Rozvody

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
akruh
Příspěvky: 4
Registrován: pon 02. čer 2014 22:19:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od akruh »

Zdravím, nechci zakládat nové téma, tak pokračuji zde. Xantii mám teprve dva měsíce, vyměnili jsme všechny náplně a také rozvodový řemen.
Na čerpadle Bosch tekla nafta vepředu na matici. Dal jsem pod ni měděnou podložku a už neteče. Nikde na čerpadle jsme nenašli značku jak má být usazeno. Tak jsme si tam jednu šroubovákem udělali. Můj dotaz je jak zjistím předvstřik čerpadla? motor se mi zdá dost líný a spotřeba po Praze je 9L venku pod 8 nejde. Po přidání motor sice černě zahulí, ale nic moc.
Xantia 1,9 TD Break, X1, r.v.1996
akruh
Příspěvky: 4
Registrován: pon 02. čer 2014 22:19:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody - předvstřik

Příspěvek od akruh »

kluci to fakt nikdo neporadí? nebo v Praze nepomůže nastavit?
díky Jirka
Xantia 1,9 TD Break, X1, r.v.1996
DukeVanZoom
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34

Re: Rozvody

Příspěvek od DukeVanZoom »

čerpadlo se aretuje dvěma šrouby na řemenici, vačka jedním šroubem na řemenici a klika na setrvačníku - díra je pod startérem.

Nicméně na přesný předvstřik existuje přípravek (defacto úchylkoměr namontovaný na hlavě čerpadla) a to umí udělat v Boschi.
Jde si pomoct i svépomocí kdy čerpadlo na šroubech pootočíš do správné polohy- jak, se špatně vysvětluje, ten kdo to dělá, to má v uších a v rukou....
V sekci fóra servisy někoho z Prahy najdeš určitě....

PS: a propo mě napadá, proč si dával měděnou podložku pod matici a pod kterou??? Takhle se čerpadlo nepřetěsňuje...
Xantia II '99 Break HDi Exclusive
Obrázek
akruh
Příspěvky: 4
Registrován: pon 02. čer 2014 22:19:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od akruh »

Přesně tak jsme to měli zaaretované, ale asi od začátku už to čerpadlo nebylo správně posazené. Žádnou značku jsme tam nenašli tak jsme si ji museli udělat. Čerladlo je Bosch s tou tlakovou regulací turba.
Tu podložku jsme dávali na matici co je zčela čerpadla, v dřídeli je T30 na podržení. Správně tam na hřídeli je O kroužek, ale to se musí celá vyndat. Nechtěl jsem to čerpadlo rozebírat proto jsem zvolil formu nejmenšího odporu.
Ten přípravek je co? Jen úchylkoměr a natočení na nejvyšší hodnotu? při zaaretovaných rozvodech nebo při chodu motoru?
Auto do servisu nedám, dělal jsem tam. Šéf stále tvrdil, že automechanik potřebuje k práci jen svačinu a kladivo. Po třech letech jsem odešel. Proto hledám nějakýho šikulu nemusí být z Prahy kdo mi stím pomůže.
Xantia 1,9 TD Break, X1, r.v.1996
DukeVanZoom
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34

Re: Rozvody

Příspěvek od DukeVanZoom »

Správně po každé výměně rozvodů by se čerpadlo mělo štelovat. Nikdy jsem to ale nedělal. Protože jsem se setkal s podobným problémem jako ty, od té doby rozvody přehazuju pouze podle značek udělaných na řemenu vs. řemeničkách.
Pokud auto při nastartování nemá typický ostřejší klepavý zvuk, stříká pozdě, pokud klepe moc, při zvýšených otáčkách případně i po zahřátí, stříká brzo... Samozřejmě se to projeví i na výkonu...

Stále nechápu, jak můžes zatěsnit netěsnící o-kroužek podložkou.... ale to už vzdávám...
Xantia II '99 Break HDi Exclusive
Obrázek
Kapitán
Příspěvky: 207
Registrován: ned 26. čer 2011 12:41:32
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Rozvody

Příspěvek od Kapitán »

Dotaz na rozvodový řemen.Většinou se doporučuje měnit po určitých kilometrech nebo 5 let v provozu. Jak ale pokud leží někde v regálu skladu,prodejny nebo jej koupíte s předstihem pět roků ? Nebo těch pět let se myslí jen a pouze v provozu?Děkuji!
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
Odpovědět