tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydraktivu

Rubrika pro hledání řešení na Vaše problémy.
Odpovědět
jenikh
Příspěvky: 4
Registrován: pon 27. čer 2011 10:10:22
Kontaktovat uživatele:

tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydraktivu

Příspěvek od jenikh »

Zdravím. Řeším obvyklý problém občas (poslední dobou téměř furt) tvrdého podvozku na hydraktivu II (X2 HDI). Protože toho bylo řečeno již mnoho, zeptám se rovnou na to, na co jsem odpověď nenašel:

1) konkrétně mě diagnostika hlásí trvale polohu brzd. pedálu jako zabržděno, tj. bych potřeboval vědět, kde je čidlo a kde je kontakt na konektoru u řídící jednotky popř. pokud to již někdo řešil, tak kde by mohl být problém

2) na více místech jsem našel, že ventil hydraktivu se dá nejlépe diagnostikovat osciloskopem. Osciloskop mám k dispozici, ale nevím, co mám resp. nemám vidět - nebyl by nějaký popis popř. obrázek, co je dobře a co špatně?

3) kde je řídící jednotka hydraktivu popř. jak vypadá a jaké je zapojení konektoru
4) nemáte někdo elektrické schema zapojení čidel hydraktivu a jejich rozmístění?

Díky za pomoc, určitě prospějete nejen mě :)
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydrakt

Příspěvek od PaM »

Když nevíš, kde hledat jednotku hydractivu, nevím jestli seš ten pravej pouštět se do její opravy ...
Je v kastlíku jednotek u pravého předního světla, má 2 konektory, většinou černej a bílej.

Pročti si to tady : http://xm.citroen-club.eu/diskuze/hydra ... 3-tvrdost/

http://img508.imageshack.us/img508/1023/jednotkah01.jpg
http://img856.imageshack.us/img856/9039/jednotkah02.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/713/jednotkah03.jpg
http://img717.imageshack.us/img717/681/jednotkah04.jpg

Na osciloskop se vykašli, cívka ti musí pouze JEDNOU cvaknout při zapnutí a pak "bzučet" a potom musí zase JEDNOU cvaknout při vypnutí. když na ní máš ruku, cítíš jak to škubne. Testovat např otevřením a zavřením dveří , vypne za cca 30 sek. Pokud při zapnutí cvakne dvakrát, nebo pak při vypnutí už necvakne a jen přestane bzučet, nefunguje správně a vejš popsaná oprava by to mohla odstranit ...

spínač brzdy je v pedálu pod gumou ...
Obrázek
jenikh
Příspěvky: 4
Registrován: pon 27. čer 2011 10:10:22
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydrakt

Příspěvek od jenikh »

Díky za odkazy, na fóru XMka mě hledat nenapadlo, poučení pro příště. Sice se tam nepíše, jak zjistit příčinu závady, ale i tak jsem osadil ochranné diody, to neuškodí. Zatím si nejsem jist výsledkem, včera se mi to zdálo lepší, ale dneska mi přišlo, že to zase drncá. Ale jel jsem krátkou trasu navíc po tanko-praze v místech, kde xantuška drncala vždycky. Uvidíme časem, až pojedu na venkov přes houpavé vlny :).

Každopádně když jsem to předělal, tak jsem to hodil na osciloskop, když už jsem to měl rozebraný, a každej ventil hodil trošku jinej výstup. Nejprv mě napadlo, že může bejt načatej ten SSR spínač na výstupu druhého ventilu (je tam použitej obvod VN05N), ale pak mě napadlo, že může bejt problém v cívce prvního relé - takže zkusím ještě změřit proudy na osciloskopu, jaké jsou tam strmosti. Staticky mají obě cívky 4,5Ohmu (měřeno na konektoru ŘJ). Každopádně spínače asi preventivně vyměnim, mají sice ochranu proti zkratu, ale můžou už být načatý.

