Olej ve vodě

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od sima »

Já nestačím zírat :) copak má roberto na svém BENZÍNU nějaký tep.výměník OLEJ-VODA? :shock:
Nemá...jak ti jen toto mohli odpovědět ze servisu???Ptal jsem se tě už jednou:BYLA TAM TA VRSTVA MASTNOTY ČI NEBYLA DŘÍVE?NEBO TO PROSTĚ NEVÍŠ?
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
roberto01
Příspěvky: 12
Registrován: ned 15. zář 2013 21:17:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od roberto01 »

sima píše:Já nestačím zírat :) copak má roberto na svém BENZÍNU nějaký tep.výměník OLEJ-VODA? :shock:
Nemá...jak ti jen toto mohli odpovědět ze servisu???Ptal jsem se tě už jednou:BYLA TAM TA VRSTVA MASTNOTY ČI NEBYLA DŘÍVE?NEBO TO PROSTĚ NEVÍŠ?


ja se v motorech moc nevyznám, tak nevím zda benzin má to a diesel ono :)..no auto mám od taťky a ten si neuvědomuje že by tam byl olej při kontrole kolik tam je vody, zas ale ta nádobka je černá a podle mě to jde lehce přehlédnout, já jsem na to přišel náhodou když jsem dolíval destilku a přelil jsem to :D :roll:
xantia break X1 1.8i 8v r.97
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od sima »

Když už tam ten olej či mastnota je,je těžké se jí zbavit,odebereš vrch z expanzky a za čas se tam objeví znova,stačí minimum mastnoty-oleje někde v systému.Musí se to komplet vyčistit a to není jen tak,nestojí to za tu námahu kolikrát...
co bych dělal já:sledoval bych hladinu oleje a jeho stav a hlavně taky vody,zda nepřibývá,či se ti nezdá že je v ní oleje očividně více,zda ti funguje normálně chlazení motoru za jízdy a spouštění sahar.Teď už nejsou hice,čili xantie by měla mimo město uchladit většinou i bez sahary,teplota bývá běžně mezi 75-90C,přes 90 to málokdy vyleze.
Taky se dá udělat zkouška přítomnosti spalin v chladičce,či tlakovka,ale ta tlakovka kolikrát nic neodhalí,navíc tobě se voda neztrácí.
Čili pokud nechceš dělat jen z plezíru těsnění pod hlavou a minimálně zarovnání hlavy,což něco stojí jezdil bych dál a sledoval zda je vše OK.Je to na tobě-jo a když by vyměnili těsnění pod hlavou a nevyčistili řádně chl.systém tak se oleje v chladičce nezbavíš a není ani zaručeno odstranění oleje v případě vyčištění chlad.okruhu a hadic..
Prostě pokud nemáš prdlé těsnění pod hlavou,můžou tam být zbytky oleje z předešlé poruchy-prdlé těsnění hlavy.Je-li tomu tak,ničemu by to nevadilo.
Můžeš max udělat dvě věci-zkoušku přítomnosti CO-spalin v chladičce a když nic,tak ještě tlakovku,pro tvůj klid,to je tak jediné co mě napadá rozumného udělat.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Uživatelský avatar
milda67
Příspěvky: 159
Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
Bydliště: 314039702
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od milda67 »

mě jediné rozumné napadá,přestat to řešit a jezdit a jezdit,dokud to jede,až se ti bude ztrácet olej nebo voda,nebo to bude hulit jak lokomotiva,tak pak teprve něco řeš. ;) jinak budeš furt něco vyměňovat a nedoplatíš se. :D
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od sima »

No vždyť tak jsem to i podobně radil mildo,jen max ty 2 zkoušky udělat pro jeho klid,to není drahá záležitost.Osobně bych se na to vytento taky úplně.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
roberto01
Příspěvky: 12
Registrován: ned 15. zář 2013 21:17:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od roberto01 »

no asi se na to vydlábnu jak říkáte :D ..momentálně mě trápí něco jiného ale to patří už někam jinam:)

ps: ale všem díky za rady :)
xantia break X1 1.8i 8v r.97
brodyss
Příspěvky: 40
Registrován: pon 29. črc 2013 19:20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od brodyss »

Rád bych doplnil, že je to rok, co mi měnili těsnění pod hlavou, hlavu rovnali a od té doby je v expanzce stále olej. Občas propláchnu, ale po delší trase se tam vždy zase nějaký objeví. Olej neubývá, voda až do teď též, ale vypadá to,že se odporoučelo víčko :( Teče mi kolem něj. Zkusím otočit to gum. těsnění než bude po svátcích a koupím nové. :roll:
Xantia 1,9 TD Berline 1999
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Brodyssi, zkusil bych přetáhnout hlavové svorníky o 30stupňů, mě to na starém motoru pomohlo. Zároveň poznáš zda jsou svorníky stažené rovnoměrně. Stává se to když po výměně těsnění servisák nechá staré svorníky a ušetří cca 700 až 800 Kč za sadu nových.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
brodyss
Příspěvky: 40
Registrován: pon 29. črc 2013 19:20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od brodyss »

Jakožto úplný laik tohle asi nedám:-D
Ale zeptám se ho na to.Dekuji za radu;-)
Xantia 1,9 TD Berline 1999
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej ve vodě

Příspěvek od sima »

Tohle pomáhá,na pažoutovi to taky pomohlo,nevím o kolik stupňů,ale po výměně těsnění hlavy šel znova na dotažení-nedoporučuji dělat sám bez řádného vercajku,navíc když to zalomíš je zbytečný problém,každý tě pak pošle někam..Těch pár korun raděj někomu s klidem v srdci obětuj :)
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Odpovědět