Repase kardánku řízení X2

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
Mamut
Příspěvky: 26
Registrován: ned 26. čer 2011 13:58:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpadky posilovače

Příspěvek od Mamut »

V6 automat kombi 98
donlines
Příspěvky: 146
Registrován: pát 05. srp 2011 5:33:48

Re: Výpadky posilovače

Příspěvek od donlines »

Uff, už jsem tipoval čerpadlo :)
Citroen Xantia 2.0HDI 66kW rv.2001
Pavel56
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 19. dub 2012 10:49:52
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase kardánku řízení X2

Příspěvek od Pavel56 »

Shefik píše:Já bych jeden potřeboval, ale nevím, jestli to zvládnu doma v garáži s běžným kutilským vybavením.

Kdyz nic, tak kloub vyndas posles PaMovi, za 500 je to zadara... Jinak pokud nekdo chce usetrit a povaluje se mu nekde u baraku efko, tak to by melo mit stejnej krizek. Vzhledem k tomu, ze je v aute, tak je vzdy OK. Popr. pokud se nekdo objetuje a rozsmika vic Mazd, tak se zjisti mozna i jiny darce.
X1 1.9TD 66kW, liftback, f zeleny metle, klima, na hlinach
JR74
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 05. črc 2012 23:57:16
Kontaktovat uživatele:

Posilovač řízení

Příspěvek od JR74 »

Při pomalejší jízdě asi do70km mě při zatáčení nejde někdy zatočit,jako kdyby nefungoval posilovač.občas při točení tam lupe a když brzdím,v řízení se tvoří nepříjemný zvuk,jako když dřete nenamazanou železnou trubku.netuší někdo,jakou by toto mohlo mít příčinu?děkuji za radu
Uživatelský avatar
Franky
Příspěvky: 34
Registrován: stř 10. srp 2011 19:31:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od Franky »

Zdravím. Začni kontrolou stavu kloubku na tyči řízení v motorovém prostoru. Pokud není občas promazáván, ložiska kříže zareznou a projevy už jsi popsal.
Tady je sice oprava posilovače, ale může to pomoci.
Cituji autora >> Nejprve povolte volantovou hřídel pod palubní deskou (stačí sundat jen text. část), aby se spodní díl hřídele volně pohyboval, potom povolte šroub na hřídeli mezi křížkem a posilovačem(šroub se musí vždy zcela vyndat) a pokuste se tahem nahoru hřídel z posilovače sundat<<.

Franky
Xantia Break 1.8/8/LFZ/MM 8P.10/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995
Qěcy
Příspěvky: 17
Registrován: úte 28. čer 2011 12:39:54

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od Qěcy »

Mně zase na 80kW HDi jde točení volantem jakoby nerovnoměrně ztuha. Prostě půl otáčky ztuha, půl volněji, další půl ztuha. To je taky kloubkem? Posilovač zřejmě posiluje, při vytočení nadoraz syčí jako obvykle. Žádné jiné zvuky ani klepání, či vibrace nepozoruji. Akorát to, že pokud je motor teplý, ta nerovnoměrnost tuhosti otáčení je méně výrazná.

Jak se dostanu ke kloubům řízení u HDi? Pátral jsem po tom, ale nějak nenašel...
DukeVanZoom
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od DukeVanZoom »

To je projev zarezleho kloubku. Kdyz budes pod autem a pujdes po sloupku rizeni nahoru, 100% na nej narazis.. :)
Xantia II '99 Break HDi Exclusive
Obrázek
Qěcy
Příspěvky: 17
Registrován: úte 28. čer 2011 12:39:54

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od Qěcy »

Takže odspoda. Díky.
Kapitán
Příspěvky: 207
Registrován: ned 26. čer 2011 12:41:32
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od Kapitán »

nevím jak HDí nebo TD,ale na 1,8i16V normálně seshora,i kydž možná zespodu by to bylo účinnější,ale od prostříkání je to OK
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Posilovač řízení

Příspěvek od sima »

Normální se natáhni přes motor a je to tam celkem hodně utopeno dole více vpravo,dostaneš se k tomu,lepší je ale hadička na spray,ale jde to i bez ní,pokud není kloubek total vyrezlý a KO,pomůže to výrazně-jde to zas jak má lehce.Jo někdy tam bývá krycí plech a přes to fakt nejde zvrchu nastříkat,já ho časem sundal(já ho měl jen nasazovací),takhle to jde i krásně zvrchu,raděj,to nastříkám jednou za čas,ale je to furt ošetřeno.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Odpovědět