Tak ja pridam take trosku do mlyna. Stale mam Xantii Break 2.0i 16V r.v.1997 a jsem s ni MAXIMALNE spokojen. Uz to bude rok, co jezdim s C5 Break III 3.0i 24V r.v.2009. Predtim jsem mel v roce 2006 pujcenou na tyden C5 II, ale I a II generace C5 mi prisla vazne oskliva, ikdyz II byla o mnoho lepsi. Proto jsem otalel s vymenou Xantosky.
Nyni muzu pridat par postrehu a porovnani:
Predevsim, protoze mam obe doma a stridam je, mam opravdu srovnani a muzu rici, ze xantia je opravdu kral. I po tech letech a kilometrech (vic nez pul milionu) nema xantie nijak horsi jizdni vlastnosti. Ani v ni nic nehrka a nevrze, neboucha. C5 III je vsak tissi a komfortnejsi. Je v ni ticho jak v kostele, az me to nekdy se_e.
Mnoho z vas si stezuje na maly pocet odkladacich prostor u C5 III. Nejsem kramar a v aute zadny kraviny a bordely nevozim, takze me to vubec netrapi. Kapsy ve dverich a prihradka spolujezdce mi staci a k tomu ta obri schranka pod operkou (na te se mi uz rozbil zamecek, takze se otvirala pri akceleraci. Zamecek se neda koupit, jen cela operka za cca 8.000,-. Koupil jsem maly magnet a plisek pro nabytkove kovani a je vyreseno). Takze odkladaci prostory staci.
S autem jsem mimoradne spokojen, tak napisu nekolik veci, ktere mi vadi:
- elektronicka rucni brzda (pozor rada se rozbiji, motorek a mechanismus je potreba cistit,jinak pribrzduje)
- zrejme vyrobni vada pri montazi chladice klima. Drive nebo pozdeji v jednom miste prorezne mala dirka a je potreba ho vymenit - u mne po trech letech - Xantia ma puvodni a chladi
- male zadni dvere, ktere navic nejde otevrit tak jako u Xantie. Tzn potize pri nakladani deti a sedacek a rozmernejsich nakladu, coz v Xantii nebyl problem
- kufr: nemeril jsem ho, ale u Xantie pocitove vetsi (Break)
- kladne hodnotim i velmi dobre materialy uvnitr, coz napr Passat nema a ani napr kamosovo mondeo. Jsou stejne prijemne a dobre jako u Xantie. Zadny drncivy tvrdy bakelit.
- a ted fura elektronickych vyfik____aci. Parkovaci brzda, zavirani kufru motorem (to uplne nesnasim - vezes nekoho, vysazujes ho a musis chcipnout auto a otevrit to tlacitkem na klicich, jinak to nejde otevrit a pak, kdyz nekde stojis, tak to spadne po chvili do usporneho rezimu a jen ruco to jde), elektricke sedacky (ta ridicova furt jezdi sem tam a uz nekolikrat primackla detem nohy). No a ja ani nemusim ty vsechny couvaky, ESP, zaklapeni zrcatek po zamceni (nekdy, zalezi, zda nejste uz v eko modu) a tak...
- a vubec nejstrasnejsi jsou stale pritomne hlasky displeje a ruzne pripominky. Auto je prechytrale. Vubec nejhorsi je hlaska o tom, ze venku skoro mrzne. Kdyz je mezi 3 a 4°C, tak to rve furt (kdyz popjizdis a vypinas motor)
- z tehle vychytavek se mi libi svetylko v kapse dveri, ktere se rozsviti, kdyz do nej vlozis ruku a sklapeni zrcatek dolu pri couvani vpravo i vlevo nebo vudec, podle toho, ve ktere poloze je prepinac nastavovani zrcatek nebo svetlo na cestu po nastavenou dobu
- bezpečnost je asi na prvnim miste
- co sa týka rizeni, XA je oproti C5 sportovni auto. Xa je stirek a to velmi hbity. C5 se neridi, C5 se kormidluje. Jeji vaha je znat a je to proste vetsi auto
- pohodli: C5 je pohodlná, ale tvrdsi, nicmene ne tvrda. Je jako Xantia Activa drží "rovinu". Je stabilni, ale Xantia nebyla horsi. C5 je stale pohodlne auto a jedine Mercedes je podobne pohodlny.
- Ticho. To mužou závidet konkurenti (Passat, Superb, Mondeo...) bez debat. Uz jsem psal, ze me te obcas stve, protoze to znamena trosku ztratu kontaktu s okolim a se svetem. Venku se muzou certi zenit a vy to ani netusite. Motor trochu slysim az od 4tisic otacek
- oproti Xantii horsi výhled z auta. Jednoduse sedíte v tanku.
- mam ten nejlepsi "hifi" system a jsem zklaman. Auto buci a nehraje. V Xantii jsem mel koncertni sal (Kenwood + JBL) Navigace v C5 funguje na jednicku. Mam i vestaveny telefon a pouzivani 2 SIM karet vyzaduje dost trpelivosti.
usim citivat kolegu: Inak kto nedá dopustiť na pohodlie, iná reálna možnosť ako prechod z XA na C5 neexistuje. Ja jezdil i C5 II a ta jizdnimi vlastnostmi pripominala spis Xantii asi tim, ze byla lehci a ne tak robustni jako C5 III.
A jak jsem rekl na zacatku: jsem spokojen
![Úsměv :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)