článcích a v poradně jsem podrobné info nenašel.
Můžete mi někdo napsat , ten kdo to už dělal , jak vyměnit přední ložisko na kole , jak náboj rozebrat, postup prací. Vercajk a lis atd k dispozici mám . Předem Všem děkuji za odpověd, pokud se to tu už někde řešilo , tak se omlouvám a prosím a hodte to sem.
Ložisko chci měnit na Xantia 1,8 16V r. v. 2000.
Díky Vašek
Můžete mi někdo napsat , ten kdo to už dělal , jak vyměnit přední ložisko na kole , jak náboj rozebrat, postup prací. Vercajk a lis atd k dispozici mám . Předem Všem děkuji za odpověd, pokud se to tu už někde řešilo , tak se omlouvám a prosím a hodte to sem.
Ložisko chci měnit na Xantia 1,8 16V r. v. 2000.
Díky Vašek
Xantia Break 1.8 16V r.v. 2000
Re: Výměna ložiska předního kola
Co na tom chceš vědět ? Vyndáš Těhlici, vyndáš na ní velkou segrovku co zajišťuje ložisko a ložisko vylisuješ, Nové nalisuješ do těhlice tlakem na vnější kroužek, náboj nalisuješ tlakem na vnitřní kroužek. vždycky musíš lisovat pouze přímo na kroužky ložiska, nikdy ne přenosem síly přes kuličky.. dát si pozor na kolmost při lisování, aby to nešlo zešikma, zajistíš segrovkou a jde to do auta.
Re: Výměna ložiska předního kola
PaM, zabudol si mu napísať, že pri vylisovaní sa ložisko rozsype a na náboji mu ostane vnútorná časť ložiska, lepšie povedané polovica. Tu ja narežem flexou šikmo opatrne do určitej hĺbky, aby som nezarezal do osky. Potom použijem ostrý sekáč, kladivo a po pár dobre mierených úderoch ten prstenec praskne. Ďalej ho sekáčikom a kladivkom vyťukám z náboja. Naspäť zo začiatku dobre nasmerovať ložisko, žiadna brutálna sila. Hlavne musíš tlačiť na vonkajší okraj ložíska. Použi na to Tvoje staré rozbité ložisko. Keď budeš dávať tú osku, musíš podoprieť zase vnútornú časť ložiska, ináč Ti ložisko praskne!!! Hlavne sa neplaš a rozmýšlaj.
Xantia Break 1,9TD r.v.1996
Volne kolo
Ahoj kolegove,opetovne zadam o pomoc,mam takovi problem,pri jizde mi zacalo straslive hucet s predniho praveho kola,delato nejvice tak okolo 60-80 a v pravotocive zatacce uz myslim ze to kolo upadne,zjistil jsem,kdyz auto dam na hever ze s pravim kolem muzu rukou pohybovat do stran cca o 1cm na obe strany aniz by se pohlo rizeni,je mozne ze je neco s tyckou stabilizatoru,nebo cim by to mohlo byt,mam X1 96 motor 1.6i dekuji za kazdy napad nebo radu
Xantia 1.6i nejsem zadny sportak ale jedu
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34
Re: Volne kolo
To jáša.nevím co má společné kolo s eletrikou,ale budiž splésti se je lidksé.
Skus zkontrolaovat silenbloky ramene,čepy řízení i svislé,tyčky stabilizátoru i ložiska kola.Mně něco takového taky dělala ,ale bez hučení či jiných zvuků,vyměnil jsem silenbloky ramene a tyčky a nedělá to,ještě mne čekaj čepy na dp technika na STK.
U tebe asi vzhledem k hučení ložisko.
Skus zkontrolaovat silenbloky ramene,čepy řízení i svislé,tyčky stabilizátoru i ložiska kola.Mně něco takového taky dělala ,ale bez hučení či jiných zvuků,vyměnil jsem silenbloky ramene a tyčky a nedělá to,ještě mne čekaj čepy na dp technika na STK.
U tebe asi vzhledem k hučení ložisko.
Naposledy upravil(a) Kapitán dne sob 14. dub 2012 9:16:24, celkem upraveno 1 x.
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
Re: Volne kolo
silentbloky ani čepy nehučí zkontroluj ložisko. tim netvrdim že nemáš v haji i ostatni věci to musíš poznat sám a jestli sam nepoznáš tak v servisu jistojistě poznaj
Re: Volne kolo
lozisko ,ten samy problem u me.
Re: Volne kolo
taky se přikláním k tomu ložisku. Ještě zkus, jestli ti to hučení při zatáčení na druhou stranu přestane. Ale stejně by bylo možná nejlepší rovnou vyměnit obě.
2,0 HDi, Activa