Klimatizace

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
marian.hutira
Příspěvky: 38
Registrován: pon 27. čer 2011 9:33:29

Re: Klimatizace/výkon motoru

Příspěvek od marian.hutira »

Je možné, že sa mýlim. Minulý rok mi na aute menili celý kompresor za pretesnený. Myslím, že tam mám teraz Sanden, nie som si istý. Čo mám odpozorované, na spotrebe se funkcia klímy zásadne neprejavuje.

Ak teda tomu tak rozumieš, môžeš mi vysvetliť podľa čoho ten Harrisson vie kedy má a o koľko znížiť výkon kompresoru? Aká je tam spätná regulačná väzba? Je to pomocou teploty chladiva, ktoré sa vracia z výmenníka? Alebo nejaká elektronická regulácia snímajúca teplotu v kabíne? Nechcem sa hádať, len ma to zaujíma.


Xantiak píše:Tak to jsi na omylu!!! I Xantie už mají kompresory s proměným dopravním množstvím chladiva. Nevím jak ty starší, ale do X2 se dávali kompresory HARRISON V5 a pokud máš tento jako já ve svém HDi, tak ten má proměnou dodávku chladiva a to tak, že když je potřeba nachladit jedou pístky co stalčují a dopravují chladivo do výparníku na 100%, když už se jen dochlazuje již nachlazený systém dovede jet kompresor jen na 20% svého výkonu snížením zdvihu pístku. Což má za následek, že při delší jízdě, kdy je kabina již vychlazená a dochlazuje se je rozdíl ve spotřebě jen do půl litru paliva ( osobně vyzkoušeno ), kdež to při krátkých trasách s častým větráním kabiny jde spotřeba klidně i o 2 litry nahoru. Tyto kompresory jen tak pro zajímavost mají už i Fiaty Bravo/Brava, kdysy jsem pátral po rozborce tohoto kompresoru skrz těsnění v něm a tohoto se dopátral, kdyby měl někdo zájem, mám i kompletní schéma tohoto kompresoru. :)

Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace/výkon motoru

Příspěvek od PaM »

Tak už vím, proč mi kompresor Harison - Delphi V5 vypínal a zapínal .... bylo málo chladiva , tak si při poklesu tlaku vypnul tlakovým spínačem. Normálně by si měl pouze regulovat výkon sám sobě . Sandem tuto funkci nemá a jede pořád na 100%.

Regulace zdvihu pístu a tím pádem výkonu je následující:

zkopírováno odtud: http://www.ulozto.cz/xUJCuk2/kompresor-pdf

Střídavého pohybu, který je potřebný
k posuvu pístù v jejich pouzdrech,
je dosaženo prostřednictvím otáčiv
ého pohybu nakloněné plochy (1),
která je uvedena v obrázku
B na předchozí straně. Kotouč s ojnicemi
a písty se nemùže otáčet, ale
mùže mìnit jeho úhel naklonění prost
řednictvím čepu (8), a tím měnit
zdvih pístu, a tím i výkon. Regulační
ventil, který je odpovědný za pozmě-
ňování úhlu naklonění kotouče a ří-
zený pomocí dmychadla, které zaznamen
ává tlak sání kompresoru.
V praxi je toto rozdílem mezi tlakem
sání a tlakem uvnitř kompresoru,
který řídí regulaci naklonění kotouče.

Když je požadavek pro klimatizovaný vzduch výrazně velký, ventil (3) se sám umístí tak, aby odkryl otvor,
který propojuje stranu sání s vnitřní částí kompresoru. Protože v tomto případě není žádný rozdíl mezi
tlaky, pracuje kompresor na plný výkon v souladu s polohou kotouče, uvedenou v obrázku E.
Když je požadavek pro klimatizovaný vzduch nižší, ventil (3) zaujme takovou polohu, aby propojil výtlač-
nou část se základnou a současně uzavře kanály mezi základnou a stranou sání, která byla předtím aktivovaná.
Úhel naklonění kotouče nesoucího ojnice je určován vyvážeností mezi dvěma tlaky.
Nepatrný rozdíl mezi tlakem sání a tlakem uvnitř kompresoru mùže vytvořit sílu působící na písty, čímž doch
ází k naklonění kotouče na jeho otočném čepu.
Poloha kotouče, která odpovídá prakticky nulovému výkonu, je uvedená v obrázku F.
Když se píst odsune od hlavy válcù, vytvoří se v překrývajícím prostoru uvnitř kompresoru podtlak.
Obrázek
mrazek
Příspěvky: 9
Registrován: ned 26. čer 2011 17:12:56

