Přehřívání

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
evlo
Příspěvky: 53
Registrován: pon 19. bře 2012 22:22:26

Přehřívání

Příspěvek od evlo »

Ahoj,

asi před dvěma měsící jsem uvařil auto - V6 24V automat, po dvou měsících konečně opravil a ujel cca 250km bez problému. Za pomoc děkuji PatAmat a Jirkovi z kmcentrum ve V. Mýtě.
Druhý den jsem zase chtěl jet, ale po 15km lezla teplota nesmyslně vysoko.

Zkoušel jsem sahary a přepínají na vyšší rychlost jak mají. Rozbíhají se už po startu i při vypnuté klimě, relé jsem zkoušel očistit, ale nepomohlo to, takže je vyměním, každopadáně ale k chlazení fungují. Co jsem zkoušel na místě přidávat při zahřátém motoru, tak při přidání plynu klesne trochu teplota a po chvíli se vrátí. Pak pří jízdě jsem mírné poklesy teploty jakmile je kolem 90 sledoval taky. Olej vodě není. Voda v oleji, resp. emulze na ani pod víčkem oleje také ne. Nenašel jsem hadici která by šla při zahřátém motoru zezhora zmáčknout, tak nevím jestli to do ní tlakuje nebo ne.

Ještě mě pak napadlo, že by to třeba mohl být nějaký konektor, ale ty co jsou vidět zezhora jsem prošel a jsou zapojené a při montáži expanzky jsem si dal celkem pozor abych na nějaký co jsem kvůli přístupu vypojil nezapoměl.

Napadlo mě, že bych dal autu ještě šanci, že by to mohlo být termostatem. Co myslíte? A kde na tom motoru termostat vlastně je. Z obrázku na http://service.citroen.com/docapv/affic ... ct=FCT0512 mě to není vůbec jasné.
Naposledy upravil(a) evlo dne pon 04. čer 2012 12:47:01, celkem upraveno 2 x.
DukeVanZoom
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34

Re: Přehřívání

Příspěvek od DukeVanZoom »

Jen pro info, kdybys chtel druhy motor V6 24V z Xantie rv 2000 tak je k dispozici (už bez automatu) - xantie byla bourana na bok (sloupek B)
Xantia II '99 Break HDi Exclusive
Obrázek
Uživatelský avatar
Technik
Příspěvky: 92
Registrován: ned 26. čer 2011 15:46:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od Technik »

Možná blbá otázka, ale vodní pumpa je v pořádku? Mi příjde, jako by buď špatně otvíral termostat nebo pumpa špatně hnala vodu. Ale čert ví, jen hádám. :|
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima
evlo
Příspěvky: 53
Registrován: pon 19. bře 2012 22:22:26

Re: Přehřívání

Příspěvek od evlo »

Pumpa me napadla, resp. pumpa + remen, ktery je starsi, ale voda v expanzce je dost horka, nevim jak jinak zjistit funkci pumpy, protoze proste u te v6 neni jak zezhora sahnout na hadice a nespalit si ruku, alespon jsem neprisel na to jak. Nejake napady jak oboje overit?

Navic 15km me prijde docela dost na to aby se motor bez cirkulace vody ohral na 90, ale nedokazu to objektivne zhodnotit.
mevi
Příspěvky: 142
Registrován: ned 26. čer 2011 14:22:28

Re: Přehřívání

Příspěvek od mevi »

no a proč na zkoušku nevyhodíš airbox? pak se k hadicim dostaneš pohodlně... a pokud te tohle nenapadlo tak se do toho termostatu vubec nepouštěj a dej to někomu kdo se V6 neboji u V6 je termostat jebacka klidne i na 2 hodiny když to pujde blbě...a nebo zkus zapnout topení jestli fouka teplej vzduch?
Dude
Příspěvky: 11
Registrován: ned 26. čer 2011 20:25:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od Dude »

Topí? Chladič je po X km teplej/studenej?
Xantia Break 2.0 16V - LPG, '99
evlo
Příspěvky: 53
Registrován: pon 19. bře 2012 22:22:26

Re: Přehřívání

Příspěvek od evlo »

Pochopi motor (nebo tedy ECU) kdyz bude jezdit/bezet bez airboxu a filtru vzduchu? Aby hodnoty MAF nebo cim si to meri nelitali nekam mimo.
vikicv
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26. čer 2011 21:39:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od vikicv »

evlo píše:Pochopi motor (nebo tedy ECU) kdyz bude jezdit/bezet bez airboxu a filtru vzduchu? Aby hodnoty MAF nebo cim si to meri nelitali nekam mimo.


