motor hned nechcípne

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: motor hned nechcípne

Příspěvek od PaM »

Ilem píše:. Co teda vlastně hlídá ono čidlo u 2,1 TD?


Jaké čidlo ??? kde je namontované ??? Jak vypadá ???
Obrázek
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: motor hned nechcípne

Příspěvek od Majk.Z »

U dieselů a turbodieselů v Xantii ani v příbuzných modelech sdílejících s Xa některé motory nikdy nebylo čidlo kontroly spalin (alias lambda sonda). U těchto motorů vždy bylo jen u benzinových motorů.

2.1 TD s Lucasem má ale hromadu čidel a solenoidů na sobě. Konkrétně čidlo polohy rotoru, čidlo polohy vačky a mělo by mít čidlo teploty nafty. Ty čtyři solenoidy (neboli aktuátory) jsou tam pak na dávkování paliva a stop ventil, což na přetěsnění je článek výš. Jak jsi popsal tento problém s kontrolkou diagnostiky, tak se rozsvítí po dalším startu povtom, co asi jedno z čidel (tipl bych to na polohu rotoru nebo všechna čidla) zaznamená, že i po vypnutí klíčku běží motor a ECU to zaznamená jako chybu stopventilu.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: motor hned nechcípne

Příspěvek od PaM »

Já samozřejmě vím, že TD v našich citronech žádné takové čidla nemají, tak proto se ptám, co má na mysli, co mu kdo zas nakukal za dezinformace ... :roll:

Majk.Z píše: s kontrolkou diagnostiky, tak se rozsvítí po dalším startu povtom, co asi jedno z čidel (tipl bych to na polohu rotoru nebo všechna čidla) zaznamená, že i po vypnutí klíčku běží motor a ECU to zaznamená jako chybu stopventilu.


To je blbost, když vypnu klíček, vypne to naftu, motor zdechne ať chce nebo ne ... Pokud nezdechne, je za
a) netěsnej stopventil,
b) nefunguje stopventil jak má z důvodu elektro ..
c) stopventil je sice funkční, ale jednotka ho nevidí, nekomunikuje ... závada v jednotce? na drátech ? na konektorech ?


diagnostika čidla vidí, teploty, polohu vačky .... tak že to jde prověřit za chodu
Obrázek
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: motor hned nechcípne

Příspěvek od Majk.Z »

Ten odstavec o lambdách jsem psal Ilemovi, jak to je, to nebyla narážka na Tebe. ;-) Ale je zajímavé, je to asi 3 měsíce, co jsem si tu s někým psal na sklo a taky mi tvrdil, že na 2,1 TD je lambda sonda. :D Už si ale nepamatuji nick.

Proto jsem ten citovaný odstavec psal neurčitě. :) Děkuji za vysvětlení.

Jinak, s tím, že stopventil ECU "nevidí" by problém být u mě neměl, před výměnou nebyl problém, to až na tom "novém" čerpadle začalo toto dělat. S elektroinstalací jsem si nehrál a pokud přes lexii a test akčních členů "zapnu" stopventil u zastaveného motoru, je slyšet cvaknutí z motorového prostoru. Takže u mě bych asi B a C snad vyloučil, což jsem neskonale rád, že to nejspíš není neopravitelná závada jednoho ze sady aktuátorů za 6 tisíc, ale dá se vyměnit O-kroužek za pár korun. Za sebe jsem si nebyl jist jen tou kontrolkou, ale teď už vím, že je to nejspíš standardní chování při této (byť mechanické) závadě.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: motor hned nechcípne

Příspěvek od PaM »

Majk.Z píše:
Majk.Z píše: při chcípání taky trvá cca 2 s, než motor zdechne. Lexie na mě vyplivla, že trvalá porucha - stopventil a přes test akčních členů stopventil motor vůbec nechcípne. Když jsem stopventil proměřoval (dle autodat mezi piny 12 a 13 na konektoru čerpadla odpor 25 až 35 ohm), měl cca 30 ohm. Což by ukazovalo, že cívka v aktuátoru je zdravá,


Majk.Z píše:Jinak, s tím, že stopventil ECU "nevidí" by problém být u mě neměl, před výměnou nebyl problém, to až na tom "novém" čerpadle začalo toto dělat. S elektroinstalací jsem si nehrál a pokud přes lexii a test akčních členů "zapnu" stopventil u zastaveného motoru, je slyšet cvaknutí z motorového prostoru.


no, si pročti co si sám napsal .....