Re: Klimatizace/výkon motoru

Příspěvek od mrazek »

Čus bus pěkný pokec ale můj (náš) problém s netěsnícím pláštěm kompresoru to je jiná povídačka ,jak jsem to četl tak mi neunilo že ten typ kompresoru snad nejde rozebrat či čo. Koupil jsem si sadu těsnění ale jak na to abych neudělal více škody jak užitku,mi to prosakuje přímo ve spoji pláště jinak jede v pohodě .
Xantia X2 kombi 1,9TD 66kw 1998 (ABS,klima,dešť.senzor,tažné)
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace/výkon motoru

Příspěvek od PaM »

Rozebrání tohoto typu kompresoru ( V5 ) je velmi jednoduché ... mám ho na stole rozebraný, těsnění koupené, i ložisko, ... budu přeťesňovat ;) pokusím se to nafotit a udělat stručný návod .
Obrázek
mrazek
Příspěvky: 9
Registrován: ned 26. čer 2011 17:12:56

Re: Klimatizace/výkon motoru

Příspěvek od mrazek »

Předem moc děkuji. Čus bus
Xantia X2 kombi 1,9TD 66kw 1998 (ABS,klima,dešť.senzor,tažné)
marian.hutira
Příspěvky: 38
Registrován: pon 27. čer 2011 9:33:29

Re: Klimatizace/výkon motoru

Příspěvek od marian.hutira »

Ďakujem za odkaz, hneď som si to pozrel. Je to jasné. Ešte musím zistiť čo mi to do auta vlastne namontoval. Sanden či Harrison či niečo iné? Keď bude čas, pozriem sa.


PaM píše:......
Regulace zdvihu pístu a tím pádem výkonu je následující:

zkopírováno odtud: http://www.ulozto.cz/xUJCuk2/kompresor-pdf

Střídavého pohybu, který je potřebný
k posuvu pístù v jejich pouzdrech,
je dosaženo ....
Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace/výkon motoru

Příspěvek od PaM »

Předběžná verze stručného návodu je tu :

http://www.ulozto.cz/xW9dqms/kompr-v5-zip

Je tam i část toho návodu od Fiatu, vybral jsem to co se nás týká a drobně upravil.


EDIT:
Dneska ( 20.7. ) sem nachal naplnit klimu, asi hodinu sem pojížděl a klimoval na plnej výkon. Kompresor je zatím suchej ;)
Obrázek
mates26
Příspěvky: 15
Registrován: pát 08. črc 2011 20:25:30

kompresor klimatizace

Příspěvek od mates26 »

Dobrý večer všem, potřeboval bych radu ohledně kompresoru klimatizace. Začal se mi asi před týdnem ozývat divný kovový zvuk z motoru, jako kdýž zvonění...(Plech na plech). Dlouho jsem hledal co by to mohlo být, až jsem zjistil, že mi zvoní plech na kompresoru klimatizace(lem co zakrývá řemenici). Nemá s tím někdo zkušenost ? Je to náhodně, nezávisle na otáčkách motoru. Když jsem sundal klíňák, tak se mi zdá, že na kompresoru je načatý ložisko. Někde jsem slyšel, že je tam nějaká rychlospojka nebo přítlačák, přesně nevím jak se to jmenuje... Je to docela hlasitý zvuk. Potřeboval bych poradit. Díky všem za pomoc.
X1, 1.8i 8V,LPG, 1997, stříbrná
zeturek
Příspěvky: 3
Registrován: pon 27. čer 2011 12:26:49
Kontaktovat uživatele:

Re: kompresor klimatizace

Příspěvek od zeturek »

Ahoj,
pravděpodobně to bude ložisko v řemenici. Obrázkový postup výměny pro 1.8 16V je tady, ale nenapsal jsi, co máš za motor a rok.

Jirka
X2, 1.8 16V, 2000
C5, 2.2 HDi, 01/2004
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: kompresor klimatizace

Příspěvek od sima »

Čau Zetůrku a co ten řemen :shock: :? ,ten jsi tam nechal původní?To už byla dobrá vražda :lol: Ten pučel jak vrásčitý šarpej na sto honů.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Odpovědět