Umí to bez filtrbox, bez teploty nasávaného vzduchu (tj. čidlo u filtrboxu). MAF tam není.
Je tam jeno čidlo podtlaku v sání a to je za škrtící klapkou, tedy neovlivněné.

Dolívám tak olej do automatu (přístup pod filtrboxem, filtr box musí ven) při nastartovaném motoru.
C5 II V6 Break,LPG,Aisin 6st,LeatherPack,NaviDrive,JBL,BiXenon,Panorama
evlo
Příspěvky: 53
Registrován: pon 19. bře 2012 22:22:26

Re: Přehřívání

Příspěvek od evlo »

1. Mam odpojit z filtrboxu i ten konektor nez nastartuji nebo ne? Z prispevku vikicv jsem pochopil, ze bych to odpojit mel, ale nejsem si 100% jisty.
2. hadice by meli byt mekke i pri 90stupnich, ze? To je jediny zpusob jak zjistim tlakovani.
3. Vede k termostatu nektera z tech hadic pod filtrboxem? Tak bych mohl zjistit jak termostat vlastne otvira podle jeji teploty.
4. Nemuze to byt cele proste zavdusnenim a vadnym vickem? To jsem trubka zapomel koupit nove a system jsem ani nijak neodzvdusnoval po vymene te expanzky. Ani nevim jak se to dela. Muj plan je nechat to bezet s otevrenym vickem expanzky nez voda nejak zadne ztepla, ale nevim jak moc je to korektni postup. Ta expanzka me prijde jako nejvyssy misto chladiciho systemu.

Filtrbox je mozna spravne airbox, neznam korektni oznaceni

EDIT:
- pri cca 90 stupnich jdou hadice uplne vpohode mackat
- auto topi jak svina
- dolni jde zmacknout hadice lepe
- kdyz je to trochu schladne, 60 stuplnu treba a necham otevrene vicko expanzky tak zmacknutim hadice se zvedne hladina a pri otevrene expanzce jsou ty hadice mackat o trochu lepe
- v expanzce je voda zahrata
- v hadicich pri mackani necitim proud vody, kdyz jsem mel drive bavoraka, tak tam citit proud vody byl, ale to bude spis o pouzite sirce hadice
- kdyz to drzim bna 2000otackach a pustim plyn, tak muzu videt jak rucicka teploty hybne dolu a zpet nahoru
- sahary jsou vadne, protoze se na 1 zapnou chvili postartu a na 2 nahodne (resp. asi pri zvyseni otacek), ja vul zapomel koupit ty relatka, ale myslim, ze pri volne plynule jizde po okresce by jednicka stacit mela
- tak pri 90 a kousek je ta spodni hadice studena a chladic taky zrovna 100 stupnu nema
+ ze service.citroen.com me prijde, ze hadice co je studena vede od termostatu k chladici

Otazka ted je jak to zbastlit tak abych odjel, protoze termostat dnes nesezenu :)
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

V první řadě bys měl ověřit, zda ti nelže čidlo a budík teploty. Na nouzovou jízdu lze termostat vyndat, a jet bez něj, to že jdou zmačknout hadice, je plus, je vidět, že není usmahlý těsnění, nejde ti kompresní tlak do vody. Nejlíp zjistíš cirkulaci vody buďto přes průhlednou hadici nebo za pomocí šíření tepla v hadicích, pokud bez termostatu jde teplo hned do chladiče, pak vodní pumpa bude O.K. každopádně, pokud jsi to uvařil a dělali jste motor, byla chyba nechat původní termostat, po uvaření se temostat následně otevírá při daleko vyšší teplotě než byla ta na kterou byl nastavený z výroby.



p.s.nevím jestli V6 má jeden nebo dva termostaty, ale některé vozy mívají dva, a to proto že jsou dvě hlavy, dva zdroje vysokého tepla.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Odpovědět