Stránka 1 z 4

Problémy s Xantou

Napsal: ned 16. čer 2013 17:17:29
od Rorschach
Předem prosím za prominutí chtěl jsem udělat jedno téma kde bude vše co mě trápí a na co nenajdu nebo nedokážu najít sám odpověď.

Jde o Xantii kombi 1,9TD r.v.96 (prý) podle kódu to může i sedět plus mínus. Najeto 304tkm.

1. Budíky, přístrojovka jak je libo. Doplnil a vyměnil jsem všechny žárovky a tak nějak pro sichr jsem dal i žárovky, které tam nebyli než jsem do toho sáhl. Doplnil jsem i žárovku v budíku teploměru a ta nyní pořád svítí v čem by mohl být problém? Ehm pravda zkoušel jsem to jen při zapnutém zapalování ne běžícím motoru.

2. Topení. Bývalí majitel mi tvrdil, že odešel ovládací panel a proto si z baterky dotáhl kabely a zapojil přes zvláštní vypínač rovnou na motor topení. Po zapnutí to prostě fouká naplno. Moc se mi to nezdá je opravdu možné, že odešel ten panel a ne spínačka jak je zvykem?

3. Může nedostatek LHM při pokusu o maximální zvednutí způsobit jen zvednutí předku a následně jen cvakání ventilu? Zadek se nehne. Ale při běžné jízdě nebyl problém zadek nesedl což by asi při vypadnutém táhlu korektoru nastalo ne?

4. Mám se připravit při výměně čepů ramene na něco připravit je tam nějaký zádrhel? Speciální nářadí nebo tak něco myslím.

5. Pojistka kapoty. Prosím nemá někdo fotku jak to tam vypadá. Zámky kapoty mi fungují, ale pojistka jaksi ne. Prostě zatáhnu za táhlo v kabině a kapotu můžu rovnou otevřít. Asi se nic nestane, ale sichr je sichr a já bych jednou nerad dostal kapotou po tlamě.

6. Utíká klima skrz jednu hadici na spolujezdcově straně má smysl se u takovéhoto auta pokoušet o výměnu? Dá se vůbec sehnat nějaký díl na ni?

7. No ještě mě zlobí elektrické stahování okna u spolujezdce prý zkřížené okno tak to holt budu muset rozebrat a zkusit. S tím trochu souvisí i rozebrání dveří řidiče kde jaksi nefunguje zámek řidiče asi to bude také klasická bolest spojená s opravou zámku viz článek. No a zlobí u řidičových dveří i husí krk. Občas zamkne, občas odemkne, ale občas zlobí.

8. Poslední detail co mě trochu trápí k dokonalosti jsou hodiny na středovém panelu pod ofuky. Dají se někde sehnat? V inzercích jsem toho moc nenašel. Moje mají na spodku černou mapu.


Auto je hrozná slátanina holt co čekat po těch letech. Už jsem vytahal například plno metrů drátů od ničeho. Je tam alarm, který ale nefunguje to nebudu řešit. Teče víko ventilů to zvládnu přetěsnit snad sám bez problémů. Důležité snad je, že od doby co jsem dnes dojel z koupě tak pod autem není stále ani náznak loužičky nevím kam mohla zmiznout ta LHM občas i při jízdě do kopce zablika stopka. Karoserie ujde ano lak je horší, ale jinak to ujde sem tam šrám trocha koroze klasicky u LZ podběhu (tu obrousím a ošetřím a vyměním krytku).
No snad mi auto bude sloužit ke spokojenosti.

Ještě jednou se omlouvám moderátorům snad mě omluví případně téma přesunou do vhodnějšího místa.