Oscilogramy:
Zapnutí ventilu - první delší pulz a po čase PWM
Obrázek

Přední ventil - zapnutí
Obrázek

Přední ventil - PWM
Obrázek

Zadní ventil - zapnutí
Obrázek

Zadní ventil - PWM
Obrázek

Jinak metoda cvakání a bzučení je v praze bez rampy nepoužitelná, když se hodně naklonim k motoru nebo si lehnu pod zadek, tak slyšim bzučení, ale jestli to cvaká, když stojim u dveří, to fakt nejsem schopnej zjistit - bude to muset vydržet na víkend do mé tiché garáže, tam je vždycky krásně slyšet cvakání :). Sem holt hluchej a nemám pomocníka. V práci akorát všichni čumí a hulí :roll:

Jinak co se týče zapojení, objevil jsem jakés takés schema v příručce "jak na to" od koppu (prve jsem jej přehlédl). Zapojení konektorů jsem našel i zde: http://citroen.tramontana.co.hu/suspension/ecu-pinout
Zdá se, že to vzájemně sedí (poslední sloupec H4 sedí se schematem).

Tím se zřejmě vysvětlilo i pátrání po trvalé signalizaci aktivace brzdy v diagnostice. Spínač na pedálu jsem samozřejmě našel, ale podle http://citroen.tramontana.co.hu/technical-guide by měl být spínač tlakový. Nicméně na konektoru je pin nezapojen, takže to vypadá, že není snímač brzdy vůbec osazen. Provedl jsem jízdní zkoušku se zapnutou diagnostikou a vůbec se netvářila, že by jí to vadilo - zřejmě shledali snímač zbytečný a neosazují ho (brzdění se dá zjistit ze změny výšky a otáček).
jenikh
Příspěvky: 4
Registrován: pon 27. čer 2011 10:10:22
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydrakt

Příspěvek od jenikh »

PaM: Když nevíš, kde hledat jednotku hydractivu, nevím jestli seš ten pravej pouštět se do její opravy ...


Dovolím si drobnou poznámku mimo téma, ale nedá mi to nereagovat na tvoji uštěpačnou poznámku. Nevím, jak souvisí znalost umístění a vzhledu řídící jednotky se schopností ji opravovat. Jelikož se živím tím, že vyvíjím řídící jednotky pro tramvaje, tak se cítím na to se vrtat v elektrice svý xantušky (rozhodně víc, než na vrtání se v hydraulice - ale naštěstí mi ani v jednom nikdo nezabrání :) ). Každopádně máš asi pravdu - ten pravej nejsem - pravej je jedině ten, kdo k tomu byl proškolen výrobcem - ovšem vzhledem k tomu, že autorizované servisy citroen řeší všechny závady výměnou... (vlastně ani nevím výměnou čeho, zarezlý křížový kloub diagnostikovali jako závadu posilovače a chtěli řešit výměnou řízení, ale zjistili, že řízení není náhradní díl, takže doporučili výměnu auta :lol: ) ...tak se v tom radši rejpu sám - když už si to rozbiju, tak za to aspoň nechci několik stovek na hodinu :)

Jinak nic proti tobě, platíš zde za velkého guru :ugeek: a poslal jsi mi krásné nové kuličky (na korektory ;) ) A jsem rád, že se s náma dělíš o své znalosti, i když je to proti tvému byznysu.
jenikh
Příspěvky: 4
Registrován: pon 27. čer 2011 10:10:22
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydrakt

Příspěvek od jenikh »

Hmm, takže všechno zpět, nějakej debil (já) neumí používat osciloskop :) Musel jsem mít špatně připojený sondy nebo blbne diferenciální sonda, přes kterou jsem to měřil. Dneska jsem si udělal redukci na konektor, abych mohl řádně měřit a hlavně abych se k tomu dostal proudovou sondou a měřil jsem vysokonapěťovkama na obou ventilech současně a krásné obdélníkové pulzy až do zapnutí PWM. Oba dva ventily se chovají stejně až na to, že spínají trochu fázově posunutě. Proudy vypadají jako proudy na cívce, takže je asi vše OK. Oscilogramy pro zajímavost doplním snad zítra.

