Stránka 1 z 2

rozhodnutí...

Napsal: pon 15. dub 2013 23:38:05
od Rizan
Pánové prosím...zamiloval jsem si francouze a ted mi doma stojí Milenka...chi budto vložit peníze do oprav: spojka, vyvaření a lak...nebo koupit novejsi xantii okolo 1999 v 2.1 TurboD bojím se HDi nebo ..? jiné zkukenosti...a poslední třetí možnost je XM v plné palbe a budto ve V6 24v 3.0 ale s retezem...nebo disel...poradte ktera volba je nejlepsi, s podkvekem budu kvitovat jakékoliv rady a pomůcky k různým řešením...my Francouzi spolu musíme držet Zduř Rizan

Re: rozhodnutí...

Napsal: úte 16. dub 2013 9:39:50
od sgt
Ak si spokojný so XA, tak by som šiel do čo najnovšej (2000-2001) a určite HDi. Je to výborný motor, oveľa tichší ako 1.9 TD a pokiaľ netankuješ nejaký humus a pridávaš aditíva (VIF) tak 300 000 spraví ako nič - osobná skúsenosť. Moja bývalá XA má cca 310 tkm a pôvodná spojka, vstrekovače, turbo. Čo sa týka motoru, menil som len remenicu pri 250 tkm a to už asi môže mať nárok ;)

Re: rozhodnutí...

Napsal: úte 16. dub 2013 14:20:37
od Majk.Z
2,1 TD? Já osobně bych raději do HDi/80kW. V Xa asi bude živější. V C5 bych řekl, že jede pocitově o něco málo hůře, než 2,1TD. HDi (min. v C5) je i úspornější. S XM mimo město cca 6,5l/100km, C5 jezdí stejným jízdním stylem a na stejné trase za 6 (a v Xa je prý ještě úspornější oproti C5 díky tomu, že C5 už jede pod EURO3, Xa ještě pod EURO2). Nejedná se o styl klobouka, ale ani honěná. A hlavně, HDi nemá to debilní čerpadlo Lucas... Teď to řešíme na citroeny.cz v XM sekci, zas a znovu je tam něco v pérdeli a furt se v něm vrtám...

Pokud chceš XM 3.0 s řetězem, tak buď 12V/123kW v Y3 (a úplně první Y4) nebo 24V/140 kW s řemenem (poslední Y4). 24V/147kW, které jsou s řetězem měly problémy s mazáním (zanášení mazacích kanálů a pak přidření). Docela pecka by byla 140kW varianta v Xa. To musí být kláda. :-) Ani by to nemusela být Activa. U XM s 3.0 je také problémem Diravi.

Re: rozhodnutí...

Napsal: úte 16. dub 2013 17:03:37
od tomcat
Já bych asi tak-pokud nechceš počítat,co stojí jet někam tak ber HDI co nejnovější.Dá se i čipovat a jede
i tak o dost rychleji než povolují předpisy.
Pokud chceš raritu tak si pro ni dojeď -tuším ve Španglu je ročník 2004.

Re: rozhodnutí...

Napsal: úte 16. dub 2013 17:47:11
od pucholt
Ber 2.0 HDI 80Kw. Dálky se dají jezdit i pod 5 litrů, ten motor je bezproblémový pokud dostává solidní palivo. Lít do toho nějaký hnus se nemusí vypatit (zalepené vštřiky). Já jezdím už 2 roky tankovat na Shelku do Polska a naprostá spokojenost. Aby ne - nejdráž mě nafta vyšla na 35,50Kč.... v době kdy u nás atakovala cenu 40Kč/litr.

Re: rozhodnutí...

Napsal: stř 17. dub 2013 23:25:18
od Alien
pucholt píše:Ber 2.0 HDI 80Kw. Dálky se dají jezdit i pod 5 litrů, ten motor je bezproblémový pokud dostává solidní palivo. Lít do toho nějaký hnus se nemusí vypatit (zalepené vštřiky). Já jezdím už 2 roky tankovat na Shelku do Polska a naprostá spokojenost. Aby ne - nejdráž mě nafta vyšla na 35,50Kč.... v době kdy u nás atakovala cenu 40Kč/litr.


Jezdit pod 5 litru je nesmysl. Bože můj, jak toto někdo může vyslovit. Ale český národ, nedivím se.

Nechápu, jak Tě lidé odrazují od 2.1 TD. Asi to nikdo nejezdil. Nicméně, ano přikláním se do HDi , rozhodně ale nekupuj C5.

Re: rozhodnutí...

Napsal: čtv 18. dub 2013 7:18:10
od Faly
Dotaz na Aliena, proč ne C5? Až mi doslouží Xantia, tak jsem zatím nepřemýšlel o jiném autě, než o C5. O moc novější ročník Xantie než mám už (bohužel) nepořídím a kupovat jiného staříka po úmrtí totožného staříka asi není rozumný. To mohl někdo, kdo si koupil Xantii ze začátku devadesátých let a pak ji nahradil novější z konce tisíciletí. Takovou ale mám a dál není kam. Když už jsi dloubnul do C5, tak to prosím decentně rozveď. Já o jiném autě s hydraulickým pérováním, rozumnou cenou ojetiny a rozumnou dostupností (slušným výběrem v bazarech a inzerci) nevím. Britská šelma ani vybrané germánské MB nebo čtyřkruží mi nezapadá do kategorie běžné a lidové. Hydra je v mém případě bohužel návyková a zatím to nehodlám léčit... .

Re: rozhodnutí...

Napsal: čtv 18. dub 2013 8:13:57
od PaM
Alien píše:Jezdit pod 5 litru je nesmysl. Bože můj, jak toto někdo může vyslovit. Ale český národ, nedivím se.



Já to taky neumím tak jezdit, ale neznamená to, že to nejde. Okolo 5 litrů se s HDi jezdit asi dá ....

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/522894.html

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/184745.html

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/162228.html

některé osoby jsou docela známé ;)
a zvláště ty dva profily jsou dlouhodobé a pečlivě vyplňované :D

Re: rozhodnutí...

Napsal: čtv 18. dub 2013 11:14:02
od tomcat
Taky by mě zajímalo proč ne C5?
Až se porouchá víc hydraulika a další ,tak cena opravy přeleze cenu auta.taky není z nerezu.

Re: rozhodnutí...

Napsal: čtv 18. dub 2013 12:49:06
od Majk.Z
Alien: Je možné, že 2,1TD bylo dobré s Boschem, otec měl 3 za sebou, dohromady na nich nalítal přes 600 000 km bez problému. Já Lucase řeším podruhé za 20000 km po opravě... Může to být i blbým kusem nebo už má prostě najeto hodně, ale přemýšlím, že opět půjdu do benzínu (V6, nejsem si jist, jestli i s LPG, abych si zas nenaběhl s tím, že to bude kasička - nemyslím palivem, s tím se počítá, myslím opravy).

Je dost možné, že je Lucas (jak říká kolega z citroeny.cz sveskaXM) jednodušší, než Bosch, ale Bosch mi přijde trvanlivější (už jen, když prolezu různé citroen a peugeot cluby, tak se řeší Bosch asi ve dvou, třech ne zrovna obsáhlých topicích, na Lucase jich tam je hafo a v nich tři zadele lidí, co mají problém.) Už jen to, že mnoho lidí předělává Bosch za Lucase o něčem mluví.

Jo, Lucas je dobrý čerpadlo - pro servisy, dává jim vydělat...

Když se řešilo poprvé, tak jsem si řekl, že asi mělo nárok, bylo přece jen na starším autě... Ale když ho musím řešit znovu, tak mi to začíná dost vadit.