Stránka 1 z 3

Řemenice klikového hřídele

Napsal: ned 09. zář 2012 12:36:36
od donlines
Zdravím, nakoupil jsem si sadu rozvodáku a pumpu z autodilyhulin.cz za skvělou cenu, ale teď mi servisák řekl, že se u HDI mění i řemenice. Je to doopravdy nutné? Mám najeto 250 000. Na autodílech Hulín ji také nemají, tak jsem z toho vydedukoval, že po ní asi není taková sháňka.

Re: Řemenice klikového hřídele

Napsal: ned 09. zář 2012 13:19:50
od Topp
Taky jsem slyšel že se mění komplet i s řemenicí, ale spíš bych to viděl na snahu servisáka obohatit si kapsu. Vyměň to co máš v sadě a dál neřeš. Pokud Ti to bude i potom dělat brikule, teprve řeš. Zkus se poptat mistra PaMa. To je takovej pánbůh mezi Xantiaky :)

Re: Řemenice klikového hřídele

Napsal: ned 09. zář 2012 13:38:29
od donlines
Já si taky myslím, že je to zbytečné, ale nejsem servisák... Každopádně mi v motoru v tahu kolem 2000 ot./min cvrdliká, ale nedokážu přesně určit odkud to vychází. Jeden říká, že to může být kladka od plochého řemenu, druhý, že vstřik a třetí, že rozvody. Tak teď babo raď :lol:

Re: Řemenice klikového hřídele

Napsal: ned 09. zář 2012 17:39:11
od Derby-Senda
Pravděpodobně myslel řemenici drážkovaného řemene mění celkem často podle mého ji bobo bude mít jen není v eshopu už se to tu řešilo a na foru nebo v článcách bude návod jak otestovat zdali je potřeba ji měnit ale už sem vyděl na passatu V6 Tdi po výměně rozvodu se rozletěla řemenice a motor se potkal bohužel řemenice má v sobě neštastně díry hold němci no a ještě k tomu bylo auto bouraný na předek

a k tomu cvrlikání třebas to muže bejt turbo nebo vršek hydrošteli neřešil bych a jezdil ja mám stejnej problém po tom co mi motor běžel několik minut bez oleje ale už 40tis jezdí bez problému

Re: Řemenice klikového hřídele

Napsal: ned 09. zář 2012 17:45:54
od xantiauto
No ja som asi tak pred mesiacom odstavil vozidlo. Prišiel som asi tak o hodinu, natočím a ozval sa rachot. Motor normálne bežal, ale raz svietila kontrolka dobíjania, raz zhasla. To isté hydraulika a stop. Otvorím kapotu, nepríjemný zvuk a remeň raz stojí, raz ide. Pozrel som kde to rachotí, a bola to hlavná remenica na kľuke. Je z niekoľkých dielov a posledná časť, čo ju drži je pár hlíníkových výstupkov. Takže guma vo vnútri sa pretrhla a ten hliník to zbrúsilo. Našťastie som ju ihneď zohnal a dokonca z poriadnou zľavou. Stojí cez 100€ , ale zohnasl som novú za 60 .
Takže meniť pri výmene remeňov asi nie, ale v každom prípade askontrolovať a pri zistení vôle vymeniť. Ak odíjde na ceste, nejde nič. Ani hydraulika, dobíjanie a ani servo riadenia.

Re: Řemenice klikového hřídele

Napsal: ned 09. zář 2012 18:17:30
od chico
Mám druhou Xantii a měnil jsem už na obou. Jedna se přetočila na silentbloku a přeskočili rozvody(zjistili jsme to pozdě a nepoznačili,takže jsem musel koupit u Boba novou) a na druhé Xantii jsme při výměně rozvodů zjistili,že drážkový řemen zbrousil do řemenice rýhy a šoupal se o ni. Tak následovala další výměna,tentokrát to bylo snadný,protože jelikož se nesundavali rozvody,použili jsme tu první přetočenou.Nevím kolik máš nalítáno, ale já měl na první asi 165tis a na teď mám kolem 215tis.

Re: Řemenice klikového hřídele

Napsal: ned 09. zář 2012 20:00:54
od Jackal
Na hadovi se řemenice nemůže protočit. TEdy za předpokladu že tam někdo nedal řemenici která tam nemá být. Ten "křídový" test taky není moc průkazný. Může být utržená řemenice jen částečně jak se to stalo mě a označení je k ničemu.
Obrázek Tady ta by tam měla být.

U mě se nic nedělo a pak jen 800 km od domova po startu rachot jako svině. žhavil jsem drát na Hanou Pepínovi který radil shodit řemen příslušenství jestli to nejsou rozvody. Naštěstí nebyly a zjistilo se že je natržená ta gumová část,jen to nebylo příliš vidět. Dříve jsem objevil jeden jev,ale to jsem ještě nevěděl že to je od řemenice kliky a myslel že to dělá dlouho nepoužívaná klima. Levou stranu motoru a hadic okolo jsem měl pokrytou červeným práškem.
Obrázek

Takže následovalo hledání nejbližší dílny s COčkem a vařilo se na cestu zpátky.

Jo tady je ještě foto té staré řemenice
Obrázek

Re: Řemenice klikového hřídele

Napsal: ned 09. zář 2012 21:15:06
od PaM
Jackal píše:Na hadovi se řemenice nemůže protočit. TEdy za předpokladu že tam někdo nedal řemenici která tam nemá být.


To není asi tak uplně pravda, origo původní od citroenu ( aspoň v prvních letech výroby HDi byly i bez těch "vedení" kde to jde zavařit. Byly jen v gumě, hladký plech a utrhly se komplet a protočily se. Ne všichni výrobci tudíž dělají řemenice v tomto zdokonaleném provedení. Jinak nová řemenice se dá koupit ZNAČKOVÁ , žádná čína a pod za cca 1600 - 1700 Kč. Kdo by chtěl poradit kde, napíše mi ...

Re: Řemenice klikového hřídele

Napsal: úte 11. zář 2012 12:17:01
od donlines
Tak jsem se dočetl, že se řemenice mění, protože je odpružená a rázy od klimy ji časem opotřebují. Co když ale nemám klimu? Znamená to, že je tam pevná řemenice? Měnit nebo neměnit?

Re: Řemenice klikového hřídele

Napsal: úte 11. zář 2012 16:57:31
od pedro
Po výměně rozvodů mi vibruje napínací kladka řemene pomocných agregátů. Na volnoběh, když zapnu světla nebo potočím volantem, tak ji slyším ale po přidání plynu se sklidní. Bohužel jsem si to před výměnou neprohlížel, takže nevím jestli je to normální. Řemen je napnutý podle rysky na tělese kladky.