Koupě Xantia

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
koil
Příspěvky: 7
Registrován: sob 17. bře 2012 16:18:32

Koupě Xantie-rada

Příspěvek od koil »

Zdravím vás.Jsem tu nový ale už jsem si pročetl o xantii na tomto fóru i citroeny.cz hodně ale nějak jsem nenašel odpověd na svoje otázky.Chci si koupit xantii hatchback co nejmladší model pokud to půjde (kombika nechci je mi na nic) ale nevím který motor z nabítky si vybrat.Chci jenom benzín 1.8 16v, 2.0 16v,nebo 3.0 24v. Ročně najedu 15000 km tak jedině LPG.Zajímá mě kdo z těchto tří motorů má v plynu a kolik mu to žere plynu na sto km? Dále řeším otázku jestli vzít manuál nebo automat.U toho automatu by mě zajímalo jak je na tom s životností jesti to není šmejd-mám na mysli jestli to není kazivé.Podle dráhy řadící páky automatu to vypadá že je to ten samý tip co se dával do mercedesů-je to pravda že pohází od mercedesu nebo je to vlastní výroba citroen? Xantia 1.8 16v, 2.0 16v se vyrýběli se systémem activa a pokud ne dá se to překopat na systém activa?Viděl jsem na youtube.com jak systém activa maká a to musí být lahůdka řezat zatáčky-nebo je to zbytečné a stačí Hydraktiv 2 ?
vikicv
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26. čer 2011 21:39:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Xantie-rada

Příspěvek od vikicv »

Ahoj, 4.5roku jsem provozoval XaII break 1.8i 16V. V prvním roce jsem předělal na plyn. Ročně jsem najezdil cca 20-25tis.km.

Instalece sekvenčního plynu do 4válce stála 30tis.kč, jezdil jsem za 9.5l LPG/100km. Šetřil jsem cca 1Kč na km. Teď ke konci více v rámci drahých pohonných hmot. Za rok a půl se investice vrátila. Na plyn najeto 100tis.km, tento týden jsem jí prodal...

Nově jsem instaloval LPG do V6, stálo to opět 30tis., najeto mám zatím cca 8tis.km Spotřeba 11.5l LPG/100km. Šetřím cca 1.5Kč na km. Předpokládám do roka se investice vrátí.

Automat se nekazí, pokud v něm předchozí majitel měnil olej... Při výměně se obnoví zhruba 1/3 objemu oleje. Doporučuju po koupi několikrát vyměnit olej např. po 1000km intervalech. Automaty jsou AL4 a 4HP20 (jen pro V6). První jmenovaný má počítadlo - motohodiny - a měl by si říct, kdy je mu potřeba vyměnit olej. Druhý z nich nic takového nemá.

Pokud předchozí majitel olej neměmnil, smrt automatu se dostavuje kolem 200tis.km
Naposledy upravil(a) vikicv dne úte 20. bře 2012 7:12:48, celkem upraveno 1 x.
C5 II V6 Break,LPG,Aisin 6st,LeatherPack,NaviDrive,JBL,BiXenon,Panorama
mevi
Příspěvky: 142
Registrován: ned 26. čer 2011 14:22:28

Re: Koupě Xantie-rada

Příspěvek od mevi »

ahoj ja mam V6 s LPG puvodně automat ted manual LPG stag 300 spotřeba cca 12 az 1litru tata ma V6 automat break spotřeba LPG magicjet a spotřeba podobna je to kus od kusu a o tom na jakeho narazíš plynaře ale ani zkušenej plynař neni zaruka kvality espace III V6 ten samej motor co ma xantie s automatem nam předelali na Stag 300 a nemel vykon a žral 18 litru ale taky ten motor mel 270 nabehano a mohla tam bejt i jina zavada holfi udajně s V6 espacem jezdi za 11 ale co si budem povidat to musi bejt utrpeni proste 13L je na V6 akorat ale upozornuju ze s tezkou nohou.

Jeste pred mesicem jsme meli jeste 1.8 16V combi s AG origo holanskym LPG spotřeba nekde kolem 10 to same ma bracha s kratkou 1.8 16V a mamka na sve nove 1.8 16V

Takze volba je jednoznačna 2 až 3 litry te nevytrhnou a V6 jede podstatne lip. Jinak 1.8 16V se activy nedelay dokonce si troufnu tvrdit ze ani hydroactiv jen obyc.

Je to jen na tobe pokud seš student nebo social co obraci 3x každou korunu a na xantii i LPG si budeš pučovat kup si 1.8 16V Pokud penize neřešíš tak Activa je krasne svezeni ale na 80% jizd s V6 hydroactiv bohate stači.
koil
Příspěvky: 7
Registrován: sob 17. bře 2012 16:18:32

Re: Koupě Xantie-rada

Příspěvek od koil »

Tož zajímavé.Ta 1.8 16v by ten hydroaktiv měla mít pokud je to to tlačítko na přístrojové desce vedle volantu zleva se dvěma šipkama.Jinak xantia 1.8 16v s automatem bude utopie? Jinak doma ještě mám opla omegu kombi rok 2000 (proto už kombi nechci-nevyužiji ho) je to 2.0 16v 100kw ale to auto váží 1620kg a je to znát a taky je tvrdé.Předtím jsem mě omegu sedan rok 1995 taky 2.0 16v na lpg systém HL-propan sekvence magic 2 a to auto když jsem ho koupil žralo 8.5L plynu a potom se bud něco posralo nebo je tu na zlínsku nekvalitní plyn a žralo to stále 10L plynu a to bylo jedno jestli jsem jel jak louda nebo jak prase,ale s váhou 1480kg to nemělo problém a jelo to nádherně a měkost odpružéní se skoro dala přirovnat k xantii kombi se 6 koulemi samozřejmě xantia byla o kousek pohodlnější.Tak mám obavu když vemu 3.0 V6 aby mě to nesnědlo na to ježdění do práce 20km tam 20km zpět... :) Já bych to viděl na ten 2.0 16v ale podle časopisu co testuje auta už nevím jak se jmenuje(mel jsem ho kdysi půjčená od známého) tento motor je hodně poruchoví takže ho vůbec nedopohučovali brát.Nejlepší podle toho testu do xantie je 1.8 16v nebo 3.0 V6.-co si o tom myslíte?O tom automatu uvažuji z toho důvodu že začínám mít problémy s levou noho kord když jedu přes město a musím furt řadit tak mám v koleni křeč nebo se mi stalo že mi křuplo v koleni.Ten manuál bych řešil možná tímto zařízením http://www.rucniovladani.cz/ovladani-spojky
vikicv
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26. čer 2011 21:39:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Xantie-rada

Příspěvek od vikicv »

hydroaktiv je tlačítko zprava od volantu, symbol pružinky.
tlačítko zleva co popisuješ ti zablokuje el. ovládání zadních oken,např. kvůli dětem
1.8i 16V s automatem AL4 existuje
na 1.8i 16V motoru bývá problém s netěsnícími gufery na klice, nic závažného, přetěsňovat se to nevyplatí, dělal jsem to, ale zbytečně, levnější je dolévat olej
C5 II V6 Break,LPG,Aisin 6st,LeatherPack,NaviDrive,JBL,BiXenon,Panorama
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Xantie-rada

Příspěvek od sima »

Čau mám 1.8 16V ročník 98,lpg AG ročník tentýž,spotřeba 9-10 lt,poslední rok spíš těch 10,mám asi v háji lamdba sondu,ale jinak to jede nádherně,na ten plyn je najeto minimálně 180000,skutečnost nevím,já jsem najel 100000 km s jedinou opravou plynu za 3500 kč,to auto se už téměř provozem na plyn "zaplatilo".Jinak do activy bych určo nešel(náklonové pístnice a jiné srandy),ale jinak Hydractiv už se dá a je to síla.Já mám jen obyč,ale nevím,nejspíš bych dnes volil hydractiv pro větší potěchu z jízdy.Motor si musíš zvolit sám,dle toho co preferuje,každý to má jinak...
S tou aut.převodovkou platí co tu psal vikivc-je to jen o dodržování výměny oleje,pak by měla sloužit.
Tak hlavně š´tastnou ruku,na výběr máš dnes moře xantií,jen najít co nejlepší. ;)
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
koil
Příspěvky: 7
Registrován: sob 17. bře 2012 16:18:32

Re: Koupě Xantie-rada

Příspěvek od koil »

Mě u té activie taky děsí ty dvě pístnice protože ta cena je pěkně masná-za to koupím celou xantii.By mě zajímalo jestli se ty pístnice dají rozebrat a případně zgenerálkovat nebo jsou nerozebíratelné? Měl někdo možnost vyzkoušet rozdíl mezi podvozkem hydroaktiv a activa? Jak je moc velký rozdíl mezi nimi při projíždění zatáček? Jinak jsem měl možnost řídit xantii kombi 1.8 16v na lpg ale výkonový rozdíl byl fakt znát mezi xantii a oplem omegou sedan 2.0 16v taky na lpg. Měl jsem i pučeného na chvilku renault espace 3.0 V6 112kw 12 ventil manuál a musím říct že to mělo pěkný odpich a prý s tím jezdí v létě za 7.5l mixu benzín+ etanol 1:1 je to možné?
honza1
Příspěvky: 49
Registrován: ned 26. čer 2011 11:35:06

Re: Koupě Xantie-rada

Příspěvek od honza1 »

Ahoj,

jen tak stručně k té activě:
- xantia bez activy je o něco měkčí, pohodlnější
- záleží za jakým účelem auto kupuješ, jestli jako rodinný nebo denní jízdy do práce, tak bych se na activu vykašlal
- pístnice v jisté fázi zachránit jdou s minimálními náklady oproti ceně nových - je to případ, kdy pouze lehce kape LHM a pak je lze přetěsnit.
- ve fázi, kdy už jsou opotřebovaný mechanicky (myslím kovové díly), je asi lepší koupit nové než nějak laborovat s nejistým výsledkem (životnost a funkčnost vs. náklady, čas a práce).
- kromě pístnic by tě zanedlouho po koupi nejspíš čekala i nějaká oprava náklonového mechanismu
- obecně bych možná čekal i horší stav ostatních částí podvozku
- activy se dělaly myslím s motory 2,0 16v, 2,0 TCT, 3,0 V6 a pak diesely 2,1 TD a 2,0 HDi. Pokud ji chceš, kup ji rovnou - přestavba nemá smysl.
2,0 HDi, Activa
vikicv
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26. čer 2011 21:39:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Xantie-rada

Příspěvek od vikicv »

sima píše:Čau mám 1.8 16V ročník 98,lpg AG ročník tentýž,spotřeba 9-10 lt,poslední rok spíš těch 10,mám asi v háji lamdba sondu,ale jinak to jede nádherně,na ten plyn je najeto minimálně 180000,skutečnost nevím,já jsem najel 100000 km s jedinou opravou plynu za 3500 kč,to auto se už téměř provozem na plyn "zaplatilo".Jinak do activy bych určo nešel(náklonové pístnice a jiné srandy),ale jinak Hydractiv už se dá a je to síla.Já mám jen obyč,ale nevím,nejspíš bych dnes volil hydractiv pro větší potěchu z jízdy.Motor si musíš zvolit sám,dle toho co preferuje,každý to má jinak...
S tou aut.převodovkou platí co tu psal vikivc-je to jen o dodržování výměny oleje,pak by měla sloužit.
Tak hlavně š´tastnou ruku,na výběr máš dnes moře xantií,jen najít co nejlepší. ;)


Ahoj.

Stoupající spotřeba může býti také zacpanými filtry LPG. Ta lambda také. Pokud je to těmi filtry, může to skončit i na 60L/100km

Jinak ze zvědavosti, kolik to tvé auto má najeto celkem?
C5 II V6 Break,LPG,Aisin 6st,LeatherPack,NaviDrive,JBL,BiXenon,Panorama
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě Xantie-rada

Příspěvek od sima »

Ahoj,no nevím,když jsem filtry 2x měnil,tak vždy zbytečně,všechny byly čisté,jinak auto má najeto nevím kolok,víš jak je to dovoz z holandska,ale možná že je těch mých 180 000 skutečných,protože známý,když na to tehdy hleděl a to on se v tom vyzná,protože,vozí auta z německa,tak říkal,že to tolik asi má.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Odpovědět