vzduch v naftě
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: ned 03. črc 2011 15:59:35
vzduch v naftě
Čau mám problém se vzduchem na přívodu nafty do filtru při nastartování vidím v průhledné hadičce bublinky vzduchu (nafta nepadá) při jízdě např.na třetí rychlostní stupeň a otáčkách necelých 2000 za min při stálé jízdě auto cuká po přidání plynu a zařazení dalšího stupně nebo při jízdě nad 90km za hodinu se cukání neprojevuje.Máte někdo s tímto problém zkušenosti? PS:2.1TD
2.1 TD dobrej motor
Re: vzduch v naftě
Čus, měl jsem podobný problém u XM 2,1TD. Závada byla na ohřívači nafty. Pokud si dobře pamatuju, bylo to na pravém boku motoru při pohledu zepředu. Tehdy jsem to vyřešil vyřazením toho ohřívače. Zkus se podívat
Xantia kombi HDi 80kW
Diagnostika Lexia Praha - Zásmuky
Diagnostika Lexia Praha - Zásmuky
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: ned 03. črc 2011 15:59:35
Re: vzduch v naftě
Já bych řek, že na Xantii přihřívač zezadu motoru není, to bylo na starém Xm s Bosch. Xa 2,1 s Epicem má vyhřívanej bakelit- filtr jak 1,9td zepředu na motoru.
Re: vzduch v naftě
Nebudeš mít vzadu nad nádrží špatně těsnící koncovku palivového vedení do sacího koše? Nebo už jsem taky viděl bublinky až od cca 1/3 paliva,(tedy když plovák v nádrži ukazoval 1/3 nádrže) byl zapráskaný sací koš v nádrži.
Nevím jaké máš palivové vedení pod autem, ale byla by taky možnost koroze kovových trubiček, první fáze je právě přisávání vzduchu, druhá fáze, po dojetí loužička nafty, třetí fáze, už to nechytne. Možná nejlepší cesta by byla, odpojit palivové vední, zazátkovat na konci, zatlakovat vzduchem a klasika, mýdlová voda, kde jsou bublinky, tam je i netěsnost
Pokud je kovové, neváhal bych a nahradil jej plastovým, dnes jsou plastová vedení paliva běžná jak na benzínech, tak i dieslech, jejich výhodou je daleko menší náchylnost ke korozi, pochopitelné, snažší manipulace při montáži, vysoká odolnost při mechanickém i chemickém namáhání a nepoměrně nižší vnitřní odpor pro procházející médium.
Nevím jaké máš palivové vedení pod autem, ale byla by taky možnost koroze kovových trubiček, první fáze je právě přisávání vzduchu, druhá fáze, po dojetí loužička nafty, třetí fáze, už to nechytne. Možná nejlepší cesta by byla, odpojit palivové vední, zazátkovat na konci, zatlakovat vzduchem a klasika, mýdlová voda, kde jsou bublinky, tam je i netěsnost
Pokud je kovové, neváhal bych a nahradil jej plastovým, dnes jsou plastová vedení paliva běžná jak na benzínech, tak i dieslech, jejich výhodou je daleko menší náchylnost ke korozi, pochopitelné, snažší manipulace při montáži, vysoká odolnost při mechanickém i chemickém namáhání a nepoměrně nižší vnitřní odpor pro procházející médium.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: ned 03. črc 2011 15:59:35
Re: vzduch v naftě
Čus Čerte prosimtě ta koncovka na té nádrži tu najdu pravděpodobně zespod u vícka nadrže? Stav palivového vedení jsem neskoumal juknu nato dik za radu.
2.1 TD dobrej motor
Re: vzduch v naftě
Bx to mělo pod zadními sedáky, víčko v plechu a pod ním byly hadice napojené na sací koš, xantušku jsem zatím nekuchal
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: ned 03. črc 2011 15:59:35
Re: vzduch v naftě
Čau otevírám znova toto téma,jelikož jsem nenašel žádné viditelné porušení v přívodu paliva a tak mám jěště jednu otázku.Na internetu jsem našel odkaz od majitele xa 2.1td,který měl podobný problém a řešil ho přetěsněním palivového filtru (né samotné vložky jeho uložení na držáku)jak to mám demontovat?nebo mi poradtě jak mám tuto opravu provést.PS:nechápu proč pod pal.filtrem je těsnění
2.1 TD dobrej motor
Re: vzduch v naftě
Pod palivovým filtrem je skutečně těsnění, teda jestli máš ten bakelitovej nad termostatem. když povolíš na vršku ty 4Imbusy, zvedneš víčko a dáš si bokem filtr, uvidíš uprostřed dole šroub M8. Po jeho odšroubování se dostaneš ke zvednutí koše a k takzvanému náhřevu paliva, není to nic jiného než pár závitů v hliníkovém odlitku klece termostatu a vrchní ,,zátkou,, je spodek filtrklece. Právě mezi dnem filtrklece a hliníkem je Okroužek, který občas ztvrdne a může dovolit přisávání vzduchu, nebo i úniky paliva.
p.s. na filtru je taky těsnění, tak ho neztrať
p.s. na filtru je taky těsnění, tak ho neztrať
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat