Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Váňa
Příspěvky: 11
Registrován: pon 27. čer 2011 8:20:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od Váňa »

Tak vyřešeno.
Jel jsem na diagnostiku do značkového Citroenu a ta ukazovala několik závad na Lucas čerpadle. Mechanik byl názoru, že to problémové čerpadlo je nevyzpytalelné. Nesouhlasím! Mám najeto 294 tis. km a je asi 100tis. po přetěsnění a šlape v pohodě.
Tak jsem zašel za starým soukromníkem praktikem a ten poslal vstřiky na opravu a seřízení . Tam zjistili, žejsou všechny částečně přidřené. Měli najeto cca 185 tis. km a při dnešní naftě s obilím to stačí.
Nová sada vstřiků za 3400kč aje to v cajku.
Poznatek- jakmile se projeví něco s dodávkou paliva a chodem motoru, registr závad hlásí poruchy čerpadla bez přesné specifikace (poles tlaku,snímač polohy ap.)Podle toho se nedá závada přesně určit.
S pozdravem Ivan
Xantia 2,1 TD Combi
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od Majk.Z »

Ahoj lidi, chtěl jsem se zeptat... Na 2.1 TD P8C s Lucasem mám takovou zvláštní závadu, nikde jsem nenašel, čím by to mohlo být...

Když natočím studený motor, není problém, když se ale zahřívá a zastavím třeba na křižovatce, tak začnou,houpat nepravidelně otáčky zhruba v rozmezí 650 - 1000 ot./min až tak, že občas chcípne. Pokud motor vypnu sám, jde celkem dobře natočit, pokud chcípne sám, tak jak při nažhavení, tak bez žhavení jde natočit jen s plynem, bez plynu chytne a hned chcípne. Po důkladném zahřátí jde občas bez problémů a občas jakoby zaškobrtává (v rozmezí max 50 ot. A je to nepravidelné).

Při jízdě neškube, jede jak z praku (v rámci možností, nehoním ho studený, ale jede v normě, jak jsem zvyklý a při zahřátí trhá asfalt) a nezakouří.

Čidlo teploty bylo měněno v březnu a je na něm cca 3000 km (vyvařoval jsem, tak se moc nejezdilo). Bublinky do čerpadla už taky nejdou (dělalo mi to i v březnu, ale přišel jsem na to, že si to přisává vzduch a po opravě to bylo dobrý a na to mi lexie furt psala, že je v háji čidlo polohy vačky v čerpadle, po opravě už ani ťuk), čerpadlo bylo před rokem a půl a 20000 km opravované a přetěsněné (v háji vačka předvstřiku). Lexie mi v paměti závad vyhazuje trvalou poruchu EGR (mám zaslepenou hadičku podtlaku, ale před tím mi to nepsalo) a do live hodnot se blbě podívám při jízdě, protože mám na noťasu v háji baterku... Chci zkusit vyměnit palivák (dělám vždy před zimou, ale moc si od toho neslibuji) a udělat přepadový test vstřikovačů ( taky si moc neslibuji, v háji vstřik by asi vypadal jinak), ale absolutně mi docházejí nápady... Tohle vypadá na problém spíš s řízením motoru, než mechaniky...

Jo, začalo to dělat po natankování u jiné čerpačky (omv), tak jsem po částečném vyjetí dotankoval půl nádrže u obvyklé a je to furt stejné. Piliny mi z čerpadla nejdou (na zpátečku jsem si dal pro sichr malý filtřík) Jestli už jste se s tím setkali budu vděčný za každou radu... :-(
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od Derby-Senda »

2.1Td neznám ale napadá mě lambda jesi tam je, řeším tet podobný problém na nivě jede dobře jen na volnoběh hází otáčkama a občas chcípne a dle pročítání fora se domnívám že na vině je labda páč studený motor se řídí dle pevných hodnot v pc a ohřáty pak podle lambdy, na test ji zkusím odpojit jak se motor zachová vyčteno z fora o benzínové nivě
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od Majk.Z »

Ne-e, 2.1 TD určitě lambda sondu nemá. A nejsem si jist novými auty, ale na žádném nafťáku (ani na C5 2.0HDi 80kW) jsem zatím lambda sondu neviděl...
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od Derby-Senda »

Jo to je fakt na hdi ji taky nemám
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od Majk.Z »

Tak už jsem po pauze přišel na to, čím to je... Zkusil jsem vyčistit "váhu vzduchu" (ten senzor množství vzduchu, který je na trubce před rozbočovačem sání) a podstatně se to srovnalo. Ale ne úplně. A to už přičítám jinému průseru, ze kterého mám děs a hrůzu. A to, že prdla hlava... Auto za žádných okolností nehoním, nechám jej pořádně prohřát a ani po prohřátí ho nějak nehoním. Problém je, že cca posledního třičtvrtě roku jsem nucen jezdit krátké trasy (cca 10 km), kdy se motor nestihne pořádně prohřát. No a předevčírem jsem našel olej ve vodě a mírné probublávání do expanzky. Voda mizí velmi pomalu, ale nevím, kam se ztrácí, protože z výfuku to rozhodně nehulí. Nedělám si naděje, že by odešlo jen to vrstvené kovové těsnění pod hlavou...

Takže se ptám, až sundám hlavu a zkouknu, kde by mi ji popř. v JČ kraji rychle natlakovali, popř. svařili, cca do týdne? Autem potřebuji jezdit. To je asi zbožné přání...
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
brodyss
Příspěvky: 40
Registrován: pon 29. črc 2013 19:20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od brodyss »

V Suchem Vrbnem sidli pan Oupor, ten mi ji nechával tlakovat a rikal, ze zavarit taky neni problem, coz nebylo třeba. Je na netu, melo by tam byt i číslo
Xantia 1,9 TD Berline 1999
Uživatelský avatar
Romik
Příspěvky: 8
Registrován: pon 11. kvě 2015 20:51:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný volnoběh 2,1 TD

Příspěvek od Romik »

Prosim o vcera me zacal kolisat volnobeh a celkem i na vysoke otacky pri zahratem motoru a delalo to i za jizdy musel jsem pockat tak 10 minut nez to prestane chvilku to slo a pak to zase zaclo v cem je zavada ???diky
marian.hutira
Příspěvky: 38
Registrován: pon 27. čer 2011 9:33:29

Re: Houpání otáček a samovolné přidávání plynu X1 2,1TD

Příspěvek od marian.hutira »

Ahoj.

Táto nepríjemnosť sa nám objavovala na aute sporadicky niekoľko krát za rok (2-3x). Dodnes si nie som istý čím to je. Pred pár dňami sme auto predali. Ako naschvál sa to novému majiteľovi prejavilo dnes, keď išiel na prepis. Pritom nám sa to neprejavovalo už dlhú dobu (viac ako pol roka určite). No, bolo veľmi nepríjemné mu to vysvetľovať.

Po debate mám určité vysvetlenie. Z príspevkov tu vo fóre existuje podozrenie na zelené čidlo teploty, zadieranie čerpadla, či vadné vstrekovače (tiež sa vraj zadierajú - asi oderky z toho čerpadla?).

Podľa mňa to nebolo snímačom teploty. Stávalo sa to v lete, v zime, studený motor, teplý motor. Pokiaľ snímač teploty bude "blbnúť", tak vám bude špatne ukazovať teplotu, zrejme ovplyvní spotrebu, bude zle spínať sahary a v návaznosti na to aj klimatizáciu a jej vplyv na sahary. Toto ale na našom aute je v poriadku.

Zostáva teda zadieranie čerpadla (a následne vstrekovačov?). Je smutne známe, že sa už predáva oveľa suchšia nafta než pred XX rokmi, ale predpísané normy spĺňa. Prečo je to tak, to teraz nie je dôležité, proste je to fakt. Niektorí to riešime tak, že si do nafty pridávame ešte aditívum a tak si ju "omastíme". Pred pár rokmi nám naviac trochu pomohlo, že do nafty dávajú tú bio zložku (MERO). Nemáme ju radi kvôli dotáciám a tiež obave ako zaregujú 15 a viac ročné tesnia palivovej sústavy, ale určite omastí naftu. My sme do Xantie tankovali naftu a pridávali aditívum VIF (letný, zimný).

Nový majiteľ to nevedel a dotankoval bežnú naftu na Benzine. O aditíve som mu pri predaji nehovoril, všetko sa hneď nedá pripomenúť. Preto si myslím, že skutočne to čerpadlo EPIC (aktuátory) má problém len s obyčajnou naftou. Ťažko sa to dokazuje. Kombinácia veku, opotrebenia a suchej nafty má zrejme vplyv na správny chod čerpadla EPIC Lucas. Asi ostatné čepadlá bývajú odolnejšie a znesú aj suchú naftu, tam sa to neprejavuje.


Marián
punx píše:Zdravím. Mám problém se svojí Xantuší. Někdy po nastartování začne houpat volnoběh, a to směrem nahoru, není problém aby otáčky vyběhly i na 5000. To samé se mi někdy stane při jízdě, většinou jen do doby než se ohřeje motor. Nedělá to vždy, je to neodhadnutelné. Nevíte prosím někdo co s tím?
Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998
Odpovědět