Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
punx
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 15. zář 2011 11:00:52
Kontaktovat uživatele:

Houpání otáček a samovolné přidávání plynu X1 2,1TD

Příspěvek od punx »

Zdravím. Mám problém se svojí Xantuší. Někdy po nastartování začne houpat volnoběh, a to směrem nahoru, není problém aby otáčky vyběhly i na 5000. To samé se mi někdy stane při jízdě, většinou jen do doby než se ohřeje motor. Nedělá to vždy, je to neodhadnutelné. Nevíte prosím někdo co s tím?
Citroen Xantia 2,1 TD Break, r.v. 1996
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání otáček a samovolné přidávání plynu X1 2,1TD

Příspěvek od Derby-Senda »

Měl sem stejnej problém na hdi v potenciometru plynu pokud je na 2,1 taky je problém v něm prvně bych prostříknul konektor
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
punx
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 15. zář 2011 11:00:52
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání otáček a samovolné přidávání plynu X1 2,1TD

Příspěvek od punx »

Díky za radu zkusím to.
Citroen Xantia 2,1 TD Break, r.v. 1996
šedivák
Příspěvky: 2
Registrován: pát 16. zář 2011 9:28:33

Re: Houpání otáček a samovolné přidávání plynu X1 2,1TD

Příspěvek od šedivák »

Je to zeleným čidlem teploty. (na pravém boku hlavy motoru) Na 100% - je to známá věc na 2,1TD.
XA I Break - 2,1TD
punx
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 15. zář 2011 11:00:52
Kontaktovat uživatele:

Re: Houpání otáček a samovolné přidávání plynu X1 2,1TD

Příspěvek od punx »

Díky za radu. Bylo to opravdu čidlo na motoru. Děkuju moc.
Citroen Xantia 2,1 TD Break, r.v. 1996
Váňa
Příspěvky: 11
Registrován: pon 27. čer 2011 8:20:08
Kontaktovat uživatele:

Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od Váňa »

Asi týden mám problém s volnoběhem. Při teplém motoru, když zastavím, na volnoběh začne motor jít na 3 válce. Dělá to jen chvíli. Potom jde zase na 4 a po chvíli zase na 3.Takto se to střídá po cca 15ti vteřinách.Studený to nedělá. Při sebemenším přidání plynu jde normálně. Za jízdy jde normálně s plným výkonem i v zatížení. Zatím jsem jen prohlédl přívod nafty, jestli to někde nenasává vzduch a je to v pořádku. Mám všude část průhledné hadičky, pro tento případ. Kontrolka motoru se nerozsvítí, tak to asi v ovládání čerpadla nebude. Jestli měl někdo tento problém, tak se ozvete.
Ivan
Xantia 2,1 TD Combi
Kapitán
Příspěvky: 207
Registrován: ned 26. čer 2011 12:41:32
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od Kapitán »

Nevím,v tomto jsem laik,ale poslechem obdobně jako u lékaře poslech plic,zjistit který válec zlobí (bude mít jiný zvuk) a pak zjistit proč.Osobně bych si myslel že je špatný vstřik ale jak píšu jsem laik a toto je moje úvaha!!
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
rasmus
Příspěvky: 1
Registrován: pát 28. pro 2012 15:48:01

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od rasmus »

Zdravím,mám stejný problém s volnoběhem jako ty,zkoušel jsem vyměnit to zelené čidlo na hlavě motoru,ale
dělá to stále :oops: už nevím co s tím.......
Xantia break 2,1td 98"
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Zkus ve volnoběhu postupně povolit a opět utáhnou trubku vedoucí naftu do vstřiku u jednotlivých válců. měl bys poznat na zvuku chodu, který válec zlobí, pokud jsi povolil válec co je v pořádku bude tendence motoru chcípnout, u zlobivého, nebude změna.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
MisoF
Příspěvky: 3
Registrován: ned 01. dub 2012 15:50:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od MisoF »

Zdravím, mám X2 2.1 TD. Skákal mi voľnobeh ako keby vynechával 1 valec, po pridaní plynu sa otáčky zrovnali. Ak som dlhšie stál na voľnobehu zhasol mi motor a zasvietila kontrolka motora. Diagnostika ukazovala chybu polohy rotora čerpadla. Dávalo to dve čísla jednu očakávanú hodnotu a druhú skutočnú (myslím, že boli tak nejako označené). Nad 1000 otáčok bol rozdiel hodnôt nulový, max. 1. Pri voľnobehu a nerovnomernom chode motora bol rozdiel hodnôt zhruba 7 až 8. Po zvýšení otáčok sa hodnoty aj chod motora zrovnali. Mne pomohlo pretesnenie aktuátorov na čerpadle (EPIC).
Snáď to pomôže.
Mišo
X2 Break, 2.1 TD, 6-guľa
Odpovědět