Přehřívání

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
evlo
Příspěvky: 53
Registrován: pon 19. bře 2012 22:22:26

Re: Přehřívání

Příspěvek od evlo »

Nevíte o někom/Je tu někdo kdo by byl schopný dojet mě vyměnit termostat na xantii (automat, 2000, v6 24v) do Žabčic u Brna, tento nebo příští víkend. Samozřejmě zaplatím. Ale je tak nějak potřeba to udělat na místě nebo můžu přijet do 10km+- než se to začne vařit, ale pak to zase bude několik hodin chladnout. Jak jde vidět - jde mě ale o ekonomické řešení opravy, protože nechat auto odtáhnout do citroenu se mě prostě nevyplatí. Náhradní termostat mám.
vikicv
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26. čer 2011 21:39:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od vikicv »

Nejekonomičtější bude self service done by own hands :lol:
Něco jsem ti našel:
http://www.406coupeclub.org/Services_TechGuides.asp?DocID=39
(snad je to ten bazmek co chceš vyměnit)

Filtrbox, vč. senzoru klidně odpoj hned, pak to můžeš nastartovat s odkrytou škrtící klapkou a prostorem okolo termostatu, viz. první obrázek v odkazu. A pozor na mouchy, ať něco nenasaješ :!:
C5 II V6 Break,LPG,Aisin 6st,LeatherPack,NaviDrive,JBL,BiXenon,Panorama
evlo
Příspěvky: 53
Registrován: pon 19. bře 2012 22:22:26

Re: Přehřívání

Příspěvek od evlo »

Za navod dekuji, ale na xantii je daleko mene mista, proto jsem usoudil, ze to ja se svym vybavenim nezvladnu. Napriklad je tam hydraulika a dale pak take tahlo od volice prevodovky. Nepotrebuji uplne nejekonomictejsi reseni, ale jen odtah do Brna standardni odtahovkou vyjde na vice nez 2000kc.
evlo
Příspěvky: 53
Registrován: pon 19. bře 2012 22:22:26

Re: Přehřívání

Příspěvek od evlo »

Tak nakonec jsem to vymenil precejen sam, docela me samotneho prekvapilo, ze jsem to zvladl.
Otazka je jak moc dobre, stale me totiz blbnou ty sahary a uz si nemyslim, ze je to relatky, tedy jsem primo presvedcen, ze realatky to neni (dokonce jsem je vymenil :) ) a ani soucastkou do ktere se zasunuji. Bezi na rychlejsi stupen i kdyz jedu treba 90 a to neni moc prijemny zvuk. Pocitam, ze vnekovni teplotou to asi nebude a ani teplotou motoru, protoze se vypnou hned po vypnuti zapalovani. Pri montazi jsem si vsiml, ze hnedy konektor co je v trubce co vede k te trubce s termostatem zezhora je takovy "zkorodovany" (i kdyz je to plast). Nevite nekdo jaka je presne ta logika spinani sahar?

Sahary na vypinani a zapinani klimy nereaguji. Po nastartovani nebezi a podle ceho se ridi sepnuti na dvojku nevim, nedari se me to vykoumat.

Vim, ze by se meli sepnout na prvni rychlost kdyz bezi klima, mozne je ze klima se spina kdyz nastavim ofuk okna, ale toto se nedeje. Dale se urcite zapina kdyz teplota prekroci 100 stupnu na druhy stupen, k tomu take nejspis nedojde.

Kdyz jsem mel vsechny konektory odpojene a vyndany termostat a otocil do druhe polohy klicku aniz bych nastartoval, tak se take sahary seply na rychlejsi rezim. K cemuz vubec nevidim duvod, ale zrejme to bylo vyhodnoceno jako extremni stav, tj. maximalni (nekonecna) hodnota nejakeho cidla. BTW jestli se divite proc jsem to delal, tak proto, ze k demontazi termostatu je potreba demontovat i tahlo razeni automatu :shock:

Jeste me napadlo, ze nejake to teplotni cidlo se po mem zasahu kalibruje a tak vraci zatim kraviny a tutiz bezi sahary naplno.

Pripadne jestli by to mohlo byt tim, ze system je zavzdusneny? Okruh s otevrenym termostatem jsem nijak zvlast neodzvdusnoval, ale okruh se zavrenym ano.

A posledni co me napadlo je, ze jsem to testoval pri venkovni teplote 41 stupnu, ale podle toho se asi spinani neridi, navic kdyz xantie prece dlouho delali v iranu/ku ci kde, kde asi teplo maji.
pajkiin
Příspěvky: 9
Registrován: stř 01. úno 2012 20:08:36
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od pajkiin »

jen pro info řešil sem uplně stejnej problem,začal sem termostatem,pak pumpou a chladičem,rele na sahaře atd.. auto se hřálo a hřálo,nakonec sem zjistil že když nesvítím auto se tolik nehřeje nakonec sem zjistil že pokud vše vypnu je teplota skoro ok. natahl jsem jinou kostru přímo na motor a od tý doby mam klid. podotýkám že auto bylo několikrát v ruzných servisech. tak že skus nejlevnější řešení a dej jen na zkoušku další kostru od motoru přímo na baterii a uvidíš.
evlo
Příspěvky: 53
Registrován: pon 19. bře 2012 22:22:26

Re: Přehřívání

Příspěvek od evlo »

U me je to vsechno OK, proste jsem si rikal, ze by se sahary nemeli tocit na max, ale venku bylo 41, tak asi meli,
evlo
Příspěvky: 53
Registrován: pon 19. bře 2012 22:22:26

Re: Přehřívání

Příspěvek od evlo »

Stejne to proste pri cukackach do kopce nebo jizde brzda plyn 100 stupna da, je mozne, ze jeste budou furt ty relatka vadne, ale pri 100 to spusti vetrak a vic to neleze. Takze fajn, par tisic najeto bez problemu. Nicmene jsem tam dal jen destilku a ted bych to pred zimou potreboval vychytat, takze by me zajimalo jestli do xantie s esj9 nalit g48 ci neco jineho?
Tom169
Příspěvky: 54
Registrován: stř 29. čer 2011 9:57:58
Kontaktovat uživatele:

Přehřívání

Příspěvek od Tom169 »

Dobrý den, mám takovej problém, když jedu míň jak 50/h auto se začne přehřívat, dojde to až na cca 100 stupňů, zde se mi zapíná sahara... Nebo když zastavím(zapnutý motor), teplota okamžitě letí nahoru, opět až na oněch sto... Chladič je měněný, voda mi nikde nemizí, i termostat je nový s termospínačem. Nenapadá někoho co by to mohlo způsobovat? Dík moc za odpovědi.
X2 1,8i 66Kw, r.v. 1998
Tom169
Příspěvky: 54
Registrován: stř 29. čer 2011 9:57:58
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od Tom169 »

Tak to nakonec byla vodní pumpa. :-)
X2 1,8i 66Kw, r.v. 1998
Odpovědět