Ak teda tomu tak rozumieš, môžeš mi vysvetliť podľa čoho ten Harrisson vie kedy má a o koľko znížiť výkon kompresoru? Aká je tam spätná regulačná väzba? Je to pomocou teploty chladiva, ktoré sa vracia z výmenníka? Alebo nejaká elektronická regulácia snímajúca teplotu v kabíne? Nechcem sa hádať, len ma to zaujíma.
Xantiak píše:Tak to jsi na omylu!!! I Xantie už mají kompresory s proměným dopravním množstvím chladiva. Nevím jak ty starší, ale do X2 se dávali kompresory HARRISON V5 a pokud máš tento jako já ve svém HDi, tak ten má proměnou dodávku chladiva a to tak, že když je potřeba nachladit jedou pístky co stalčují a dopravují chladivo do výparníku na 100%, když už se jen dochlazuje již nachlazený systém dovede jet kompresor jen na 20% svého výkonu snížením zdvihu pístku. Což má za následek, že při delší jízdě, kdy je kabina již vychlazená a dochlazuje se je rozdíl ve spotřebě jen do půl litru paliva ( osobně vyzkoušeno ), kdež to při krátkých trasách s častým větráním kabiny jde spotřeba klidně i o 2 litry nahoru. Tyto kompresory jen tak pro zajímavost mají už i Fiaty Bravo/Brava, kdysy jsem pátral po rozborce tohoto kompresoru skrz těsnění v něm a tohoto se dopátral, kdyby měl někdo zájem, mám i kompletní schéma tohoto kompresoru.