Jinak jízdně to přestalo skákat kolem podélné osy, když přejedu díru jedním kolem, takže hydraktiv už bude asi v pohodě. Takže teď už se budu rejpat jenom v hydraulice :)
marwingarden
Příspěvky: 11
Registrován: pát 21. úno 2014 8:06:47

Re: tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydrakt

Příspěvek od marwingarden »

Ahoj vsichni, mam hodne podobny problem, ale nikde jsem nedokazal najit odpoved. Tak jsem otevrel tohle stare tema.
Moje xantie 1 hydractiv, rv 97 nekdy skace jako koza, ale jenom predek. A to pouze kdyz se voda ohreje nad 80 stupnu (podle budiku). Pote po prejeti jakekoliv nerovnosti skace az do chvile kdy teplota vody klesne pod 80 st, nebo pustim klimu a ochladim tim vodu. To vse se deje pri popojizdeni po meste, mimo mesto a po dalnici taky. Pri jakekoliv rychlosti v jakem koliv pocasi (sucho, mokro).
Civky hydractivu jsem meril konkretne vepredu ma okolo 4 ohmu a cvaka krasne, po odpojeni vratne hadicky nekdy jen odplivne a nekdy proteka porad. Z toho usuzuju ze bude problem zde. Jinak prepinani mezi sportem a komfortem funguje normalne.

Otazka tedy zni: je moje uvaha spravna? A jake rozmery o krouzku pro to budou potreba?

Za odpovedi predem dik
Xantia I break 2,1TD (P8C, lucas) hydraktiv, 1997, klima, praha (hradec Králové)
freeman121
Příspěvky: 11
Registrován: úte 19. úno 2013 21:02:04
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydrakt

Příspěvek od freeman121 »

Ahoj nemáte někdo fotku co jednotce hydractivu proletovat a kam připájet zminované diody?
Hydractiv mi totiž chodí tak nějak náhodně. Ventily chodí , ale jednou sepne předek někdy zadek občas je to o.k. pak zas tvrdý. dělá to asi měsíc. Poslední týden když už sepne tak co jsem si všiml tak po zavření a zamčení auta zůstanou seplé klidně i par minut než vypnou došlo to tak daleko že jsem po víkendu na chatě měl problém nastartovat a to mám dva měsíce starou baterku. Co jste tu pohledal a vyzkoušel tak bych to viděl na tu jednotku. Díky odkazům jsem našel i typ diody jaký tam dát, ale neotevřel se mi žádný odkaz s fotkama kam je naletovat.
Díky Franta.
Xantia X1 kombi 1,9 td
Uživatelský avatar
PaM
Příspěvky: 769
Registrován: ned 26. čer 2011 9:52:15
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydrakt

Příspěvek od PaM »

freeman121 píše:Ahoj nemáte někdo fotku co jednotce hydractivu proletovat a kam připájet zminované diody?
Díky odkazům jsem našel i typ diody jaký tam dát, ale neotevřel se mi žádný odkaz s fotkama kam je naletovat.
Díky Franta.
A co takhle mi zavolat , nebo se ukázat po čase ... :idea:

To že to nevypne jak má po 30 sek, by mohl dělat signál od kufru - že je otevřeno. Už sem to párkrát řešil a to tak že se přeruší příslušný káblík u jednotky.
Obrázek
freeman121
Příspěvky: 11
Registrován: úte 19. úno 2013 21:02:04
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydrakt

Příspěvek od freeman121 »

Díky Milane.
To by mě nenapadlo zítra se podívám na kablíky co vedou do kufru stejně mi zadní stěrač funguje na heslo tak třeba zabiju dvě mouchy jednou ranou. Případně zkusím přesušit ten kabílek u jednotky schema tu je. Jenže to stejně asi nevyřeší to spínání aby náhodně jedna z náprav zůstala tvrdá.
Dnes jsem jel s rodinkou přes Jundrov tak jsem přemýšlel jestli nemám rovnou odbočit k tobě, ale nechtěl jsem to hned vzdát a zkusit ještě ty diody :roll: , zvlášt když jsi mi minule rozmluvil to že jsem chtěl hydractiv zrušit uplně a dát tam místo ventilu záslepky ;)
Každopádně se brzy u tebe objednám minimálně na dofuk :lol:
Xantia X1 kombi 1,9 td
freeman121
Příspěvky: 11
Registrován: úte 19. úno 2013 21:02:04
Kontaktovat uživatele:

Re: tvrdý podvozek - schéma a info ohledně elektriky hydrakt

Příspěvek od freeman121 »

Tak jsem se dnes konečně k tomu dostal a měl jsi pravdu. To vypínání dělal signál od kufru takže už vypíná jak má, teď už jen vyřešit to spínání. Díky
Xantia X1 kombi 1,9 td
Odpovědět