Problémy s Xantou

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Rorschach
Příspěvky: 61
Registrován: ned 02. čer 2013 16:46:56

Re: Problémy s Xantou

Příspěvek od Rorschach »

Hmm asi takhle. Přístrojovku jsem vzal dom a každou žárovku proměřil. Vadná=výměna. No a do volných otvorů jsem je zastrkal z několika důvodů.
1. po tolika letech nevíš kdo se v tom hrabal a kdo co vyndal. Příklad jedna žárovka podsvícení chyběla, žárovka indikující přehřátí chyběla.
2 jelikož jsem žárovky měl doma tak jsem je tam dal. Mně to nevadí ony se tam neztratí.

Ale jinak díky za názor každý ale děláme určité věci po svém
Xantia break X1 1,9TD, r.v.96
Rorschach
Příspěvky: 61
Registrován: ned 02. čer 2013 16:46:56

Re: Problémy s Xantou

Příspěvek od Rorschach »

Ještě jsem nedořešil ani předcházející problémy a už tu mám další dvě otázky.
1. Pod lištou jak je plastová záslepka vlevo od volantu mám 5 pinový konektor. Mohl by být od neexistujících předních mlhovek? V tom místě by měl být vypínač na ně že?
2. Ohledně topení ano vím je tu článek o předělání spínačky i o výměně tranzistorů přesto se zeptám. Pokud je spínačka vadná a tedy nejde ventilátor tak na konektoru co je na motorku topení nenaměřím žádné napětí že ano? Konektor se 4 piny tam vede z toho dva kabely jsou tlustší a dva tenoučké. Na tlustých jsem naměřil po zapnutí zapalování a nastavení topení cca 12V. Ve spínačce tedy asi problém zatím nebude nebo jo? Motorek topení jsem nezkoušel protože je tam jakési divoké zapojení takže to nejdřív zkusím zapojit zpátky jak by to mělo být.
Na konektoru (dle návodu o úpravě spínačky) tedy hnědém jsem si po zapnutí zapalování naměřil 12V.
Xantia break X1 1,9TD, r.v.96
jack
Příspěvky: 54
Registrován: sob 18. úno 2012 15:57:50

Re: Problémy s Xantou

Příspěvek od jack »

Ten volný konektor pod lištou bude od vypínače zadních el. oken. Zřejmě máš vzadu kličky. To napájení větráku, ten silový přívod, je lepší ověřovat se zátěží, protože přes takové mastné opálné kontakty ve spínačce napětí sice kolikrát projde a měřákem 12v naměříš, ale jak připojíš zátěž, třeba 55w žárovku, tak to spadne na nulu.
2.0 HDi 80kw Break
Yamaha XJR 1300
Rorschach
Příspěvky: 61
Registrován: ned 02. čer 2013 16:46:56

Re: Problémy s Xantou

Příspěvek od Rorschach »

Aha tak zadní okna mě nenapadli mě fakt napadli jen mlhovky. Škoda no na zadní okna se můžu vykváknout. A máš pravdu vzadu jsou kličky.
No ten případ s tou zátěží asi nastal. V klidu tam to napětí naměřím, ale zkusil jsem zkompletovat káblíky zapojit a nic. Takže jsem zase na začátku. Spínačka, panel topení, tranzistory-kdybych věděl jak se aspoň projevují abych je vyloučil v článku je o tom prd jen o výměně.
Xantia break X1 1,9TD, r.v.96
jack
Příspěvky: 54
Registrován: sob 18. úno 2012 15:57:50

Re: Problémy s Xantou

Příspěvek od jack »

Vadné tranzistory se projevují tak, že ventilátor nereaguje první tři ovládací stupně a rozjede se až na čtvrtou polohu, kdy relé na desce regulátoru přemostí provalené tranďáky. Vzácně se můžou tranďáky poškodit tak, že se nepřeruší, ale jsou jako kus drátu a to pak větrák běží stále a nejde vypnout. Tohle bude možná i problém rudiho77 který to řeší v jiném vlákně.
2.0 HDi 80kw Break
Yamaha XJR 1300
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s Xantou

Příspěvek od Majk.Z »