Já z toho vyvozuji:
že pokud to cvakne ale motor to nevypne, je jasné, že ti to hodí chybu. Podle dat by měl motor stát , vyplé zapalování, jednotka motoru ... z čidel by čekal že stojí ( otáčkoměr ...) , ale pořád se točí , ... tak že chyba ...
řekl bych netěsnej stopventil, to je celé ...
Obrázek
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: motor hned nechcípne

Příspěvek od Majk.Z »

Tak jsem si řekl, že se na to podívám. Jaké bylo mé překvapení, když jsem váleček vytáhl a na jeho konci bylo místo o-kroužku pidikroužek čtvercového průřezu s vnitřním zápichem. Jsem si ho teda vyrobil a dávám to do kupy, snad bude fachat. Tenhle bazmek asi jen tak někde neseženu... :-( Původní byl rozpadlý vedví... Ale i tak děkuji za všechny rady. :-)

EDIT: tak ani vyrobené těsnění moc nepomohlo, raději to pak dám taky kolegovi (sveskaXM), až mi přetěsní to čerpadlo, které bylo v autě původně, ať mám jak jezdit. Snad pak nějaké takové těsnění doma najde...
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Ilem
Příspěvky: 63
Registrován: pát 23. pro 2011 11:39:27
Kontaktovat uživatele:

Re: motor hned nechcípne

Příspěvek od Ilem »

Tak jsem zapátral, kdo mi odpověděl, že čidlo kontroluje kvalitu spalin. Byl to Čert z Bx. Zřejmě si nevšiml, že mám TD, čímž došlo k omomu omylu. (promiň Čerte, že jsem tě prásknul :oops: )
Ale nějak zanikl můj dotaz. Přetěsnění aktuátoru bych rád nechal až na jaro. Můžu někde něco zničit, když před čerpadlo vřadím ještě jeden elmag ventil, který by dočasně suploval funkci vadného aktuátoru?
Nebo je to možné bez problémů?
Díky.
X2 2,1 TD Break

Obrázek
DukeVanZoom
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34

Re: motor hned nechcípne

Příspěvek od DukeVanZoom »

před čerpadlo ti to nepomůže. Musí být tam, kde je, aby plnilo správnou funkci. Před čerpadlo se ti to bude projevovat stejně, jako by ti docházela nafta což jednak není dobré pro čerpadlo, jednak ti auto stejně nechcípne hned.
V extrémním případě jsem to řešil na Transitu vypínáním motoru přes zařazení pětky a brzdu.
Xantia II '99 Break HDi Exclusive
Obrázek
Ilem
Příspěvky: 63
Registrován: pát 23. pro 2011 11:39:27
Kontaktovat uživatele:

Re: motor hned nechcípne

Příspěvek od Ilem »

Tak se to opravilo samo. Přičítám to tomu, že jsem na zimu začal přidávat aditivum. Zřejmě se nějakým způsobem očistil O kroužek, nebo dosedací plocha, či jak to tam vypadá, a lépe to těsní. Potvrdil jsem si to i tím, že nedávno jsem zastavil u nějaké pumpy a hned přiskočila babka a už mi to tam lila. Tak jsem nestačil dát aditivum. Od té doby se motor zase občas hned nezastaví. Předpokládám, že jakmile znovu natankuji s aditivem, opět bude po problému.
X2 2,1 TD Break

Obrázek
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: motor hned nechcípne

Příspěvek od Majk.Z »

Tak, mám novinku (i když ji mnozí budou znát, ale raději napíšu, až to tu bude hledat někdo, kdo nebude vědět).

Myslel jsem, že se samotné těsnění stop ventilu nedá sehnat, že to bude součástí té sady těsnění za 1200 na celé čerpadlo. Tento týden jsem ale jen tak "z nudy" prolézal peugeot club a zjistil, že se za cca 3 stovky dá v diesel servisu sehnat váleček s těsněním samostatně. Tedy jsem zajel v úterý do jednoho, který mám cestou z práce, objednal a ve čtvrtek si ho vyzvedl za cenu cca 280 Kč vč. DPH. Byl v tom váleček stop ventilu + to těsnění navrch, které dělá problém s pozdním chcípáním. V pátek se do toho pustil a za necelou hodinku jsem to měl vyměněné. :) A už to zas chcípá jak má. :) Stejně už se ale těším, až se mi vrátí mé původní čerpadlo z opravy. :)

Kdyby někdo pátral, tak obj. č. dílu je 9160-548A (výr. Delphi) - název actuator plunger - neleknout se, pokud bude tento díl trochu jiný než byl v čerpadle původní, hlavní jsou hlavní rozměry válečku.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Odpovědět