Re: Problémy s Xantou

Napsal: ned 16. čer 2013 17:38:04
od bagrr
ad. 1) oxidace konektoru cidla hladiny ci cidlo v haji. (cidlo je na expanzce sedy tridratovy konektor)

ad. 2) typnul bych spis tu spinacku nebo trandaky u vetraku

ad. 3) zarezly mechanizmus korektoru ci bordel v korektoru, zadek se zdviha vzdy prvni...

ad. 4) cepy ramen jsou jedna z veci co na frantikach nenavidim... strasne blbe se vydolovavaj ven... vetsinou pomohl kamarad autogen...

ad. 5) plechovy zobak by mel zapadat primo do diry v chladicovce uprostred. zobak jje na kapote a macka se nahoru.

ad. 6) hadici jsme tenkrat demontovali s vetvi z darce a je to nehoraznej porod, vracecka je spojena s tlakovkou a jde skrz nosnik pod silentem motoru...

ad. 7) elektrika nikdy nebyla silnou strankou frantiku :-D Kdyztak tady mam cely dvere z dvojkovyho kombu :-)

ad. 8) hodiny tu taky mam z dvojkovyho kombu, nevim estli jdou do jednicky, to musi poradit nekdo moudrejsi... eventualne se zeptam znamyho co ma jednicku 1.9 td na dily :-)

Re: Problémy s Xantou

Napsal: ned 16. čer 2013 18:29:44
od Rorschach
Díky.
1. Vyřešeno. Byl jsem debil. Po nastartování kontrolka zhasla na stopro.
2. Ohledně topení hodím na rajče fotku co jsem zplodil, ale bagrr už viděl (asi) odpojený velký konektor a malé taky s k nim napojené kabely bůhvíkam
3. Asi budu muset zavolat odborníka PaMa bude mít radost jen to ještě neví :mrgreen:
4. No tak to mě potěšilo autogen nemám maximálně flexu :D
5. Zobák je. Díra je. Přesto to do sebe nějak nezapadá či co.
6. Taky dodám fotku o kterou trubko-hadici mi jde, ale tady by to snad nemělo být tak špatné co jsem zkoušel sledovat. Hadice jde z takového bazmeku kde je kontrolní oko na množství chladiva směrem k přepážce a trochu dolů, ale žádným nosníkem neprochází jen jde přepážkou někam dovnitř to by snad mohlo jít.
7. To by asi nebylo špatné, ale nejsi zrovna blízko
8 . Já si právě myslím, že z X2 nepůjdou. A k tomu známýmu zeptej se ho pls. jesli by neprodal i jiné další věcičky. Seznam se mi nějak rozrůstá

Re: Problémy s Xantou

Napsal: ned 16. čer 2013 18:34:34
od bagrr
je to borenka na psedek... ale motor to neodnesl... kdyztak to sepis a ja se ho na vsechny dily zeptam :-)

Re: Problémy s Xantou

Napsal: ned 16. čer 2013 18:41:28
od Rorschach
Zde nějaké fotky

http://rorschach2.rajce.idnes.cz/Xantia


Díky pisnu ti na virt SZ

Re: Problémy s Xantou

Napsal: ned 16. čer 2013 20:46:19
od bagrr
jeste ad. 5) a pruzinka na tom zobaku vraci zobak smerem k oknu?

Re: Problémy s Xantou

Napsal: ned 16. čer 2013 21:25:25
od ČERT_z_Bx
Hodiny i hadici mám, co ještě potřebuješ??
jo pružinka zobáček vrací směrem k oknu, jinak tu mám taky funkční

Re: Problémy s Xantou

Napsal: ned 16. čer 2013 22:13:15
od Rorschach
Ještě dotaz na plynové lanko u toho mého motoru. Přišlo mi takové volné je to správně?

Re: Problémy s Xantou

Napsal: pon 17. čer 2013 7:18:13
od ČERT_z_Bx
Plynové lanko mána sobě pružný díl, aby při plném plynu pokud nedosáhne, povolil bowden, vůli lanka vymezíš přímo na čerpadle, pod trubkou vzduchu do motoru je možnost přestavění (zmenšení)vůle. ;)

Re: Problémy s Xantou

Napsal: pon 17. čer 2013 12:21:38
od pucholt
žárovky nikdy nesmíš dávat na místa kdepředtím nebyly. Buď tam budou uplně na prd, nebo budou svítit trvale... U starších X1 byly neosazené místa žároviček zacpané plastovými krytkami, později je tam už ale nedávali. Je dobré celý panel vzít domů a než začneš žárovky vyndavat, přelepit prázdné otvory kousky izolepy.