pravá poloosa

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: pravá poloosa

Příspěvek od Derby-Senda »

Klouby na poloosach by měli dělat bordel jen při zatáčení ale u TD mě jednou drhlo jedno z koleček na drážkovaném řemenu o kastli tak si to zkontroluj měl jsem silenblok KO
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
MacoLM
Příspěvky: 41
Registrován: úte 21. čer 2011 17:34:43
Kontaktovat uživatele:

Re: pravá poloosa

Příspěvek od MacoLM »

Moj problem odstraneny. neprijemny kovovy zvuk sposobovala zavlacka a krytka na naboji kolesa. bola volna a klepkala.
C5 Break, 2.0HDi 100kW, 2007
Uživatelský avatar
Alethine
Příspěvky: 9
Registrován: ned 21. říj 2012 23:01:06
Kontaktovat uživatele:

Re: pravá poloosa

Příspěvek od Alethine »

Zdravím Xantiaky,
tak to tu pročítám, ve snaze dopátrat se něčeho, co by mi pomohlo, ale zatím mi nic zcela neodpovědělo, tak se dovolím optat zkušených.
Jde mi o to, že již dlouhou dobu řeším přední nápravu a různé drncání, klepání do volantu, taháni při akceleraci nebo brždění... Postupně po sobě jsem vyměnila čepy jak spodní tak rejdové, všechny čtyři silentbloky ramen, co se týče stabilizačních tyček, podle servisu i "klepáku" na stk, jsou OK. Gumy nové, kola vyvážená, geometrie provedena (použity značky Lemforder, Hutchinson). Zapoměla jsem ještě na vyměněné 3 motorové silentbloky. Ovšem (!) při přejíždění malých nerovností (záplaty na silnici apod.)(a mám pocit že to dělá asi i na rovině...) se stále ještě ozývá takový tupý dutý tlukot a stále ze citelné drncání do volantu a občas, i když ne tak znatelně jako před výměnou ramenních silent., mi při větší akceleraci lehce zatáhne do strany. Jediné co mě jako laika ještě napadlo, koukla jsem na gumy uložení stabilizátoru. Jsou od prvního pohledu snad ještě z doby, kdy měl Žižka obě oči. Zteřelé, s prasklinkami. Takže objednány. Jde mi o to, zda-li tohle může být příčinou zbylých mých nepokojů? Dodávám, že v pasti je i servo, neb při rejdu to škube do volantu hodně ošklivě a ty zvuky..., ale to myslím snad nemá souvislost...To mám v plánu vyřešit záhy...?
Předem děkuju za reakce, jsem slečna mechanik začátečník :)) takže se kromě válení pod autem, snažím hodně diskutovat se znalejšími, ale zrovna nemám moc příležitostí do garáže, takže přes zimu je to bohuže víc teorie jak praxe... :-/
Xantuš 2.0 HDi, 1999, 11/99, 109PS
Láska má plechová
Kapitán
Příspěvky: 207
Registrován: ned 26. čer 2011 12:41:32
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: pravá poloosa

Příspěvek od Kapitán »

To Alethine- se seatem ibiza mám zkušenost,že špatné uložení stabilizátoru na pravé straně -při akceleraci táhlo doleva a naopak při brždění do pravé strany,totéž mi to dělalo při brzdění na nebožce stopáté (škůdce).

Lidi proč tvrdíte že špatná tyčka lze poznat pohmatem současně s "kýváním" auta?Neustále mi něco klepalo ,zkoušel jsem tyčky a obě dle testu OK.ale na technický byl verdikt-pravá je KO,při demontáži jsem zjistil že je opravdu špatná a to po asi roce a půl.Nyní mám novou s 4letouzárukou a dp prodejce -za 3,5 roku reklamovat!!
C5 2,0i 16V 100kW + LPG ; C4 1,6-16V HDI 66kW
Uživatelský avatar
milda67
Příspěvky: 159
Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
Bydliště: 314039702
Kontaktovat uživatele:

Re: pravá poloosa

Příspěvek od milda67 »

Mě taky na STK na klepačce tvrdili,že jsou kosti v pořádku a to jsem tam jel jen kvůli tomu abych zjistil co mi tam furt mlátí když je skoro vše vyměněné a po rozdělání u PaMa se málem rozpadly jak byly vymlácené. Ty tyčky bych vyměnil jako první.
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: pravá poloosa

Příspěvek od PaM »

Alethine píše: Dodávám, že v pasti je i servo, neb při rejdu to škube do volantu hodně ošklivě a ty zvuky..., -/


To vypadá na "odborně" doprasenou trubkohadici k servu.

Ty spojovací tyčky ke stabilizátoru bych vyměnil, jestli nebyly ještě měněny ... Taky by to mohl dělat axiální čep na řízení, je na konci hřebenu řízení pod manžetou, jak to klepání, tak to tahání do strany.
Obrázek
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: pravá poloosa

Příspěvek od Derby-Senda »

Tyčky stabilizátoru jsou slyšet při rovné jízdě na malích nerovnostech stačí malilinkatá vule a ťukají, měním je pomalu každý rok aktualně mám "meyle zesílené" pouzdro je jíné než u feby a drží už poměrně dlouho a doporučuju měnit obě naráz

Když blbne servo taky mě napadlo že muže být v háji kříž řízení občas sem měl pocit že servo vypíná a na vině byl jen kříž
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Uživatelský avatar
Alethine
Příspěvky: 9
Registrován: ned 21. říj 2012 23:01:06
Kontaktovat uživatele:

Re: pravá poloosa

Příspěvek od Alethine »

Tak jsem před chvílí byla s tou mou xanti-klepavkou na zahradě. :| Sundala jsem tedy ty spojovací tyčky, na levé se nic extrémního nedělo, ale pravá už na spodním kloubu má nějakou vůli. Chci zkusit ty zesílené, to jsou tedy tyto http://www.autodilyhulin.cz/stabiliztor ... ntia.html# ?
Prolezla jsem se po trubkohadici od čerpadla k servu a na té jsem už vůbec neshledala nějaké prasárny. Takže si prostě zajedu za panem Milerem do Litoměřic, na kterého jsem dostala kontakt, že prý mi s tímto určitě pomůže, že bude vědět kde je pešek.
Akorát jsem překontrolovala brzdy, pravé přibržďovalo, při pobouchání tření povolilo a už si kotouč jenom hezky mírňoulince šustil :) ovšem při klepání po tom třmeni, se ozýval nějaký cinkavý zvuk? Který se utlumil když jsem zadní brzd.desku druhou rukou přitlačila šroubovákem ke kotouči. Je to na závadu?
No a vzhledem k mým podmínkám už jsem to musela poskládat zas dohromady, neb venku už skorem tma.
Jo a ještě přišel táta a že mám zkusit přitáhnout šrouby uložení tlumiče nahoře, že tam by to mohlo taky "poklepávat". Zkusila jsem... a šly! :?
Xantuš 2.0 HDi, 1999, 11/99, 109PS
Láska má plechová
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: pravá poloosa

Příspěvek od Derby-Senda »

Přesně tyhle tyčky mám. Na xantii se mi to nikdy nestalo ale na mém druhém autě stabilizátor vyvadí neskutečné zvuky občas to zní jak vymlácená převodovka a je to jen vule na stabilizatoru.

Na brzdách mohly cinkat píšky které jsou mezi deskou a pístkem.
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: pravá poloosa

Příspěvek od sima »

Jj vzadu to dělají plíšky,stačí je napružit,přihnout.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Odpovědět