Repase kardánku řízení X2
Re: Výpadky posilovače
To bude asi tohle http://www.xantiaclub.cz/poradna/viewto ... 8%EDzen%ED a buď promazat a nebo viewtopic.php?f=1&t=80
V6 automat kombi 98
Re: Repase kardánku řízení X2
Shefik píše:Já bych jeden potřeboval, ale nevím, jestli to zvládnu doma v garáži s běžným kutilským vybavením.
Kdyz nic, tak kloub vyndas posles PaMovi, za 500 je to zadara... Jinak pokud nekdo chce usetrit a povaluje se mu nekde u baraku efko, tak to by melo mit stejnej krizek. Vzhledem k tomu, ze je v aute, tak je vzdy OK. Popr. pokud se nekdo objetuje a rozsmika vic Mazd, tak se zjisti mozna i jiny darce.
X1 1.9TD 66kW, liftback, f zeleny metle, klima, na hlinach
Posilovač řízení
Při pomalejší jízdě asi do70km mě při zatáčení nejde někdy zatočit,jako kdyby nefungoval posilovač.občas při točení tam lupe a když brzdím,v řízení se tvoří nepříjemný zvuk,jako když dřete nenamazanou železnou trubku.netuší někdo,jakou by toto mohlo mít příčinu?děkuji za radu
Re: Posilovač řízení
Zdravím. Začni kontrolou stavu kloubku na tyči řízení v motorovém prostoru. Pokud není občas promazáván, ložiska kříže zareznou a projevy už jsi popsal.
Tady je sice oprava posilovače, ale může to pomoci.
Cituji autora >> Nejprve povolte volantovou hřídel pod palubní deskou (stačí sundat jen text. část), aby se spodní díl hřídele volně pohyboval, potom povolte šroub na hřídeli mezi křížkem a posilovačem(šroub se musí vždy zcela vyndat) a pokuste se tahem nahoru hřídel z posilovače sundat<<.
Franky
Tady je sice oprava posilovače, ale může to pomoci.
Cituji autora >> Nejprve povolte volantovou hřídel pod palubní deskou (stačí sundat jen text. část), aby se spodní díl hřídele volně pohyboval, potom povolte šroub na hřídeli mezi křížkem a posilovačem(šroub se musí vždy zcela vyndat) a pokuste se tahem nahoru hřídel z posilovače sundat<<.
Franky
Xantia Break 1.8/8/LFZ/MM 8P.10/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995
Re: Posilovač řízení
Mně zase na 80kW HDi jde točení volantem jakoby nerovnoměrně ztuha. Prostě půl otáčky ztuha, půl volněji, další půl ztuha. To je taky kloubkem? Posilovač zřejmě posiluje, při vytočení nadoraz syčí jako obvykle. Žádné jiné zvuky ani klepání, či vibrace nepozoruji. Akorát to, že pokud je motor teplý, ta nerovnoměrnost tuhosti otáčení je méně výrazná.
Jak se dostanu ke kloubům řízení u HDi? Pátral jsem po tom, ale nějak nenašel...
Jak se dostanu ke kloubům řízení u HDi? Pátral jsem po tom, ale nějak nenašel...
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34
Re: Posilovač řízení
To je projev zarezleho kloubku. Kdyz budes pod autem a pujdes po sloupku rizeni nahoru, 100% na nej narazis..
Re: Posilovač řízení
Takže odspoda. Díky.
Re: Posilovač řízení
nevím jak HDí nebo TD,ale na 1,8i16V normálně seshora,i kydž možná zespodu by to bylo účinnější,ale od prostříkání je to OK
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
Re: Posilovač řízení
Normální se natáhni přes motor a je to tam celkem hodně utopeno dole více vpravo,dostaneš se k tomu,lepší je ale hadička na spray,ale jde to i bez ní,pokud není kloubek total vyrezlý a KO,pomůže to výrazně-jde to zas jak má lehce.Jo někdy tam bývá krycí plech a přes to fakt nejde zvrchu nastříkat,já ho časem sundal(já ho měl jen nasazovací),takhle to jde i krásně zvrchu,raděj,to nastříkám jednou za čas,ale je to furt ošetřeno.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG