Stránka 6 z 7

Re: přední náprava-čepy,silenbloky,vrzání,bouchání atd

Napsal: pát 13. pro 2013 15:00:43
od pepe276
Na Xantii se dělaly 3 provedení tyček stabilizátoru. Já mám ten prostřední typ, u kterého ještě odcházely "rovné" spodní klouby. Kdysi mi mlátily tyčky i když jsem jel po rovině a bylo to už hodně protivný. Odešel na nich spodní kloub. Koupil jsem tyčky stabilizátoru myslím TOPRAN a někdo mi poradil je namazat pod manžetu nějakou vazelínou pro vysoké zatížení. Udělal jsem to, byly pod manžetou skoro suché a tak jsem je namazal a pořádně s nima zakvedlal, aby se to promazalo a vazelína se dostala všude a mám je tam už asi 3 roky a ani neklepnou :) Douám, že ještě aspoň další 3 roky vydrží :) Doporučuju před montáží taky pořádně promazat :idea:

Re: přední náprava-čepy,silenbloky,vrzání,bouchání atd

Napsal: pát 13. pro 2013 21:48:21
od DukeVanZoom
Které jsou to ty tři typy? Ja vím jenom o "Z" a "L" typu...

Re: přední náprava-čepy,silenbloky,vrzání,bouchání atd

Napsal: pát 13. pro 2013 22:46:16
od PaM
Typ "L" je v počátku výroby Xa do prosince 94 se šroubem 10mm , pak už je to vše 12mm ;)

Re: přední náprava-čepy,silenbloky,vrzání,bouchání atd

Napsal: sob 14. pro 2013 8:00:49
od pepe276
Ano, přesně tak, jak píše PaM. Ty první 2 typy jsou od sebe odlišné jen průměrem obou šroubů. A taky u nich vydrží spodní kloub o hodně méně, protože má vevnitř podstatně menší opěrnou plochu, než u posledního typu. Jakmile mi odejdou, tak dám buď stabilizátor z novější Xantie(pokud bude), nebo na ten svůj dám nějaká silná železná "elka" a k nim přišroubuju novější typ "Z" a ten už snad bude na věky :) Případnou jinou délku při použití "elek" vyřeší bruska a céóčko :)

Re: přední náprava-čepy,silenbloky,vrzání,bouchání atd

Napsal: pát 07. úno 2014 0:27:48
od Zoro1
Chystám se po zimě na repasi přední nápravy protože to tam všelijak bouchá, mlátí, cuká. Kosti jsem si už sehnal mám tam ty zmíněné eLkové.
Jde o silentbloky na ramenech. Dá se na vymontovaném rameni poznat, který silentblok je špatný? Jak s ním kroutit? Zkoušel jsem na jednom rameni cloumat s tím zadním silentblokem a zdá se mi pevný spíš když jsem to celé chtěl jakoby ohnout tak v tom začalo popraskávat tak jsem toho hned nechal.
Nerad bych namontoval špatné, ale zase nechci měnit něco co ještě v klidu vydrží. Vymontovaná ramena jsou zakoupena z jiného vozu ne ty moje bouchající

Posunutý stabilizátor

Napsal: ned 09. úno 2014 10:11:35
od pepe276
Ahoj Xantiáci,

mám takový drobný problém. Loni na podzim jsem měnil silentbloky v ramenech a gumy stabilizátoru a bylo to hned poznat na jízdě. Tenhle týden mi najednou auto začalo klepat do podvozku a plavat a když jsem koukal na spodek, tak jsem si všimnul, že se v gumách posunul stabilizátor na levou stranu cca o 1 cm a na pravé straně klepe a škrtá o spodní rameno. Gumy jsem dával nové průměr 23 mm na kombíka a šrouby utáhnul na fest, volné nejsou. Nerozumím tomu, kde jsem sakra udělal chybu, co je tam blbě :shock: ? Napadá někoho něco, co jsem zanedbal?

Díky za rady
Petr

Doplnění: Už asi tuším, proč se hnul stabilizátor. Hodil jsem teď auto na špalky, sundal kola a málem mě trefilo :x Přední silentnbloky v ramenech jsou úplně na kaši, levý má vůli cca 2mm a pravý asi tak 4mm. Takže silentbloky vydržely cca půl roku :x No jo, ale už si nepamatuju co to bylo za značku, abych se jí vyhnul...tuším, že italské Impergomy(Original Imperium), ale nejsem si jistý a nechci je křivě nařknout z toho že dělají sra*ky...

Máte nějakou osvědčenou značku, která fakt vydrží?

Re: přední náprava-čepy,silenbloky,vrzání,bouchání atd

Napsal: ned 09. úno 2014 20:09:37
od sima
Origo to je stará vesta,nic jiného nemá cenu dávat,pak jsou ještě lemfordery-tyto díly se prý dávali přímo na citroeny ve výrobě a taky ještě HUTCHINSON,to je snad levnější varianta a je to to samé co origo citroen,ale toto ví přesně pam,když tak mě opraví.Já mám kupované přímo z citroenu a zatím drží,jsou tam už nějaký rok...

Re: Posunutý stabilizátor

Napsal: ned 09. úno 2014 22:19:34
od PaM
pepe276 píše: málem mě trefilo :x Přední silentnbloky v ramenech jsou úplně na kaši, levý má vůli cca 2mm a pravý asi tak 4mm. Takže silentbloky vydržely cca půl roku ... tuším, že italské Impergomy(Original Imperium)...


no, na kvalitě samozřejmě záleží, ale taky záleží jak se to namontuje ...

Koukám, že ty Impergomy(Original Imperium) cca stojí 76,- kč :lol: no, to bude "kwalita"

malej kulatej silentblok se musí utáhnout tím průchozím šroubem v poloze JÍZDNÍ ... tzn, ramena nasazeny, spojeny s kulákem napevno a poloosy vodorovně !!! Prostě v té poloze, v jaké stojí auto na kolech z jízdní poloze. Pokud to tak neuděláš, silentbloky se ukroutí a rozpadnou ....

Re: přední náprava-čepy,silenbloky,vrzání,bouchání atd

Napsal: čtv 13. úno 2014 16:25:09
od pepe276
Montoval jsem je tam, přesně, jak říká PaM, tzn. jízdní poloha a dotažení nakonec. Hutchinsony jsem nesehnal, koupil jsem Sasicy, taky se prý do prvovýroby u francouzských aut a co s nimi mám zkušenosti ještě ze starých časů, kdy jsem jezdil Renaultama, tak držely bez problémů...tak snad se zadaří :)
Ty Impergomy mají prý celkem dobré manžety, ale silentblokům je lepší se vyhnout. Malý silentblok má vnější trubku, vnitřní trubku a mezi nimi je z obou stran v gumě ještě prostřední trubka. Malá trubka, kterou prochází šroub ramena M12, byla u obou silentbloků zavulkanizovaná do okolní gumy jen z jedné strany, jakoby "hřbetu" trubky a na obou jejích koncích, takže z venku vypadalo vše OK. Po vytažení trubiček z gumy byly totiž na většině povrchu hladké, jako sklo a zbytky utrhané navulkanizované gumy byly jen z jedné strany :D
Takže silentbloky Impergom(=Original Imperium) už NIKDY, je to neskutečný aušus!!!

Re: přední náprava-čepy,silenbloky,vrzání,bouchání atd

Napsal: čtv 05. čer 2014 19:23:54
od pedro
Tak na STK mi našli utržené silentbloky na ramenech přední nápravy, už jsem je vyměnil. Koupil jsem u Boba ty dražší tak doufám, že něco vydrží. Při montáži jsem je nastavil dle knížky Jak na to. Je potřeba udělat geometrii?
Jinak přede mnou už je někdo měnil.