Co se týče větráku, tak klidně může být problém v přepínači. Když jsem ještě měl Xa (ale bez klimy), tak se mi to stalo, že se vypálil přepínač na středové konzole. Nejsem si úplně jistý, jak to vypadá u auta s klimou, ale vím, že jsem měl docela problém na vrakovišti, protože se pro auta bez klimy dělaly asi 3 nebo 4 verze. Bůhví, jestli pro auta s klimou to není podobně. To ale poznáš jen tak, že to rozebereš a mrkneš se. U auta bez klimy to bylo děláno jednoduše, tedy, že se jezdec přesunoval po kovových drahách a jednotlivé polohy se "aretovaly" kuličkou ve tvarové dráze. Jelikož ta kulička je na pružinku, tak rovnou přitlačuje i jezdce na vodivé dráhy. Mě se stalo, že se tam asi objevil nějaký zkrat (byla tam napatlaná nějaká vazelína či co), kulička s dráhou se od tepla roztavila a ovladač nefachal.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Rorschach
Příspěvky: 61
Registrován: ned 02. čer 2013 16:46:56

Re: Problémy s Xantou

Příspěvek od Rorschach »

No zítra to udělám jednoduše jak zjistit jestli je to opravdu spínačkou nebo panelem. Vezmu měřák a zapnu vyhřívání zadního okna. Pokud půjde není to ve spínačce. Osobně to totiž na spínačku moc nevidím. Xantu s klimou jsem sice neměl, ale tahle po zmáčknutí tlačítka se rozsvítí kontrolka takže by snad měla fachat. Teda kdyby bylo chladivo
Xantia break X1 1,9TD, r.v.96
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s Xantou

Příspěvek od Majk.Z »

Jako takhle, pokud koupíš jiný panel pro klimu než jaký máš v autě, tak pokud vyměníš kus za kus, tak by se nic nemělo stát, ovládání by měly mít všechny stejné (na struny v bužírce). Ale pokud bys chtěl jako já (nechtělo se mi panel vyndavat celý, je to ježek v kleci vč. vyndavání strun, tak jsem sháněl jen ten regulátor třeba z nějakého s urvaným jiným přesuvníkem) překopávat vnitřnosti, tak to by bylo horší. Liší se především vnitřnostmi (zvenku vypadají všechny stejně). Některé panely mají samostatně vyndavatelnou regulaci otáček ventilátoru a dá se i rozebrat, některé ho mají v sobě zakomponovaný, že se to nedá ani z panelu vyndat... Ale všechny byly ovládané klasicky strunou (pro bezklimu - ale mám pocit, že i klima to tak má).
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Rorschach
Příspěvky: 61
Registrován: ned 02. čer 2013 16:46:56

Re: Problémy s Xantou

Příspěvek od Rorschach »

Jo tak. No já mám klimu (nefunkční) a je to taky přes struny a asi ho zkusím vyměnit a jen kus za kus jako přehazovat tam nějaké vnitřnosti na to se můžu vytento
Xantia break X1 1,9TD, r.v.96
Rorschach
Příspěvky: 61
Registrován: ned 02. čer 2013 16:46:56

Re: Problémy s Xantou

Příspěvek od Rorschach »

Do pipinky vypadá to, že je fakt vadný ovládací panel topení. Dneska jsem vyhodil kabely a vypínač i s tím jak to bývalý majitel naházel do auta. Bylo to stejně k ničemu hlavně kvůli vypínači, který tam dal. Hřál se jak mrcha a nefungoval jak měl. Prostě jím protíkalo mnohem víc proudu než na co byl stavěn. No takže jsem zapojil všechny kabely na motorku jak mají být a po zapojení zapalování se to rozjelo. Zkusil jsem pohnout regulací na panelu a motor ztichl a už jsem ho v tu chvíli nerozjel.

A ehm zjevně je mrtvá PP stahovačka okna. Nevíte prosím je to záměnné X1 vs. X2? Měřeno napětí-je, zkoušeny vypínače-nic. Motorek ani neťukne.


P.S. případně kdyby někdo měl PP stahovačku pro X1 napište mi pls.
Xantia break X1 1,9TD, r.v.96
Odpovědět